kipfilet droge meuk? Nu niet meer.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• kipfilet droge meuk? Nu niet meer.

Hallo iedereen,

Ik ben laatst op vakantie geweest in India en heb daar heerlijke kip gegeten. Tandoori.
    Na wat gegoogle ben ik op een simpel maar doeltreffend recept gestuit.

Zo, das andere kip!!

Ingrediënten:
    • 6 kipfilets
    • 2 theel zout
    • 2 theel cayennepeper
    • 1 volle eetl paprikapoeder (mild)
    • sap van 1 citroen
    • 250 ml yoghurt
    • ½ ui, gesnipperd
    • 1 teen knoflook, geperst
    • stukje verse gember 2 cm, geraspt
    • 2 theel sambal
    • 3 theel djinten (gemalen komijn)
    • 3 theel ketoembar (gemalen koriander)

Bereidingswijze:
    Kerf de filet op drie plaatsen een beetje in. Je maakt het oppervlak zo groter zodat de marinade beter in het vlees kan dringen. Nu meng je citroensap, 4 theelepels paprikapoeder, zout en cayennepeper door elkaar en giet dat over de filets. Laat 20 minuten staan. Meng vervolgens de yoghurt met de ui, knoflook, gember, de rest van de paprikapoeder, de komijn, en de koriander door elkaar met de staafmixer, of in de foodprocessor. Giet het citroenmengsel van de kip af en het yoghurtmengsel er overheen. Zet twee uur in de koelkast.
    Haal het vlees uit de marinade, schud de yoghurt er af en grill het op de bbq of in de oven op 240° C, 20 minuten.

Tip:

Je kan het beste de kip niet langer dan 20 minuten in de citroenmarinade houden ivm. met een *garingsproces.

Greetz,

Y.

Je wilde het zo graag met ons delen dat je er een account voor hebt gemaakt, grandioos. Mooie binnenkomer, maat. Ik ga je kip tandoori zeker eens proberen, ik hoop dat het lekker is.
    2014-01 tm 2014-11 niets gedaan. Nieuw doel: STRONGLIFTS afwerken vanaf 10/12/2014.
    14/12/2013 | 5RM: SQ110, BP77,5, BOR87,5, DL130, MP52,5
    25/03/2015 | 5RM: SQ125, BP82,5, BOR77,5, DL140, MP57,5

Comment

Ook welkom inderdaad!

Beter met een lekker recept jezelf voorstellen,als met 1 of andere trollpost.

Maarre...........sport je ook nog????
      DIVIDE ET IMPERA

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
      X