Creatine

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Creatine

Hallo allemaal,

Ik ben stefan, ben nieuw op dit forum. Ik ben sinds een maand weer aan het trainen geslagen na 2 jaar niets gedaan te hebben. Nu ben ik begonnen met het slikken van creatine voor en na mijn training.

Nu heb ik mij laten vertellen dat de werking van de extra creatine die je slikt kan worden verminderd of zelfs compleet teniet gegaan door het eten dan wel drinken van caffeine, melk, kaas (zuivel producten) en dat je dus een behoorlijk streng dieet moet houden wil het werken. Is er iemand die hier meer van weet?

Ik hoor het graag.

Onzin.

Er is onderzoek waaruit naar voren is gekomen dat bij de combi creatine+cafeine de hoeveelheid creatine in het bloed wel omhoog ging, maar er geen extra positief resultat te meten was. Er is ook onderzoek te vinden dat wel extra effecten geeft.

Watdat melk/kaas verhaal aangaat. Ik heb het vaker langs zien komen, maar eigenlijk nooit wetenschappelijk bewijs darvoor gevonden.

twee zaken die vaak aangehaald worden zijn
    - dat melk een slijmlaag in je maag zou vormen waardoor de creatine niet wordt opgenomen: creatine is een aminozurenbinding die wordt opgenomen in de darmen, NIET in de maag.
    - dat mensen bang waren dat de eiwitsplitsende enzymen die vrijkomen waneer je melk drinkt ook de creatine zouden splitsen: ik heb hier nooit iets over kunnen vinden wat dit bevestigt/weerlegt. Maar als je bedenkt dat deze enzymen ook vrijkomen waneer je andere eiwitrijke bronnen van creatine eet zou je lichaam nooit creatine uit bv vlees kunnen halen.

Dus, als je wilt kan je gewoon creatine+cafeine teglijk nemen, je kan creatine gewoon met melk/kaas/enz nemen.
    As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
    Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
    Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
    X