Omega3/visolie

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Omega3/visolie

Als ik dan toch bezig ben met whey, is het dan ook verstandig om visolie te bestellen?
    We eten niet echt super vaak vis.. 1x per week ofzo.

En is dit dan een goede?
    Omega 3 XXL van XXL Nutrition - XXL Nutrition

En zijn het gewoon tabletten dat je met water inslikt ofzo?

Alvast bedankt.

Originally posted by DeRakker View Post
    Als ik dan toch bezig ben met whey, is het dan ook verstandig om visolie te bestellen?

En is dit dan een goede?

Alvast bedankt.
    die is goed ja.
    persoonlijk heb ik van NOW omdat die goedkoper is.
    Maar deze is wel betere kwaliteit.
    Post Exercise Carbohydrates May Be Counter-Productive by Dr. Mauro DiPasquale
    http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-voeding/28728-post-exercise-carbohydrates-may-be-counter.html

Comment

Ja, ja en ja.....zijn capsule's die je een vloeistof moet innemen.
      ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Originally posted by _joker_ View Post
        die is goed ja.
        persoonlijk heb ik van NOW omdat die goedkoper is.
        Maar deze is wel betere kwaliteit.
        Wat is de kwaliteit verschil?

Comment

En is dit dan een goede?

Alvast bedankt.
          Hi DeRakker,

Allereerst even voorstellen ik ben namelijk nieuw op dit forum. Ik ben Bo.. Ik reageer op je topic omdat ik een moeder heb die diëtiste is en daarom mijn hele leven al met voeding bezig ben.

Bij het kiezen van de juiste Omaga 3 gaat het op de verhouding tussen EPA en DHA de beste verhouding zou ongeveer 3:1 moeten zijn volgens verschillende wetenschappelijke onderzoeken. Daarbij is het belangrijk dat je een Omega 3 suplement kiest wat zo zuiver mogelijk is. Doordat Omega 3 zo goed werkt op herenen, concentratie, ADHA, afweersysteem en nog een heleboel andere dingen heeft de farmaceutische industrie de zuiverheidsgraad boven de 91% naar zich toe getrokken. De meest zuivere vorm die vrij te krijgen is, is 88% zover ik weet. Dit is belangrijk, omdat de vis hoge concentraties kwik, PCB’s, dioxinen en andere giftige stoffen kan bevatten.

Uit verschillende onderzoeken die te vinden zijn op het internet worden vragen gesteld bij de werking van zeer goedkope omega 3, Het is zeker niet zo dat als het heel duur is hij ook goed is.

Hopelijk vergemakkelijkt het je keuze.

Succes!
          CONSISTENT TRIANING! that's going to make the fucking difference between WINNING and LOSING between LIVING and DYING.

Comment

Gewoon bij de HEMA halen, goede kwaliteit voor een lage prijs. Door onderzoek aangetoont.

Edit:

Zuivere visolie
            De zuiverheid van visolie speelt voor de Consumentenbond geen enkele rol bij deze 'test'. De winnaar (HEMA visolie) heeft het over gezuiverde visolie. Het is echter totaal onmogelijk dat hun visolie sterk gezuiverd is. Een goed, milieuvriendelijk én voor de consument veilig zuiveringsproces kost nogal wat. De effectiefste zuiveringsmethode is superkritische CO2-extractie. Deze methode is duur, maar zorgt tevens voor een visolie-product dat nagenoeg geen verontreiniging bevat, vele malen minder dan de goedkope visolie-merken. Ook raadt de Consumentenbond aan om maar gewoon vis te eten in plaats van visolie-capsules, want vis is beter dan visolie. Schone vis is inderdaad beter, maar zelfs de minst verontreinigde vissoorten bevatten nog teveel verontreiniging zoals zware metalen (kwik) en moeten daarom niet te vaak worden gegeten.
            Bron = http://visolie-info.nl/nieuws_consumentenbond.html
            Last edited by Roy P; 03-05-2010, 01:20.
            Dumbells build a bigger chest
            Barbells build a bigger ego

Comment

HEMA - Zoekresultaten

Toch heb je nogal veel verschil van producten kwa prijs.

Deze: HEMA - visolie omega-3 (voordeelpot 300 softgels)
              Is weer erg goedkoop, voor 300 stuks als je het vergelijkt met :

Voor de rest zijn ze ongeveer allemaal even duur, ze zijn wel goedkoper maar je krijgt er ook minder caps.. dus uiteindelijk weer ongeveer gelijk.

Moeilijk moeilijk

Comment

Inderdaad, ik raad hem je zeker aan!
                Dumbells build a bigger chest
                Barbells build a bigger ego

Comment

HEMA - Zoekresultaten

Toch heb je nogal veel verschil van producten kwa prijs.

