whey & bcaa's

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• whey & bcaa's

hallo,

momenteel gebruik ik als supplementen enkel visolie en multivitamine. Whey gebruik ik (nog) niet omdat ik 6 keer per dag eet, en uit elke maaltijd haal ik tussen de 30 en 40 gram eiwitten. Ik denk dus niet dat ik dit nu al nodig heb (of ben ik verkeerd?)
    Binnen 2 maand ben ik wel van plan om te beginnen cutten en dan zou ik om zoveel mogelijk spierafbraak te voorkomen graag beginnen met voor en na de training whey en bcaa's te nemen. Is dit een goed idee? of heeft er nog iemand tips?
    verder ben ik al even gaan kijken in een natuurwinkel in de buurt voor deze producten en daar waren er van het merk Sportstech. heeft iemand ervaring met dit merk, met name whey blast?

thx!
    @ ketIF

Je hebt eiwitten en eiwitten. Ja je kan veel eiwitten uit kip, vis, paard, koe, eieren, soya halen. Samen zullen verschillende eiwitbronnen je ook een behoorlijk compleet amino profiel geven. Maar de meeste eiwitten worden relatief traag verwerkt.

Whey wordt juist snel opgenomen door het lichaam en bezit op zich al een behoorlijk compleet amino profiel. Reden dat snelle eiwitten handig zijn is in de ochtend en na het trainen. Je lichaam heeft dan veel stress hormoon (cortisol) welk spierafbrekend werkt. Snelle eiwitten drukt deze de kop in. Gewone eiwitten ook, maar duurt langer eer ze hun werk kunnen doen.

BCAA's gebruik ik zelf ook. Maar van de aangeraden dosering merk ik iets te weinig. Een dubbele dosering kan geen kwaad. Neem wat voor de training, een paar halverwege en dan de rest aan het einde.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
    X