MafWaf maffe voeding tips..

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Guusd View Post
    Volgensmij verliest whey zijn voedingswaarde als je het kookt/verhit boven een bepaalde temperatuur
    Als je eiwit boven 60 graden verhit gaat het stollen, dat gebeurt dus ook bij het koken van een ei. Gezien dit de opname of kwaliteit van het eiwit nauwelijks tot niet veranderd neem ik aan dat het verhitten van een gerecht met wheypoeder erin geen kwaad kan, en anders kun je de whey er altijd nog achteraf bijgooien .
    U mirin' brah?

Comment

Even een reactie op het verhitten van de eiwitten, er zijn ook merken die juist zakjes verkopen om er pannekoeken mee te bakken.

Die cake ziet er goed uit!!! Ik ga dat ook testen!

Comment

had m nog gemaakt, prima te doen , dat ding zag er echter niet uit en ik had 'r wat meer water bij moeten doen hehe. Wel goed makkelijk recept
        ''Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about dancing in the f*ing rain.'' - Greg Plitt.

Comment

Foto? @ Robbert

Mijn beef jerkey was op zich redelijk gelukt, ik moet wel nog het een en ander aanpassen aan het drooghok want de ophanging kwam na een half uur al naar beneden..

Comment

ben benieuwd naar de foto's

Comment

super lekker beef jerkey jammer dat het zo duur is in de winkel
              Ernstig noh!

Comment

Nog leuke nieuwe recepten? Vond dit echt het vrolijkste topic van BN

Comment

Niet echt een recept maar voor iedereen die casseine neemt voor het slapen en niet zo zin heeft om midden in de nacht nodig te moeten plassen is dit handig.
                  Doe 1-2 scheppen casseine in een kommetje doe hier water bij 100ml +/- tot het een smeuuige substantie wordt. Dit kan je nog even in de vriezer/koelkast doen om het een beetje het ijs gevoel te geven.

1 schep proteïne poeder (choco)
                  1 thee lepel pindakaas.
                  Meng als eerst de proteïne poeder met een klein beetje water tot het een smeuuige substantie word doe er daarna 1 thee lepel pindakaas bij. Doe het 10 minuten in de koelkast of vriezer en geniet van je "snicker".

Comment

Dan gooi ik mijn favoriete maaltijdsalade er ook nog maar even op, hoeveelheden aanpassen naar eigen behoefte:

Bergje sla (mijn voorkeur: spinazie gemixt met veldsla)
                    Blokjes gebakken zalmfilet of tonijnfilet of tofu (beetje sesamolie er over is lekker)
                    Halve tot hele goed rijpe avocado
                    Linzen
                    Bakje zeewiersalade (bij toko of AH in visschap)
                    Geroosterde sesamzaadjes
                    Peper, eventueel wat zout
                    Walnootolie en wat citroensap als dressing
                    Naar keuze nog zilvervliesrijst erdoor/ernaast

Alles op een bord gooien, olie'tje erover en klaar in vijf minuten!

Comment

terug komend op de beef jerky Ik heb inmiddels een food dehydrator gekocht al 4 keer getracht een fatsoenlijk eetbare badge bj te maken. uiteindelijk na 4,5 kg biefstuk heb ik nu iets eetbaars gecreerd. (de volhouder wint, en de fotos volgen nog)

Comment

Originally posted by waf007 View Post
                        terug komend op de beef jerky Ik heb inmiddels een food dehydrator gekocht al 4 keer getracht een fatsoenlijk eetbare badge bj te maken. uiteindelijk na 4,5 kg biefstuk heb ik nu iets eetbaars gecreerd. (de volhouder wint, en de fotos volgen nog)
                        vriesdrogen kan je ook met een gewone vriezer doen
                        Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Vriesdroog je biefstuk dan? Ik denk van niet fotos zijn onderweg

Comment

IMAG0253.jpgHier dan de eerste jerky in de maak foto.. Even voor wie niet weet wat jerky is: Rauwe biefstuk gedroogt vol met eiwit!!

Comment

Originally posted by waf007 View Post
                              Vriesdroog je biefstuk dan? Ik denk van niet fotos zijn onderweg
                              Nee, ik dacht dat jij het over een vriesdroger had
                              Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Ziet er goed uit chef! hoe smaakt het ?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X