Deze: HEMA - visolie omega-3 (voordeelpot 300 softgels)
                  Is weer erg goedkoop, voor 300 stuks als je het vergelijkt met :

Voor de rest zijn ze ongeveer allemaal even duur, ze zijn wel goedkoper maar je krijgt er ook minder caps.. dus uiteindelijk weer ongeveer gelijk.

Moeilijk moeilijk
                  Ik raad hem zeker niet aan: Samenstelling per 3 softgels: Visolie 2250 mg, waarin Omega-3 vetzuren: EPA 18%* en DHA 12%*, Vitamine E 4,0 mg. (*relatieve vetzuur percentages) De samenstelling die daar wordt gegeven is zelfs per 3 softgels. Dit houd dus in dat je effectief maar 100 soft gels hebt.

Daarnaast is de verhouding helemaal niet juist. Ik zou gaan voor deze:
                  (Solgar)
                  Ingrediënten per softgel:

Visolie concentraat (koud water) 1200 mg bevat:

EPA (eicosapentaeenzuur) 385 mg
                  DHA (docosahexaeenzuur) 260 mg
                  Overige omega-3 vetzuren 60 mg
                  Softgel capsule (gelatine, glycerine)

Vrij van zuivel, suiker, zout, zetmeel, gist, tarwe, conserveringsmiddelen en synthetische kleur- en smaakstoffen

Omega 3 700 mg, Solgar Vitamins, Zuivere visolie capsules met EPA & DHA., Omega-3-700-mg-Solgar-Vitamins-omega-vetzuren-visolie.
                  CONSISTENT TRIANING! that's going to make the fucking difference between WINNING and LOSING between LIVING and DYING.

Comment

de capsules bevatten bij gelijke dosering evenveel EPH/DHA. (1g visolie van beide soorten bevat 18/12% EPH DHA.

300 capsules van hema = 225g visolie.
                    225 x (0.18+0.12) = 67.5g omega 3 vetten.
                    voor een prijs van 11 euro. 11/67.5 = 0.16 eu per gram omega 3 vetten.

100 capsules van xxl = 100g visolie
                    100x (0.18+0.12) = 30g omega 3 vetten.
                    voor een prijs van 9.5 euro. 9.5/30 = 0.32 euro.

die van xxl nutrition zijn dus dubbel zo duur.
                    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by Boudy View Post
                      Ik raad hem zeker niet aan: Samenstelling per 3 softgels: Visolie 2250 mg, waarin Omega-3 vetzuren: EPA 18%* en DHA 12%*, Vitamine E 4,0 mg. (*relatieve vetzuur percentages) De samenstelling die daar wordt gegeven is zelfs per 3 softgels. Dit houd dus in dat je effectief maar 100 soft gels hebt.

Daarnaast is de verhouding helemaal niet juist.
                      Ik zou gaan voor deze: (Solgar)
                      Ingrediënten per softgel:

EPA (eicosapentaeenzuur) 385 mg
                      DHA (docosahexaeenzuur) 260 mg
                      3 softgels van de hema bevatten 2250mg visolie.
                      de visolie is zuiver, en bevat 18% EPH /12% DHA.
                      1 enkele softgel (750mg), bevat dan nog steeds 18/12%.
                      percentages zijn namelijk relatief en niet absoluut. Je stelling dat je effectief dus maar 100 softgels hebt klopt niet.

daarnaast geef je aan dat de verhouding EPH DHA bij de visolie van de hema niet goed is. (18/12). van de 300mg effectieve omega 3 vetten, is dus 180mg EPH en 120mg DHA. dit komt neer op een verhouding neer van 60% eph/40% DHA.

De visolie van solgar:

1200mg
                      385mg EPH = 59.69%
                      260mg DHA = 40.31%

De verhouding bij de visolie van solgar en die van de hema in EPH DHA is dus vrijwel gelijk. Tuurlijk solgar heeft een goede naam qua vitamines en supplementen, maar wat jij hier neerzet klopt gewoon niet.
                      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

hoeveel van die capsules raden jullie aan om dagelijks in te nemen?

ik heb ze gewoon bij de tuinen gekocht. ze hadden een actie 2e gratis
                        DL 5x100, SQ 10x80, BP 1x100 181 cm 74 kg

Comment

ik haal ze ook altijd bij de tuinen

500 stuks voor 50 euro zie ik net

woow dan maar naar de hema
                          Last edited by blocktoblock; 03-05-2010, 15:57.
                          Wanneer ze praten gaat het goed, wanneer ze haten gaat het beter.

Comment

Ik koop ze bij me visboer.
                            een gladde aal blijft altijd glad.

Comment

Ik ga dan deze week wel ff langs de hema.. zal je zien dat t net is uitverkocht ofzo... zie t al weer helemaal voor me

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X