Verschillende eiwitten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Verschillende eiwitten

Wat zijn de verschillen tussen.

Dierlijke-eiwitten
    Melk-eiwitten
    Ei-eiwitten
    Albumine-eiwitten
    Wei-eiwitten
    Soja-eiwitten

Ik hoop dat jullie mij er mee verder kunnen helpen.

zover ik weet heeft iedere eiwit een andere functie.

ik kan je zeggen dat whey eiwitten, al snelle eiwitten zijn ( zitten ook in melk )
    en caseine eiwitten zijn de langzame eiwitten ( kwark, magere vissoorten )

Wat precies wat doet weet ik niet, ben ik ook wel benieuwd na

Comment

Caseïne zit niet in vlees. Alleen in zuivel.
      Albumine zit bijvoorbeeld in ei.
      Dierlijke eiwitten in vlees.
      Soja in soja.
      Wei in vooral melk.
      Ze verschillen in biologische beschikbaarheid (hoeveel kan je lichaam ervan opnemen), hoe snel ze worden opgenomen, aminozuurpatroon, en de eigenschappen van eiwitten verschillen. Wei is bijvoorbeeld flink anabool, maar nauwelijks antikatabool. Caseïne is behoorlijke antikatabool, maar minder anabool.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Wie echt goed wil groeien doet zijn voordeel door alle eiwitsoorten goed af te wisselen. S'morgens en rond trainingstijd wei, s'avonds voor het slapengaan caseine (in kwark bijvoorbeeld), en verdeeld over de dag dierlijke en plantaardige eiwitten uit vis, vlees, gevogelte, wild, bonen en soja.
        Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
          Caseïne zit niet in vlees. Alleen in zuivel.
          Albumine zit bijvoorbeeld in ei.
          Dierlijke eiwitten in vlees.
          Soja in soja.
          Wei in vooral melk.
          Ze verschillen in biologische beschikbaarheid (hoeveel kan je lichaam ervan opnemen), hoe snel ze worden opgenomen, aminozuurpatroon, en de eigenschappen van eiwitten verschillen. Wei is bijvoorbeeld flink anabool, maar nauwelijks antikatabool. Caseïne is behoorlijke antikatabool, maar minder anabool.
          aha, k... ik dacht dat caseine stond voor langzame eiwitten. Waarom is het dan ook goed om voor het slapen gaan vis te eten? ( kwark is beter weet ik )
          zitten daar ook langzame eiwitten in?

Ik heb de afgelopen dagen ook weer veel geleerd hier

Comment

Punani verklaarde dat hij de omega3 vetzuren ook in de nacht wilde gebruiken. Zalm is vandaar ook een betere optie dan kwark.

En ook is hij (en een aantal anderen hier) van mening dat zuivel je een softere look geeft. Vis maakt je harder.

Comment

Ben al een stukje verder gekomen, maar ben zelf ook op zoek gegaan.
              Dit heb ik gevonden.

Melkeiwit (caseïne):
              Melkeiwitten zijn namelijk rijk aan essentiële aminozuren. Bovendien zijn melkeiwitten opgebouwd uit caseïne- en wei-eiwitten.

Soja Isolaat eiwit:
              Plantaardig, maar hoogwaardig eiwit. Soja isolaat eiwit bevat lecithine, een stof die de kans op hart- en vaatziekten aanzienlijk kan verkleinen. Soja wordt tevens erg makkelijk verteerd en bevat een hooggehalte aan glutamine.

Ei-eiwit (ei-albumine):
              Uitstekende eiwit vorm omdat het aminozurenspectrum erg op dat van onze spieren lijkt.

