Proteïne shakes

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Proteïne shakes

Hallo allemaal,

Ik ben nu enkele maanden bezig met fitness, na elke kracht training neem ik een shake van whey protein. Ik weet dat hier eiwitten inzitten die snel door je lichaam worden opgenomen dus vandaar dat je ze na het sporten moet nemen.

Nou vroeg ik me af, hoe nauw komt dit? Is het bijvoorbeeld effectief om dit in de sportschool nog te doen of kan je rustig gewoon eerst naar huis gaan en daar op je gemak een shake nemen.

Gr Slinky
    Yes, it's hardcore... Yes, it hurts... And yes, we will grow like a motherfucker!!

Zo snel mogelijk is gewenst..als je 10 minuten moet fietsen zal dat echt niet doorslaggevend zijn voor je gain

By the way: welkom
    Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Ik hoef geen schrikbarende afstand te fietsen idd. Denk dat vanaf het moment dat ik bij de sportschool de deur uit loop tot dat ik me eerste slok neem wel binnen 10 min is.

By the way: dankjewel ik zat hier al een beetje rond te neuzen maar ik heb nu ook zelf maar een accountje aangemaakt dus jullie zullen meer van me zien
      Yes, it's hardcore... Yes, it hurts... And yes, we will grow like a motherfucker!!

Comment

Veel succes en plezier alhier
        Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Welkom en die 10min maakt echt nix uit hoor
          Who's the Chef

Comment

Originally posted by Been View Post
            Welkom en die 10min maakt echt nix uit hoor
            yep het best binnen een half uur
            Wat ben ik een spetter

Comment

vergeet niet je dextrose erbij te nemen!!
              Anything worth having, is worth working hard for!

Comment

Originally posted by shuriv View Post
                vergeet niet je dextrose erbij te nemen!!
                Never heard of.... dus daarom ff gaan zoeken en ik lees op een website die dat spul verkopen dit:

Wat je veel ziet is dat krachtsporters direct na de training een eiwit milkshake nemen. Dit is verkeerd! Direct na de training moet je dextrose nemen, bij voorkeur samen met spieropbouwende middelen als Creatine, BCAA's of Glutamine.
                Ik ben een beetje de weg kwijt
                Last edited by slinky; 28-05-2008, 00:15.

Comment

Gebruik:
                  Neem direct na de training ca. 0,8 gram x je lichaamgewicht aan Dextrose. Weeg je bijvoorbeeld 75 kg, dan meem je 60 gram Dextrose. Meng dit met water en eventueel met Creatine, L-Glutamine of BCAA's voor een nog sneller herstel en meer groei. Neem pas eiwitten in ca. 15 minuten na de Dextrose. Als je het makkelijk wilt doen neem je direct na de training een shake met Dextrose, Whey Protein en water.
                  Haal ik soms 2 dingen door elkaar?

Comment

Die glutamine/creatine/bcaa combinatie komt waarschijnlijk van een verkoopsite. Bcaa's zijn 20 mins eerder verteert, maar ik geloof nog steeds niet dat dat enige meerwaarde heeft.
                    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by slinky View Post
                      Haal ik soms 2 dingen door elkaar?
                      Wat je doet is in principe goed. Om de opname van de eiwitten echter wat te versnellen (wat je dus wilt want je spieren schreeuwen op eiwitten) en je glycogeen spiegels weer aan te vullen (zonde als de eiwitten daarvoor worden gebruikt) gebruik je dextrose erbij. Ik doe beide altijd gewoon in 1 shake na mijn sporten. Daarnaast neem ik smorgens vroeg als ik opsta ook nog een shake met brinta.

Comment

Ok, denk dat ik het wel eens wil proberen.

Is deze goed? Hier heb ik me proteine ook vandaan:

XXL no nonsense nutrition

Comment

Originally posted by slinky View Post
                          Ok, denk dat ik het wel eens wil proberen.

Is deze goed? Hier heb ik me proteine ook vandaan:

XXL no nonsense nutrition
                          Zou je kunnen doen, ik haal gewoon een zak dextrose bij De Tuinen. Is een stuk goedkoper!

Comment

Originally posted by peedee View Post
                            Zou je kunnen doen, ik haal gewoon een zak dextrose bij De Tuinen. Is een stuk goedkoper!
                            De Tuinen?

Comment

Of gewoon bij de AH.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X