Wat neem ik best ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wat neem ik best ?

Hey,

Ik ben 21 jaar en ongeveer nu 4 maanden aan het trainen. Heb een jaar getraind gehad, maar ben er dan 6 maanden tussenuit geweest. Nu met mijn herstarting heb ik na 2 maanden creatine en proteine beginnen nemen. Toch ben ik op zoek naar andere supplementen die ik hiermee zou kunnen combineren/vervangen ? Voor de moment tracht ik vooral massa te kweken, dus heeft er iemand enige suggesties ?

In de kleedkamer was er een keer een BB'er die me zei om stack (Animal Stack ofzoiets) te gebruiken. Wel ik vind hier voor mijzelf weinig duidelijk info over terug, is er iemand die hierover wat meer weet te vertellen ?

Wat mijn eten betreft zit ik wel goed denk ik, ik probeer dagelijks ronde de 3000 calorien naar binnen te spelen ... Op een gezonde manier welliswaar

Hartelijk Dank,

stuur even een berichtje naar dedicated athlete
    hij heeft ervaring met de universal animal lijn
    omdat hij dat altijd gebruik... ik heb alleen animal stack/pump/pak gebruik als ik me nog kan herrineren

Comment

Blijf nog lekker van die sups weg man, heb je nog helemaal niet nodig. Eerst een jaartje weer zonder trainen.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Mja maar dan zie je toch wel wat vluggere evolutie, wat bij mij (en ik denk ook dat dit geldt voor anderen) motiverend werkt... Wat is jou motivatie om eerst een jaartje zonder sups te trainen ?

Comment

Ik ben het niet eens met general, wat je in ieder geval kan nemen zijn whey eiwitten dit behoort nu wel tot een standaard.

Comment

Originally posted by de_vreel View Post
            Mja maar dan zie je toch wel wat vluggere evolutie, wat bij mij (en ik denk ook dat dit geldt voor anderen) motiverend werkt... Wat is jou motivatie om eerst een jaartje zonder sups te trainen ?
            Als jij in het eerste jaar hard traint, en goed eet ga je al zo hard vooruit dat die sups weinig gaan toevoegen. En als je te vroeg creatine pakt (om maar wat te noemen) kan het zijn dat je pezen het gewicht nog niet aan kunnen wat je spieren wel aankunnen. En blessures wil je toch vermijden. Het is dus een stukje veiligheid en een stukje spaarzaamheid.
            Overigens wei, visolie (omega 3) en vitamine pillen tellen gewoon als basis wat mij betreft, die zou ik zeker aanschaffen. Liefst ook wat glucosamine voor je gewrichten.

@ Nex
            Niet om lullig te doen, maar jij wou ook heel snel aan de M1T. Gewoon lekker trainen tot je een plateau raakt (is meestal na +-1 jaar), en dan kun je gaan experimenteren met sups als creatine/No-producten etc.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

hm ja wel verstaanbare redenatie! Visolie waarom neem ik dit best? Bedankt voor de hulp tot nu toe.

Comment

General is de enige met zinnig antwoord in dit topic.

Te vroeg aan de creatine, en soort gelijke producten, vergroten inderdaad de kans op blessures. Het is zo dat als je snel sterk wordt de pezen ook tijd nodig hebben om sterker te worden. De pezen zijn de bottleneck en als zij niet sterker worden krijg je pijntjes en ontstekingen. Het duurt heel lang eer dat die weer weg zijn en heb je op langer termijn eigenlijk meer verloren dan je gewonnen hebt. Dat is zonde.

Als je nog relatief gezien een beginner bent pak je veel winst in korte tijd zonder dat je er al te veel moeite voor moet doen. Dus motivatie genoeg de eerste 1-2 jaar. Zie het eerste jaar ook als je leer jaar. Je gaat over voeding leren en hoe het je lichaam en trainingsresultaten beinvloed. Speel met je voeding- en sportschema's om daar al enorm veel winst in te boeken.

Visolie is gewoon nodig, maar je kan ook veel vette witvissen eten om aan de vetten/olien te komen. Het is belangrijk voor je algehele gezondheid, verhoogt testosteron wat weer invloed heeft op vetverbranding+spierontwikkeling en nog veeel meer. Daarnaast is het ook een simpele manier om aan je dagelijkse hoeveelheid onverzadigde vetten te komen hehe.

Glucosamine, zoals General vermeld, zou ik niet meteen aanraden. Je kan het doen als je wilt, maar zou zelf gewoon eerst de rest doen en dan kijken of je het echt nodig hebt ofniet. Als je geen gewrichts probleempjes hebt is het niet nodig. Net zoals eventueel BCAA's.

Basis sups die je moet hebben: Whey/Proteine, Visolie, Multivitaminen&Mineralen en dan zou ik kijken naar eentje met een verdeling met meer Magnesium en Zink er in.

Comment

Originally posted by de_vreel View Post
                  een vluggere evolutie?!

Comment

Originally posted by Kevf View Post
                    een vluggere evolutie?!
                    Dat is belgisch voor een snellere spierontwikkeling. Zie ook het onderwerp. (=ook belgisch)

En in België rennen ze niet sneller maar rapper.
                    Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit!

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                      Glucosamine, zoals General vermeld, zou ik niet meteen aanraden. Je kan het doen als je wilt, maar zou zelf gewoon eerst de rest doen en dan kijken of je het echt nodig hebt ofniet. Als je geen gewrichts probleempjes hebt is het niet nodig.
                      Mwah, heb er zelf toch wel baat bij. Beter voorkomen dan genezen, want als je je gewrichten verkloot gaat weinig je nog helpen.

sigpic

Comment

Glucosamine deed niks voor mij toen ik het in pilvorm innam. Als zalf werkt het beter bij mij (Spiroflor). Verder neem ik voor mijn gewrichten altijd extra visolie in.
                        Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                          Glucosamine deed niks voor mij toen ik het in pilvorm innam. Als zalf werkt het beter bij mij (Spiroflor). Verder neem ik voor mijn gewrichten altijd extra visolie in.
                          Hoe lang heb je het genomen?

sigpic

Comment

Ik heb bijna me eerste pot glucasomine op. Neem de dubbele max dosering op aanbeveling van me stiefma. Het werkt wel. Kan 20-25kg meer pakken bij de meeste oefeningen eer ik weer wat prikken voel in me schouder :P

Maar ik doe ook op aanraden van Mark meer visolie. Dus 9-12 caps per dag.

Comment

Dubbele dosering maakte in de onderzoeken geen barst uit. Zie het nut er daarom niet van in.

sigpic

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X