Omega3/visolie

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Pinada View Post
    Welke onderzoeken zijn er allemaal gedaan naar de hema-visolie dan? Ik ken alleen het onderzoek van de Consumentenbond en daar kwam die als beste uit de bus, omdat er evenveel epa/dha in zat als op het potje vermeld, omdat de hoeveelheid EPA/DHA per dosis overeenkwam met de aanbevolen hoeveelheid (aanbevolen door de Gezondheidsraad) en omdat de prijs gunstig is. Er is verder niet gekeken naar zuiverheid of iets dergelijks. Eerder een conclusie goede kwantiteit dan goede kwaliteit dus.

Ken jij andere onderzoeken die de visolie van de hema onder de loep hebben genomen?
    Nee dat was het onderzoek dat ik bedoelde.
    http://visolie-info.nl/nieuws_consumentenbond.html

Hier eentje die het heeft dat ze niet onderzocht hebben naar de zuiverheid:
    http://www.medicalfacts.nl/2008/08/0...mateuristisch/
    Last edited by DeRakker; 09-05-2010, 22:22.

Comment

Originally posted by rinokettlebell View Post
      Soms vertrouw ik meer op mijn gezonde verstand dan op wetenschap, klopt
      Ok, maar kun je dan nog antwoord geven op mijn vraag? Wellicht heb je gelijk hoor, maar ben wel benieuwd of je dat hebt meegenomen in je overweging?

Originally posted by DeRakker View Post
      Nee dat was het onderzoek dat ik bedoelde.
      Consumentenbond 'test' | Visolie-Info

Hier eentje die het heeft dat ze niet onderzocht hebben naar de zuiverheid:
      Visolie-onderzoek Consumentenbond amateuristisch | Medicalfacts

Precies, goede kwantiteit in plaats van goede kwaliteit dus . Waarmee niet bewezen is dat de Hema visolie van slechte kwaliteit is, er is alleen niet bewezen dat de Hema visolie van goede kwaliteit is.
      "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

beetje oude bump maar beter dan new topic te starten.

Weet iemand of dit goede/zuivere is? meeste paginas zijn in het duits dus ik kom er zelf niet uit.

heb deze in huis maar dan van 1000mg per cap.

Doppelherz® aktiv Salmon Oil Omega-3 800 mg - Doppelherz.com

Comment

Ik heb Omega 3-6-9 met theunisolie. Blijft de beste, wel 50 euro per 300
          http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/50671-log-2012-steefdk.html

Comment

Originally posted by M9BP4Q223 View Post
            beetje oude bump maar beter dan new topic te starten.

Weet iemand of dit goede/zuivere is? meeste paginas zijn in het duits dus ik kom er zelf niet uit.

heb deze in huis maar dan van 1000mg per cap.

Doppelherz® aktiv Salmon Oil Omega-3 800 mg****-****Doppelherz.com
            Geen spullen uit Duitsland halen. Is altijd bagger
            http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/50671-log-2012-steefdk.html

Comment

Mogelijk interessant linkje over vervuilde visolie capsules:

Some ?healthy? fish oil supplements come with serious chemical contamination; lawsuit to force warnings

FishOilSafety.com

Ofwel in maart 2010 zijn enkele fabrikanten aangeklaagd voor het niet publiceren van de mate van vervuiling van de visolie capsules.

The initial defendants named, in alphabetical order, are: CVS Pharmacy, Inc.; General Nutrition Corp. (GNC); Now Health Group, Inc.; Omega Protein, Inc.; Pharmavite LLC (Nature Made brand); Rite Aid Corp.; Solgar, Inc.; and TwinLab Corp.

Comment

Ik gebruik alleen maar Solgar supplementen dit om de zuiverheid en opname garantie.
                Die test van Hema was niet voor 100% gedekt en is Solgar toen op ingegaan.
                Precies kan ik het nog niet uitleggen helaas.
                Wat ook van belang is waas de vis vandaan komt enz. enz.
                zware metalen wil je toch lievet niet hebben in je lichaam dit kan nare gevolgen of ziektebeelden veroorzaken.
                Face your demons...........

Comment

Originally posted by DeRakker View Post
                  Als ik dan toch bezig ben met whey, is het dan ook verstandig om visolie te bestellen?
                  We eten niet echt super vaak vis.. 1x per week ofzo.

En is dit dan een goede?
                  Omega 3 XXL van XXL Nutrition - XXL Nutrition

En zijn het gewoon tabletten dat je met water inslikt ofzo?

Alvast bedankt.

ik zeg altijt is genoeg vis in de zee

Comment

Had nog een vraagje. ik heb ook langer dan een jaar die van hema (visoliecaps) in de kast liggen. hoeveel softgels moet ik nemen per maaltijd? ik neem er nu 3 per maaltijd. dus 3 middag - 3 avond.
                    Never send a boy to do a mans job!

Comment

Originally posted by beat-boxer View Post
                      Had nog een vraagje. ik heb ook langer dan een jaar die van hema (visoliecaps) in de kast liggen. hoeveel softgels moet ik nemen per maaltijd? ik neem er nu 3 per maaltijd. dus 3 middag - 3 avond.

beste zou zijn vroeg op de dag, dus bij je ontbijt al. De hoeveelheid ligt aan hoeveele r in een caspule zit, en hoeveel je wil aanvullen.
                      1e Masters Superbody YBF 2011!
                      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Heb ze zelf ook van de hema en neem er 3x4 per dag is 9 gram totaal
                        .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                        There is no failure except in no longer trying

Comment

Originally posted by marnop View Post
                          beste zou zijn vroeg op de dag, dus bij je ontbijt al. De hoeveelheid ligt aan hoeveele r in een caspule zit, en hoeveel je wil aanvullen.
                          bij 't gebruiksaanwijzing van mijn visolie gelcaps staat er op om 1-3 bij de avond maaltijd in te nemen...

moet ik het nu anders switchen naar sóchtends??

Comment

Originally posted by kamervragen View Post
                            bij 't gebruiksaanwijzing van mijn visolie gelcaps staat er op om 1-3 bij de avond maaltijd in te nemen...

moet ik het nu anders switchen naar sóchtends??
                            Ipv adviezen zoals "lees de styckies" in de wind te slaan, zie quote

Originally posted by kamervragen View Post
                            als je wat te delen heb zonder je 'lees de stickies!'gedoe dan hoor ik het graag...
                            Dan had je uit de styckies dit kunnen lezen:

-Visolie capsules. Omdat er gevarieerd gegeten dient te worden is het niet mogelijk om alle vetten via vis binnen te krijgen elke dag. Daarom neemt een sporter ter aanvulling visolie capsules. Beter chloresterol, hormonale huishouding en nog veel meer. Vaak wordt de dagelijks aanbevolen hoeveelheid ernstig overschreden. 1-2 capsules doet niks dus een stuk of 12-15 per dag is niet vreemd bij een sporter.
                            .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                            There is no failure except in no longer trying

Comment

Originally posted by marnop View Post
                              Maar anders word me eiwit opname vertraagt.

Comment

Originally posted by okidoki71 View Post
                                Heb ze zelf ook van de hema en neem er 3x4 per dag is 9 gram totaal
                                9 Gram perdag. heb je trouwens ook de Vwaarde ervan?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X