Hoe wat gebruiken en wanneer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoe wat gebruiken en wanneer

Bij deze mijn tweede post
    (eerste was ff voorstellen)

Ik train al 6 jaar, heb al uren gediscussieerd over voeding en suplementen edm, maar ben zo nu en dan de pedalen kwijt.

ik nog steeds vragen omtrent voeding/supplementen.

1/ wat neem je vlak na de training? (weightgainers/koolhydraten of eiwitten?)
    Klopt het dat je eerst koolhydraten moet innemen en pas een half uur later eiwitten?
    2/ wanneer gebruik je creatine? (Nog nooit geprobeerd), een half uur voor de training?
    3/ wat met aminozuren; het type capsules dat je 3x daags moet innemen
    (ook geen ervaring mee)

Ik wil vooral niet de volgende jay cutler worden, maar besef dat inname van extra eiwitten, bcaa,... wel nodig is.
    Bovendien wil ik niet mijn hele budget spenderen aan alle mogelijke suplmeneten van alle mogelijke merken (gebruik tot nu toe performance)
    Ik geraak er niet meer uit...

Iemand die het abc kort kan schetsen?

Je hoeft zeker niet je ganse buget aan sups te spenderen.Ik ken zelfs veel sporters dien niks van sups gebruiken want als je een evenwichtige voeding nuttigt zijn ze overbodig.
    Na de training neem je snelle suikers en whey-eiwitten.Ik neem altijd een banaan en een whey-shake in magere melk.
    1 uur later neem ik dan een volwaardige maaltijd.
    Creatine kan op 2 manieren worden genomen.Ofwel 5dagen een 4x daagse toediening van 5gr,dus 20gr/dag.Tegen de 5e dag zijn je creatinedepots dan verzadigt en daar kan je ong.6-8weken op teren.
    Ofwel neem je 5gr voor de training en 5gr erna voor ong 3maanden,op niet trainingsdagen neem je 5gr smorgens.Na 3maand stop je een maand.
    Ik heb al beide manieren gebruikt en had goede resultaten,maar alles hangt af van mens tot mens.Niet iedereen heeft er resulataten mee.

grtz
    getting back in shape...

Comment

nou
      jay cutler red je niet met amino en crea

Comment

Originally posted by Aphasia View Post
        Je hoeft zeker niet je ganse buget aan sups te spenderen.Ik ken zelfs veel sporters dien niks van sups gebruiken want als je een evenwichtige voeding nuttigt zijn ze overbodig.
        Na de training neem je snelle suikers en whey-eiwitten.Ik neem altijd een banaan en een whey-shake in magere melk.
        1 uur later neem ik dan een volwaardige maaltijd.
        Creatine kan op 2 manieren worden genomen.Ofwel 5dagen een 4x daagse toediening van 5gr,dus 20gr/dag.Tegen de 5e dag zijn je creatinedepots dan verzadigt en daar kan je ong.6-8weken op teren.
        Ofwel neem je 5gr voor de training en 5gr erna voor ong 3maanden,op niet trainingsdagen neem je 5gr smorgens.Na 3maand stop je een maand.
        Ik heb al beide manieren gebruikt en had goede resultaten,maar alles hangt af van mens tot mens.Niet iedereen heeft er resulataten mee.

grtz
        Mij is juist verteld dat je eerst een week een buffer moet opbouwen om daarna vervolgens 4 weken crea te gebruiken en daarna te stoppen voor een maand. Voor de rest hield ik me ook aan de dosering zoals jij het beschrijft.
        Nu is mijn vraag, is 3 maanden niet wat lang?

Comment

Originally posted by Barthelomeus View Post
          Mij is juist verteld dat je eerst een week een buffer moet opbouwen om daarna vervolgens 4 weken crea te gebruiken en daarna te stoppen voor een maand. Voor de rest hield ik me ook aan de dosering zoals jij het beschrijft.
          Nu is mijn vraag, is 3 maanden niet wat lang?
          Die 3maand is zonder buffer.Het word gebruikt op verschillende manieren maar dit zijn de 2 meest gebruikte denk ik.3maand is niet te lang want crea is ongevaarlijk:het overtollige word toch via de nieren uitgescheiden. Dat maandje dat je stopt word veeleer gedaan omdat het effect wat uitgewerkt raakt.Bij mij werkt crea nog nauwelijks.

grtz
          getting back in shape...

Comment

Jay Cutler word je ook niet met legale supplementen.

Amino's zijn wat mij betreft overbodig als je al een goede weishake hebt. Vind ze duur voor wat ze bieden. Zijn echter genoeg pro's/topcoaches/sporters die ze wel hun nut vinden hebben, dus ga vooral niet alleen op mij af. Test het een keer uit en kijk wat voor jou het beste werkt.

Creatine gewoon gebruiken zoals aangegeven op de verpakking.

Direct voor de training kun je kiezen voor een lichte maaltijd (snelle carbs, snelle eiwitten), of iets verder voor de training (2-1,5 uur voor de training) een normale maaltijd (zonder vetten/zo min mogelijk). Ik zelf sport altijd op nuchtere maag, anders mag ik gaan dweilen.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Touché,

eten voor de training is zelfs vermoeiend.
              Maar goed, ik zal maar niet gaan argumenteren met moeder de vrouw...

Ik overweeg eventueel het volgende mbt supplementen:

- voor de training NO explode van bsn
              (btw rete duur die producten van bsn, iemand ervaring mee?, naart schijnt zelfs niet "officieel" te krijgen in België, hun marketing :lees ronnie coleman: is wel ok)

- vlak na de training: een weightgainer shake Turbo mass gainer van performance

- later en tsndoor in de dag een conventionele eiwit shake voor spieropbouw.

Is dit volgens jullie een winnende combo?

Comment

Nee. No-Xplode kent een schare blije gebruikers, en een evengroot deel niet blije gebruikers. Zijn volgens mij betere NO producten.

Weightgainer pwo is al eerder uitgelegd: complexe kh pwo heeft weinig toegevoegde waarde. Beter kun je hier de gewone weishake zetten met wat dextrose. Hoewel het laatste nog niet is gezegd over carbs pwo.
                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ik denk dat ik tot en conclusie gekomen ben;

- vlak na de training: Cellmass van bsn (bevat creatine) (in promo te krijgen)

- later, voor slapengaan: syntha 6 van bsn (eveneens in promo)

- adviseren jullie ook een proteine shake na het ontbijt?

Ik ga dat via webshop bestellen, is aanzienlijk goedkoper dan mijn leverancier hier in t antwerpse.

Comment

BSN is veels te duur. Een variant van XXLnutrition of andere internetshop is vaak meer dan de helft goedkoper en minstens even goed.

Comment

ik heb sinds kort het product NO-ENDS van revolutions en volgens mij werkt het prima. 6 capsules s'morgens voor het ontbijt en 6 capsules sávonds een half uur voor de training.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X