Men kan het beste 30 mg efedrine nemen, of de aanverwanten ervan.
Gevaar van teveel inname kan leiden tot de volgende klachten:
Efedrine werkt op de beta 1 en 2 receptoren en de alfa 1 receptoren.
Beta 1 is je hart, doseer je teveel dan jaag je je hart op.
Beta 2 zijn je longen, zorgt ervoor dat je luchtwegen verder open gaan staan, geen probleem.
Alfa 1 zijn je bloedvaten van je skeletspieren en andere bloedvaten. Niet je orgaanvaten. Als je deze te sterk stimuleert, dan vernauwen deze te sterk wat als gevolg een hele hoge bloeddruk geeft.
Gevaar hiervan op lange termijn zijn orgaanschade zoals aan de nieren, brein en de ogen.
Ikzelf gebruik efedrine op het werk op de operatiekamer als men een te lage bloeddruk krijgt.
Als ik al 5 mg efedrine geeft, dan zie ik de bloeddruk van 90/50 stijgen naar 120/85.
Nu is dit in de bloedbaan, maar denk wel dat jullie snappen wat ik daarmee bedoel.
Dus niet hogen gaan zitten dan 30 mg.
Daarom is stackers met 300 mg (!!!!!!) toen ook verboden geowrden.
Gevaar van teveel inname kan leiden tot de volgende klachten:
Efedrine werkt op de beta 1 en 2 receptoren en de alfa 1 receptoren.
Beta 1 is je hart, doseer je teveel dan jaag je je hart op.
Beta 2 zijn je longen, zorgt ervoor dat je luchtwegen verder open gaan staan, geen probleem.
Alfa 1 zijn je bloedvaten van je skeletspieren en andere bloedvaten. Niet je orgaanvaten. Als je deze te sterk stimuleert, dan vernauwen deze te sterk wat als gevolg een hele hoge bloeddruk geeft.
Gevaar hiervan op lange termijn zijn orgaanschade zoals aan de nieren, brein en de ogen.
Ikzelf gebruik efedrine op het werk op de operatiekamer als men een te lage bloeddruk krijgt.
Als ik al 5 mg efedrine geeft, dan zie ik de bloeddruk van 90/50 stijgen naar 120/85.
Nu is dit in de bloedbaan, maar denk wel dat jullie snappen wat ik daarmee bedoel.
Dus niet hogen gaan zitten dan 30 mg.
Daarom is stackers met 300 mg (!!!!!!) toen ook verboden geowrden.
Comment