Als dit je eerste bezoek aan Bodynet.nl is, kijk dan even hier. Registreer
je eerst voordat je kunt reageren. Om berichten te lezen klik je op een forum hieronder.
ik ben 1.70 58 kg en mijn vetpercentage is 28% dat mag tussen de 23% en 33% zitten. Zeg er wel bij dat dit met een weegschaal is opgemeten..
vetpercentage dan..
ik ben 1.70 58 kg en mijn vetpercentage is 28% dat mag tussen de 23% en 33% zitten. Zeg er wel bij dat dit met een weegschaal is opgemeten..
vetpercentage dan..
Wil mijn vetpercentage nog wat lager hebben...
Bedankt voor het meedenken
Kan je me ook nog vertellen wat je aan trainig doet per week? en wat doe je in het dagelijks leven? kantoorwerk?
ik train 3x per week...zit momenteel zonder werk...vandaar mijn lage calorie inname...en begin eigenlijk pas vandaag met die 1300 calorieen..o ja 40+ is mijn leeftijd...
ik train 3x per week...zit momenteel zonder werk...vandaar mijn lage calorie inname...en begin eigenlijk pas vandaag met die 1300 calorieen..o ja 40+ is mijn leeftijd...
Nou jacky,
Ik zal je even wat uitleggen. Die 1300 Kcal waar jij over spreekt is je BMR. Je BMR is het aantal calorieën die het lichaam nodig heeft voor je bloedcirculatie, spijsvertering en andere stofwisselingsprocessen. Hierbij zit dus nog geen sporttoeslag/werktoeslag.
Zou je het dus bij 1300 Kcal houden dan ben je royaal aan het crashen en dat moet je niet doen!!! Zeker als je ook nog eens gaat trainen.
Je zegt dat je geen werk hebt, dat maakt eerlijk gezegd voor je calorie-inname niet veel uit of je moet de hele dag niet uit je bed komen dan word het een ander verhaal. Daar niet van uitgaande moet je weten dat zelf naar het toilet lopen als energie kost en dus Cal verbrand.. Ik neem aan dat je overdag het een en ander doet, boodschappen,poetsen,eventueel kinderen of wat voor een activiteiten dan ook. Dit houd dus in dat je van die 1300 calorieën inname af moet!
Blijf je te lang doorgaan met die 1300 dan gaat je metabolisme naar de klote en dan ben je nog veel verder van huis.
Jouw activiteitsniveau is 2 (Lichte training/sport 1-3 dagen per week --- x 1.375) Als je KT doet dan zou ik naar niveau 3 gaan maar dat weet ik dus nu even niet.
Maar goed. 1330 x 1,375= 1828 calorieën (BMR + trainingstoeslag). Dan zul je, afhankelijk van je dagelijkse activiteiten, ook nog eens een grof geschat 400 Calorieën nodig hebben om die taken op een normale manier uit te kunnen voeren.
1828+400 = 2228. Om af te vallen ga je in eerste instantie met kleine beetje Cal omlaag. Pak de eerste week 150 Cal minder om je lichaam te laten wennen aan de lagere inname. Bouw dit op tot je max. aan -500 zit van je 2228 calorieën. Dus uiteindelijk niet minder gaan eten dan 1728 Cal. Op trainingsdagen. Op niet trainingsdagen zou je eventueel er nog 200 af kunnen doen. Dan zit je dus op 1528.
Staar je niet blind op het feit je snel moet afvallen zo even vlak voor de zomer. Doe het rustig en met beleid want wat dan weg is blijft over het algemeen ook weg.
Even terugkomen op die 1828 Cal op trainingsdagen. Deel het zo in:
In jou geval zou ik minimaal 2 x lichaamsgewicht aan Eiwitten pakken. Dus 116 gram. ( 464 Calorieën) Vervolgens pak je 30% vet van die 1828 calorieën = 61 gram vet. (548 Calorieën)
Je hebt dus nu 464 calorieën aan eiwit en 548 calorieën aan vet.
1828 – 464 – 548 = 816 calorieën aan KH. (1 gram KH =4 calorieën) Dus 816/4=204 gram aan KH.
Echt super dat je dat voor je me uitgezocht hebt...
