Rhodiola

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Rhodiola

Heeft iemand wel eens van RHODIOLA gehoort? Ik kwam het bij toeval tegen.

Bij nader onderzoek stuitte ik op het volgende;

Asthenie, vermoeidheid, sporters en hypoxie

Asthenie is een toestand waarbij sprake is van algemene lichaamszwakte, krachteloosheid van de spieren, concentratiestoornissen en kortademigheid, die soms gepaard gaat met hyperventilatie, hartkloppingen, prikkelbaarheid, duizelingen en angsten. In een onderzoek, onder mensen tussen 17 en 55 jaar oud met asthenie, meldde 64% van de deelnemers een gedeeltelijke of gehele verdwijning van de klinische symptomen, in combinatie met een toename van de arbeidsproductiviteit na suppletie met Rhodiola. Een ander onderzoek, waarbij deelnemers 50 mg Rhodiola extract kregen, liet vermindering van algemene zwakte, minder uitputting in de ochtend en minder slaperigheid overdag zien (zonder enige bijwerking). De slaap verbeterde bij 67% van de deelnemers met slaapstoornissen (inslaapproblemen en onrustige slaap).

Testpersonen herstelden sneller na een zware lichamelijke inspanning. Het herstel van de lichamelijke en geestelijke prestaties vond sneller plaats en was aantoonbaar door indicatoren zoals polsslag, bloeddruk, spiersterkte en verbetering van de coördinatie. Een onderzoek liet na een grote lichamelijke inspanning een sneller normaliseren van het gehalte urinezuur en melkzuur in de spieren zien

Onderzoeken over de hele wereld met zwemmers, skiërs en andere atleten hebben de waarde van Rhodiola als adaptogeen aangetoond: Verbetering van het uithoudingsvermogen en een sneller herstel, zonder bijwerkingen. Er is zelfs een vergelijkend onderzoek uitgevoerd met Rhodiola en anabole steroïden, met gelijkwaardige uitkomsten, waarbij Rhodiola uiteraard niet de negatieve bijwerkingen op de bijnieren had.

Laboratoriumonderzoek bewijst de anabole werking van Rhodiola verder, door een toename van het lichaamsgewicht te laten zien, evenals een verbetering van de spier/vet ratio, een stijging van het hemoglobine en erytrocyten gehalte, een verhoging van het eiwitgehalte in het bloed en een vermindering van urinezuur en melkzuur.

Rhodiola is typisch een kruid dat niet voor een specifieke aandoening wordt ingezet, maar waarschijnlijk bij bijna alle bekende aandoeningen inzetbaar is. Rhodiola wordt eveneens gebruikt door gezonde mensen, juist om ziekte te voorkomen, met name tijdens perioden van stress. Rhodiola is zeer veilig, zelfs bij hoge doses.

bron

Grtzzzzz Ax

DUM SPIRI SPERO

WE LIVE IN A WORLD FULL OF LAZY MOTHER FUCKERS!!

Heb er ook wat over gelezen in de muscular development, waren ook positief, maar volgens mij is het hier nauwelijks te krijgen.

Grtz

Comment

Riki, ik denk dat dat wel mee zal vallen. Als ik het kan kopen in dit dorp dan is het overal makkelijk te krijgen
      Maar om het nog makkelijker te maken staan hier alle verkooppunten in Nederland.

Grtzzz Ax
      DUM SPIRI SPERO

Comment

Klinkt heel goed Ax...
        Denk dat ik het eens ga proberen, laat wel weten dan wat ik ervan vind.

Comment

Is een eof ander russisch kruid, een vand e geheime van ussr gewichtheffers, ga er zeker eens naar kijken. Wat betaal je ervoor, Ax?

Grtz

Comment

De prijs is 24,95 vooor 60 cabs

Originally posted by [b
            Citaat[/b] ]Is een eof ander russisch kruid, een vand e geheime van ussr gewichtheffers
            Klopt, het was officieel een russisch militair geheim. [raar volkje die Russen]

Grtzzzzz Ax  

P.S ik ga van de week eens zo'n potje aanschaffen.[

DUM SPIRI SPERO

Comment

Originally posted by [b
              Citaat[/b] (Axor B. @ Jul. 11 2003,14:25)]De prijs is 24,95 vooor 60 cabs

Originally posted by [b
              Citaat[/b] ]Is een eof ander russisch kruid, een vand e geheime van ussr gewichtheffers
              Klopt, het was officieel een russisch militair geheim. [raar volkje die Russen]

Grtzzzzz Ax  

P.S ik ga van de week eens zo'n potje aanschaffen.[
              Artikel in muscular development was uitermate positief, ook ondersteunt met verscheidene klinische onderzoeken. Dus ben benieuwd.

Grtz

Comment

Ziet er erg interessant uit.

Greets...
                Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Ik ben vandaag direct even in de plaatselijke 'kruiden-shop' geweest en naar deze pilletjes gevraagd.
                  Had de keuze uit twee merken, één was denk ik degene die Ax beschreven heeft maar heb de andere genomen. Is van Optimax en bevat naast Rhodiola heel veel vitaminen en mineralen, maakt de normale vitaminenpillen zo'n beetje overbodig.

Had trouwens de link naar de bron van jouw stukje niet gelezen Ax en dacht dat ik nog extra informatie hierover had. Kreeg namelijk 3 A4'tjes tekst mee, blijkt gewoon het volledige artikel te zijn waar jij al aan refereerde...  

Vond het wel grappig dat het ook weer gaat over serotonine, is dat toeval of ben je daarop gaan zoeken naar aanleiding van dat topic?
                  Hoe dan ook, het lijkt me de moeite waard en begin vandaag met de pilletjes, ben benieuwd...

Ze waren trouwens door de grote potten heen, kreeg een proefpakketje van 8 pillen gratis mee terwijl dit normaal gesproken bijna 3 euro kost. Als dinsdag de potten nog niet binnen zijn kan ik gratis nog een strip komen halen.
                  Vond wel nette service...  

Comment

Misssss S  

Optimax is bij mij ook bekend. Ik ben erg nieuwsgierig wat je bevindingen zijn. Optimax is rond de 30 euro geloof ik.
                    Idd zeer nette service!

Gtzzz Ax  

DUM SPIRI SPERO

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X