Vraag over creatine.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vraag over creatine.

Even een korte vraag over creatine.

Wat zouden jullie doen.

4 maanden bulk. Daarna 2 maanden cutten.

Wel of niet creatine tijdens de cut, en in de 4 maanden bulk dan pauze en creatine afwisselen elke 4 weken of 8 weken creatine met 4 weken pauze doen?

Danku.
    http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/50671-log-2012-steefdk.html

Ik zou gewoon 4 maanden crea gebruiken tenzij dat je echt teveel vocht gaat beginnen vasthouden.
    En dan tijdens cut geen crea.
    On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

Originally posted by gleke View Post
      En dan tijdens cut geen crea.
      waarom niet?

Je kunt ervoor kiezen om creatine een tijdje te gebruiken en een tijdje te stoppen, zowel in de bulk als in de cut. Als je van de bulk naar de cut gaat, kun je het beste zorgen dat je dan midden in je creatineperiode of midden in je periode zonder creatine zit. Anders veranderen er teveel variabelen wanneer je overstapt naar een andere fase in je training en voeding, het is moeilijk dan te bepalen waar gewichtstoename of afname en samenstelling vandaan komt.

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
        waarom niet?

Je kunt ervoor kiezen om creatine een tijdje te gebruiken en een tijdje te stoppen, zowel in de bulk als in de cut. Als je van de bulk naar de cut gaat, kun je het beste zorgen dat je dan midden in je creatineperiode of midden in je periode zonder creatine zit. Anders veranderen er teveel variabelen wanneer je overstapt naar een andere fase in je training en voeding, het is moeilijk dan te bepalen waar gewichtstoename of afname en samenstelling vandaan komt.
        Heb ik van vakblad krachttraining.
        Vind het ook maar logisch: als je cut wil je lichter worden door zowel vocht als vet te verliezen. De meeste crea is watervasthoudend en gaan dus niet te samen met cut.
        Creatine beschermt trouwens het vetweefsel tegen afbraak, maar dat had ik hier al eens tijdje geleden op het forum gezegt.
        On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

Vind het ook maar logisch: als je cut wil je lichter worden door zowel vocht als vet te verliezen. De meeste crea is watervasthoudend en gaan dus niet te samen met cut.
          Creatine beschermt trouwens het vetweefsel tegen afbraak, maar dat had ik hier al eens tijdje geleden op het forum gezegt.
          Gaat prima samen. Bij het cutten probeer je vet te verliezen, en spiermassa te behouden. Creatine heeft gunstige effecten op de eiwitsynthese, ik geloof niet zo in de nadelige effecten op het vetmetabolisme, maar dat is persoonlijk. Creatine is inderdaad een hygroscopische stof en trekt extra watermoleculen naar de spiercel, wat het spiercelvolume vergroot. Tenzij de ts een wedstrijdatleet is, wat ik betwijfel na een dergelijke vraag, gaat creatine prima in de cut en zal je geen nadelige effecten ervan ondervinden.

Comment

Bedankt voor de uitgebreide antwoorden. Is inderdaad gewoon om een mooi lichaam te hebben, geen wedstrijd of iets:P
            http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/50671-log-2012-steefdk.html

Comment

meer vocht in de spier = grotere spier. is beter voor wedstrijd athleten. carb + creatine loading wordt dan ook gedaan door sommige wedstrijd bb om een volle look te krijgen.

je ziet er wel voller uit, maar niet in een negatieve zin zoals onderhuids vocht dit doet. waardoor je een bloated look krijgt. tenminste ik zie er niet slechter uit door creatine gebruik in de cut.
              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Ik heb wel eens begrepen dat wedstrijdatleten dit niet deden omdat ze iets va definitie verliezen wanneer je goed droog staat, wist het daardoor niet helemaal zeker. Vandaar dat ik over wedtrijdatleten begon
                Maar jij zegt dat het juist wel wordt gedaan. Ik vind dat ook logischer.

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                  meer vocht in de spier = grotere spier. is beter voor wedstrijd athleten. carb + creatine loading wordt dan ook gedaan door sommige wedstrijd bb om een volle look te krijgen.

je ziet er wel voller uit, maar niet in een negatieve zin zoals onderhuids vocht dit doet. waardoor je een bloated look krijgt. tenminste ik zie er niet slechter uit door creatine gebruik in de cut.
                  Dat vocht vasthouden gebeurt dus in de spieren en niet onder de huid zelf, dus creatine hoeft niet te zorgen voor een bloated look, maar juist wat vollere spieren of begrijp ik het nou verkeerd?
                  "Straight outta gym"

Comment

+1

en verder: wat je ook doet, luister niet naar erik1982. die verteld hier echt onzin.

maar dat is je vraag niet.
                    wat ik zou doen? middelste 2 maand crea. verder niet. langer blijkt zinloos en het kost ook minder. maar dat ben ik....

Comment

Originally posted by piet friet View Post
                      en verder: wat je ook doet, luister niet naar erik1982. die verteld hier echt onzin.
                      Dat is nog eens een bijdrage die getuigt van een groot intellect! Ga zo door!
                      Ooit hoop ik ook van die zinvolle bijdragen te kunnen leveren zoals jij die leverd.

Ga knikkeren man....

Comment

voor zover ik weet wel. heb zelf ook nooit bloated look ervaren, maar wel een vollere look van spieren.

maar ik neem ook maar 5g op trainingdagen, en niet een oplaadfase met 20g per dag zoals sommigen doen.
                        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                          voor zover ik weet wel. heb zelf ook nooit bloated look ervaren, maar wel een vollere look van spieren.

maar ik neem ook maar 5g op trainingdagen, en niet een oplaadfase met 20g per dag zoals sommigen doen.
                          Hmm en je hebt gewoon monohydraat, want daarbij adviseren ze 10gram per dag geloof ik
                          "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by Waterpoloboy View Post
                            Dat vocht vasthouden gebeurt dus in de spieren en niet onder de huid zelf, dus creatine hoeft niet te zorgen voor een bloated look, maar juist wat vollere spieren of begrijp ik het nou verkeerd?
                            Creatine word in cel vast gelegd als creatinefosfaat. Het loskoppelen van die creatinefosfaat geeft je de extra energie tijdens anaerobe activiteit wanneer de ATP uitgeput raakt. Dus het extra vocht wat creatine aantrekt komt in de cel terecht. De osmotische druk neemt toe door de creatine dus een influx van water met grotere spiervezels als gevolg.

Comment

Originally posted by Waterpoloboy View Post
                              Hmm en je hebt gewoon monohydraat, want daarbij adviseren ze 10gram per dag geloof ik
                              Ik gebruik zelf ook 10 gram (2x 5). Wanneer de creatinedepots in de cel "vol" zijn verlaat het overtollige creatine het lichaam weer via de urine. Het verschilt van persoon tot persoon hoeveel creatine je daadwerkelijk opneemt.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X