Wei-eiwitten:
              Wei ook wel whey genoemd komt tot stand bij de kaasbereiding. Het is de vloeistof die overblijft nadat kaas uit melk is geproduceerd Kaas wordt gemaakt door melk te laten stremmen (klonteren). Na het stremmen wordt de vloeistof gescheiden van de wrongel. Deze vloeistof heet wei. Een kaasmaker heeft hier niks meer aan, echter is het belangrijk want het is rijk aan eiwitten met een hoogwaardig aminozuur patroon. Aangezien het nog veel melksuiker (lactose) en veel vetten bevat, wordt het gefilterd. Door een ingenieus filtersysteem blaast men de vetten en de koolhydraten er uit. Na dit filterproces blijft een geconcentreerde Whey proteïne over (of in het Nederlands wei-eiwit). Deze is gefilterd en is de basis, dit noemt men Whey proteïne concentraat. Door deze nog intensiever te filteren, zowel microcross als ultra cross, is het bijna ontdaan van al zijn vetten en koolhydraten, men noemt dit Whey proteïne isolaat.
              De best oplosbare is een Whey proteïne isolaat instant.

Dierlijke Eiwitten:
              Collageen hydrolisaat is een dierlijk eiwit die gewonnen wordt uit dierenhuiden. Hier is een enzym aan toegevoegd die hetzelfde doet als onze maag, namelijk de eiwitten afbreken in peptiden. Dit zogenaamd voor verteerd eiwit wordt snel opgenomen in ons lichaam. Staat Sol-D erbij vermeld dan betekent dat de huiden, uitsluitend afkomstig zijn van rundersplit. Dit is een dunne collageenhoudende laag tussen de opperhuid en het onderhuidse bindweefsel.
              Collageen hydrolisaat is een heel hoogwaardig eiwit en bevat 20 aminozuren, het is caloriearm, cholesterol- en suikervrij en bevat nauwelijks vetten. In combinatie met whey eiwitten is het een perfecte combinatie.

Runder-Albumine: ( bloedeiwit )
              Uitstekende eiwit vorm omdat het aminozurengram nagenoeg in dezelfde verhouding voorkomt als in het menselijk lichaam. Wegens de hoge biologische waarde, wordt dit aminozurengram onmiddellijk en volledig benut als de microbouwstenen voor het lichaam.

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                En ook is hij (en een aantal anderen hier) van mening dat zuivel je een softere look geeft. Vis maakt je harder.
                Volgens mij zegt hij wat anders dan dat je van zuivel een softere look krijgt. Het drinken van zuivel e.d. maakt de huid juist dikker en stroever. Geen zuivel maakt het juist softer.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                  Volgens mij zegt hij wat anders dan dat je van zuivel een softere look krijgt. Het drinken van zuivel e.d. maakt de huid juist dikker en stroever. Geen zuivel maakt het juist softer.
                  Nope. Punani zegt dat zuivel je de softe look geeft, vanwege onderhuids vocht.
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

hmm... Weird.

Hoe zit dat met vocht trouwens? Is er een methode om te weten hoeveel liter je nu per dag nodig hebt? Ik blijf namelijk maar vocht vasthouden en kom er niet van af. Zelfs niet met de hulp van diuretica.

Comment

omdat je zo lang het V-dieet hebt gevolgt slimmert. Je hebt constant vloeistoffen geconsumeert...waar komt dat vocht dan vandaan denk je?

Comment

Had hetzelfde probleem ook al die maanden er voor. Met het v-diet juist niet omdat ik geen kh producten at waar zout in zit dat vocht vasthoudt. maar als ik geen V-diet doen moet ik aan KH's komen...en daar zit 9 van de 10x ook zout bij wat vocht vasthoudt.

Comment

Vreemd. Misschien eet je toch te zout? Of je bent gewoon gevoeliger voor warm weer. Marion heeft daar ook last van.

Comment

Ik eet geen zout behalve dat wat in de produkten zelf zit zoals brood/brinta/havermout/rijst. Warm weer is geen punt, maar het is zo fucking benauwd dat ik dood ga en voor dood lig en veel water zuip :P

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                              Punani verklaarde dat hij de omega3 vetzuren ook in de nacht wilde gebruiken. Zalm is vandaar ook een betere optie dan kwark.

Omega 3 caps...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X