Creatine

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Creatine

Hallo mensen,

Ik train al een paar jaar, op dit moment 3 keer in de week met een splitschema, maar ik wil dagelijks gaan trainen (spiergroep per dag) en op de zat. en zondag rust. Ik zit toch nu wel te denken om creatine te gaan gebruiken. Ik heb zelf al wat onderzoek gedaan naar dit spul, ik weet wat het inhoud maar ik heb er nog een paar vraagjes over:

Aangezien ik een beginner ben met dit spul, wat is dan aan te raden qua product? Ik lees ook dingen over dat ethyl-esther wel noodzakelijk is in je supplement, hoe zit dat precies?

Ik heb zelf een schema gezien over het gebruik van de creatine, daar hadden ze het over een opbouwperiode van 4 weken, daarna 2 weken niks gebruiken, dan 4 weken weer enz. Dus ook 's ochtends.

Maar van vrienden hoor ik dat ze het vooral 15 min. voor de training gebruiken (bepaalde dosis) en that's it.
    Wat zal ik als beginner moeten toepassen als schema?

Achterhaalde info.

Zelf heb ik Creatine Micronized van Dymatize. Gebruik 20 gram per dag.
    5 gram in ochtendshake, 10 gram in workout drinken (1,25L water, 0,25L sinaasappelsap met 10gr crea) en ik neem nog 5 gram 's avonds, kwak gewoon een lepel in m'n mond en een glas water erachteraan.

20 gram is misschien veel als je wat kleiner bent dan ik, maar voor mij is dit een goede hoeveelheid.
    Op rustdagen pak ik 15gr btw.

Gewoon aan een stuk door kan gewoon, pauzes en oplaadfase zijn niet nodig. Wel voldoende water drinken dagelijks.
    http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/50671-log-2012-steefdk.html

Comment

OK bedankt, een vraagje over ochtendshake, ik doe dit eigenlijk nooit bij mijn ontbijt. Maar wat neem jij nou bijv. in zo'n ochtendshake? Ik neem aan dat deze toch wel belangrijk is omdat ontbijt ook belangrijke maaltijd is.

Comment

250ml melk, 26gr whey en wat kaneel en crea. Is m'n eerste maaltijd, half uurtje erna eet ik wat brood.
        http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/50671-log-2012-steefdk.html

Comment

Originally posted by Custom667 View Post
          Aangezien ik een beginner ben met dit spul, wat is dan aan te raden qua product? Ik lees ook dingen over dat ethyl-esther wel noodzakelijk is in je supplement, hoe zit dat precies?
          De claim op ethyl-esters is de verbeterde opname van de creatine.
          Daar kun je aan twijfelen. Er zijn zelfs onderzoeken die het tegendeel bewijzen. Ethyl-esters zijn zeker niet noodzakelijk! Een creatine monohydraat volstaat prima.

Ik heb zelf een schema gezien over het gebruik van de creatine, daar hadden ze het over een opbouwperiode van 4 weken, daarna 2 weken niks gebruiken, dan 4 weken weer enz. Dus ook 's ochtends.
          Dat kan. Minstens zo effectief is dagelijks gebruik van een dosis van 5-10 gram, verdeeld in 1 of 2x.

Maar van vrienden hoor ik dat ze het vooral 15 min. voor de training gebruiken (bepaalde dosis) en that's it.
          Waarom? Ik neem aan dat je juist wilt dat creatine tijdens de training zijn werk doet. Creatine moet na inname eerst worden opgenomen door de darmen waarna het via de bloedbaan naar de spiercel word gebracht en het onder de invloed van insuline word opgenomen in de cel. Creatine word onderinvloed van creatinekinase gebonden aan fosfaat waardoor creatinefosfaat ontstaat. Dit hele proces duurt enige tijd. Ik zie de directe relatie van tijdstip van inname van creatine en de training niet.

Comment

OK hartstikke bedankt voor deze uitgebreide reactie, de creatine (15 gram) verdelen in 2 keer per dag. Wat zou je dan doen naast het ontbijt innemen, alsnog voor het trainen, of juist erna?

Comment

OK weer een vraagje,
              CELLMASS BSN

prijzig, maar is dit een goed product voor mij, of zijn er goedkopere waarvan je zegt hier kun je ook goed mee beginnen.