Wilde vandaag beginnen met die 1300 kcal dus komt mooi op tijd...vond het eerlijk gezegd ook wel weinig..
Ben niet echt dik (mt 36) dus echt afvallen hoeft niet wilde alleen mijn vetpercentage wat naar beneden halen..
Ga zeker je schema gebruiken.....ga maar weer aan de slag om mijn voedingsschema op te stellen..bedankt
Echt super dat je dat voor je me uitgezocht hebt...
Wilde vandaag beginnen met die 1300 kcal dus komt mooi op tijd...vond het eerlijk gezegd ook wel weinig..
Ben niet echt dik (mt 36) dus echt afvallen hoeft niet wilde alleen mijn vetpercentage wat naar beneden halen..
Ga zeker je schema gebruiken.....ga maar weer aan de slag om mijn voedingsschema op te stellen..bedankt
Graag gedaan hoor!
Maar mits je aan krachtraining doet heb je wel kans dat je wat gaat afvallen. Ik zou dus niet teveel cardio doen maar bijvoorbeeld 2x per week een Full body kracht train schematje pakken.Ook hier weer lekker rustig opbouwen.
Op deze manier bouw je wat spiertjes op (vrees niet voor een arnold look want daarvoor hebben vrouwen te weing testosteron) en kom je er strakker uit te zien zonder dat je gewicht verliest misschien zelf iets erbij maar dat zal afhangen van je train intensiteit.
Je komt er strakker uit te zien als je BF zakt en je spiertjes wat toenemen want dan zie je ook meer definitie/lijnen op je lichaam ipv de softere look.
probeer wel maaltijden die rijk aan KH niet te combineren met vet. Hou eiwitten en vetten bij elkaar en KH apart.
doe inderdaad aan KT en best wel pittig ga om te sporten dus dat doe ik dan ook....nog even een vraagje over mijn eiwitten ik dacht zelf aan 145 gr...dan wordt de KH wel minder maar weet niet of dat kwaad kan?
Omdat ik fanatiek sport en me eigenlijk nooit zo bezig hield met spiermassa etc. en dat nu sinds een aantal maanden wel bijhou viel ik af maar dat was dan spiermassa vandaar dat ik mijn eiwitopname wel op peil wil houden..
Met jouw advies/berekening zal dit nu zeker gaan lukken...
doe inderdaad aan KT en best wel pittig ga om te sporten dus dat doe ik dan ook....nog even een vraagje over mijn eiwitten ik dacht zelf aan 145 gr...dan wordt de KH wel minder maar weet niet of dat kwaad kan?
Omdat ik fanatiek sport en me eigenlijk nooit zo bezig hield met spiermassa etc. en dat nu sinds een aantal maanden wel bijhou viel ik af maar dat was dan spiermassa vandaar dat ik mijn eiwitopname wel op peil wil houden..
Met jouw advies/berekening zal dit nu zeker gaan lukken...
Meer eiwitten is altijd goed! Minder in KH is niet zo erg. Ik persoonlijk zou dan wel 1 of 2 dagen per week een refeeddag houden waarbij je dan wel je KH omhoog gooit en je Eiwitten iets lager maar niet onder de 116 gram. Op rustdagen belast je je spieren niet zoals met KT en dus wat minder stress op de spieren. Onthoud wel dat herstel ook de nodige energie kost!
Je zou dan bijvoorbeeld op rustdagen op 60/70 gram KH kunnen pakken en op traindagen 200. Hou je eiwitten over het algemeen even hoog.
Op trainingsdagen zou ik een uur voor het trainen een KH rijke maaltijd nuttigen en een uur na het trainen ook.
eventueel als je dat hebt wat Whey vlak voor je de gym inloopt en direct na de training wat dextro om je glycogeen voorraden even bij te vullen zodat je KH maaltijd goed verdeelt word in je lichaam.
Woensdag trainen overgeslagen, hopende dat vrijdag geheel opgeknapt zou zijn. Gedeeltelijk gelukt, alleen merk ik erge krampen rond m'n linker kuit /...
Trenabol Inj 1 Amp is a strong energy booster that is designed to enhance your strength, endurance, and overall workout performance. Engineered for athletes...
Comment