Eiwitshakes vragen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Eiwitshakes vragen

Beste sporters. Ik boks nu 2 keer in de week en ben van plan om daarnaast nog eiwitshakes te nemen voor meer spiergroei. Ik heb op het forum al wat gelezen over whey eiwitten. Daarom heb ik wat vragen:

1. Zitten er nog grote nadelen aan eiwit shakes of alleen voordelen?
    2. Daarnaast heb ik een vraag over de dosering. Ik weeg zo'n 67,5 kg, hoeveel gram zou ik dan in een shake moeten stoppen? Ik las dat je ongeveer 2 gram per kilo lichaamsgewicht moet nemen, dus dat zou 135 gram moeten zijn. Moet ik deze 135 gram zelf in porties verdelen om uiteindelijk die 135 gram binnen te hebben?
    3. Als laatste is mijn vraag: Is het nodig om tijdens rustdagen ook shakes te nemen?

Alvast bedankt!

Originally posted by Boks101 View Post
    Beste sporters. Ik boks nu 2 keer in de week en ben van plan om daarnaast nog eiwitshakes te nemen voor meer spiergroei. Ik heb op het forum al wat gelezen over whey eiwitten. Daarom heb ik wat vragen:

1. Zitten er nog grote nadelen aan eiwit shakes of alleen voordelen?
    Elk voordeel ehb zijn nadeel. je kan wat meer windjes laten als je pech hebt.
    2. Daarnaast heb ik een vraag over de dosering. Ik weeg zo'n 67,5 kg, hoeveel gram zou ik dan in een shake moeten stoppen? Ik las dat je ongeveer 2 gram per kilo lichaamsgewicht moet nemen, dus dat zou 135 gram moeten zijn. Moet ik deze 135 gram zelf in porties verdelen om uiteindelijk die 135 gram binnen te hebben?
    2x lichaamsgewicht eiwitten over je TOTALE dage inname shake gewoon 1 maatschep dat is ongeveer 23 gram proteine. jah die moet je zelf verdelen. maar in melk etc zitten ook eiwitten die tellen dus ook gewoon mee... ja logische heá
    3. Als laatste is mijn vraag: Is het nodig om tijdens rustdagen ook shakes te nemen?
    kan als je toch bezig bent

Alvast bedankt!
    zie blauwe

Comment

Ik zou alleen als ik jou was niet alle eiwitten uit je shakes halen..
      Idd wat possel zei zitten er zo'n 23 gram eiwitten in één maatschepje en als je het daarbij drinkt met melk zit je ongeveer op 30 gram eiwitten per shake..

Je kunt daarbij ook gewoon een bakje (500 Gr) kwark eten (+-45 Gr eiwitten) en kipfilet of tonijn..

Ik denk als je alle eiwitten uit je shakes haalt snel door je pot heen bent..

Comment

Whey neem je best smorgens en voor/na training. Je dagelijkse inname aan eiwitten mag ook niet enkel bestaan uit whey.
        Dit zijn dingen die je echt wel zou moeten weten voor je nog maar denkt aan whey, en ik krijg hierdoor ook de indruk dat je nog niet echt een voedingsschema hebt...
        @ ketIF

Comment

En wheyshakes drinkt je niet voor spiergroei; eerder voor spierherstel
          The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Je moet zoveel mogelijk eiwitten uit je voeding proberen te halen..... kip, ei, tonijn, enz enz
            Verder is een whey shake smorgens bij het opstaan en na de training wel aan te bevelen
            De beste supplementen tegen de scherpste prijzen!

Check ook onze FACEBOOK pagina

Comment

Originally posted by Sancho View Post
              En wheyshakes drinkt je niet voor spiergroei; eerder voor spierherstel
              Spierherstel=spiergroei.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                Spierherstel=spiergroei.
                Mja, dat wel... Maar je gaat geen grote spieren krijgen door de shakes. Wel door goede voeding.

De shake dient toch meer voor de snelle eiwittoevoer, voor na de training enzo
                The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X