vraagje over tonijn

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik denk dat je bedoelt dat een 'teveel' aan eiwit an sich niet leidt tot aankomen, maar een overschot aan kcals.
    "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

En dat vind je overigens in dit topic: http://forum.bodynet.nl/algemeen/328...kwaad-o-4.html
      "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by Pinada View Post
        Ik denk dat je bedoelt dat een 'teveel' aan eiwit an sich niet leidt tot aankomen, maar een overschot aan kcals.
        Ja bedoel ik....teveel.
        ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Lees de post van GenIx in dat topic even waar hij een studie citeert

Comment

Ikzelf zit ook hard aan de tonijn de laatste weken.
            het is handig, even wat ananas erbij, ketchup. en klaar.
            (lekkere vulling om een halve tomaat te vullen)
            (ook lekker is een blikje tonijn, walnoten, en blikje mais in de sla te doen)

ik geloof dat er 1-2 gram zout in 1 blikje zit (verpakking staat 1%)
            verder eet ik mijn groenten, vis, en vlees zout/kruidenloos.
            dus denk niet dat het kwaad kan qua zout.

over kwik in tonijn heb ik nog niets gelezen,
            maar zeker de moeite waard om uit te zoeken.
            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

in een blik tonijn zit ongeveer 0,9 gram zout....gezondheidsinstellingen bevelen aan om niet meer dan 2 gram zouten per dag binnen te krijgen......

Comment

0,9 Gram zout, of 0,9 gram natrium?
                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                  0,9 Gram zout, of 0,9 gram natrium?
                  0,9 gr natrium zou dus al 1.8 gr zouten beteken. IK weet niet of die 2 gr klopt, maar als dat klopt, dan zit je met tonijn al bijna aan de limiet en zit er dus erg veel in
                  Ik ben in goede vorm.....Rond is toch ook vorm?

Comment

naar mijn weten wordt max. 6 gram zout per dag aanbevolen, niet 2 gram. Te veel zout krijg je al gauw binnen. Zoals het geldt bij aandelen; verspreid je risico en eet het met mate, net zoals de andere eiwitbronnen.

tip: neem eens verse rauwe zalm met een daarvoor bedoelde sojo saus: jammmmm !
                    Evolution, development, curiousity and improving you tax

Comment

Originally posted by DER EINZELGANGER View Post
                      0,9 gr natrium zou dus al 1.8 gr zouten beteken. IK weet niet of die 2 gr klopt, maar als dat klopt, dan zit je met tonijn al bijna aan de limiet en zit er dus erg veel in
                      Vandaar dat ik het even vraag.
                      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by might ass well View Post
                        mischien kun je de eiwitten beter uit kipfilet halen ,ik denk dat je nogal veel zout binnen krijgt als je veel tonijn eet.
                        je
                        Dat denk ik dus ook. Volgens mij krijg je van 1 blikje al een hoopzout binnen
                        want zo proeft het ook vind ik. Voor mij geen tonijn meer iig.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X