Comment

OK hartstikke bedankt voor deze uitgebreide reactie, de creatine (15 gram) verdelen in 2 keer per dag. Wat zou je dan doen naast het ontbijt innemen, alsnog voor het trainen, of juist erna?
                Het maakt niet zo gek veel uit wanneer je het neemt. Creatine word beter in de cel opgenomen onder invloed van insuline, dus in een postworkout shake/maaltijd met wat enkelvoudige suikers beinvloed de aanmaak van insuline en dus ook de opname van creatine. Vaak word een vruchtensapje aanbevolen bij de inname van creatine. Als je in de avond traint zou ik het na de training innemen en op rustdagen rond dezelfde tijd om de spreiding gelijkmatig te houden.

Comment

OK, en dus 's ochtends een dosis?
                  en ik ga het effecht wel merken als ik train, niet dat ik overdag ga lopen stuiteren door een energieboost ofzo?

en verder heb ik hier een site met wat creatines, welke raden jullie aan en waarom?

creatine, de sterkste creatine producten voor meer spieren (TIP) - Body en Fitshop

Comment

Ik zou voor een creatine monohydraat gaan:
                    - Body en Fitshop

Of het effect merkt hang van veel factoren af zoals hoeveel creatine de spiercel nog kan opnemen, en het trainingsniveau etc etc. Een energieboost ga je er niet van krijgen, creatinemonofosfaat word alleen aangesproken tijdens anaerobe training (KT, sprinten etc.) op het moment dat je het nodig hebt. Dus niet tijdens het dagelijks functioneren.

Comment

OK bedankt, wat is voor mij een aan te raden hoeveelheid (aantal gram per dag), ik ben 1,83 en weeg nog geen 80 kilo, niet zo groot dus. Vetpercentage weet ik niet, ben zeker niet dik laat ik het zo zeggen.

Comment

10 gram is meestal wel voldoende.

Comment

Total Muscle Solution - Creatine - Creatine (alle) - Total Muscle Solution - Body en Fitshop

misschien is dit wat voor je
                          ik gebruik dit nu een jaar en ben er erg tevreden over

Comment

erik1982 [schreef ik bijna je naam fout]
                            Het maakt niet zo gek veel uit wanneer je het neemt. Creatine word beter in de cel opgenomen onder invloed van insuline, dus in een postworkout shake/maaltijd met wat enkelvoudige suikers beinvloed de aanmaak van insuline en dus ook de opname van creatine
                            Hallo eric, ff tussendoor vraagje. Ik vind altijd heerlijk om alles voor de training te nemen, dat lekkere peppige gevoel die door je bloed stroomt. Ik lees overal hier en daar en iedereen raad ook aan om na de training je creatine te nemen. Maar word je dan nog wel sterk als je ineens je inname veranderd door na de training je crea te pakken, en niet ervoor? kan ik ook eerst me crea nemen en acuut me shake erachter aan doen? zonder dat ik het bij elkaar hoef te mixenerik1982
                            Ik heb deze over n paar daagjes binnen: Creatine Xplode van Olimp. Op de gebruiksaanwijzing staat dat ik het voor het ontbijt moet doen?
                            Weet je misschien waarom? Het leek mij logischer en veel lekkerder om het na me ontbijt te doen wat je meestal doet als je wakker word. Hier naar luisteren of toch me rug er naar toe keren? Wat er als eerste in je maag komt SĀ“morgens als je wakker word, dat neemt het beste op in je lichaam. Dus eten is voedzamer en gezonder en beter dan je creatine nemen waar geen enkele voedingsstof inzit....toch? of ben ik nu aan het zwammen

Comment

die crea voor het ontbijt zou ik ook voor het ontbijt doen, dan wordt dat snel opgenomen waarna je lichaam daarna het ontbijt gaat opnemen. als je het andersom doet duurt het langer voordat crea in je bloed zit en dus in je spieren en heeft het alleen maar kapot kunnen gaan de tijd dat het in je maag zit ed.

je hebt wel gelijk met dat het eerste wat je eet het best opgenomen wordt maar dat gaat nu niet op omdat crea (wat je zelf ook al zegt) geen voedingswaarde heeft. het vliegt door je systeem en heeft geen invloed op de maaltijd daarna (maar andersom dus wel, als je eerst zou ontbijten).

wat jij net zegt gaat wel op met bv fruit, als je fruit na de maaltijd eet heb je er bijna niks aan, gaan alle vitaminen verloren, dus fruit voor de maaltijd.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X