Eiwitten, wanneer?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by marnop View Post
    kh om je anabool te maken moet idd, maar het duurt een uur of 8 voor je weer anabool bent....beter eerst snel antikatabool met amino's en genieten van je GH pieken en herstel en dan pas je carbs.
    Probleem is met snelle suikers, het geeft alleen maar een enorme insuline piek, die alleen maar je cortisol en GH en je vetafbraak remt en stopt. Daarna doet het niks meer en door de enorme insulinepiek kom je daarna weer in een te lage bloedsuiker waarde een diepe dip dus. Dat heb je met whey niet. Met whey blijf je lekker doorgaan met herstellen en groeien na de training.

Hoe snel BCAA, ik dacht ergens rond de 15 of 20 minuten dat het al beschikbaar zou zijn, zo ook de EAA. Dat spul hoeft allemaal niet te worden gesplitst voor opname daarom is het sneller.
    Whey splitst ook erg makkelijk en is daarom ook vrij vlot al beschikbaar.
    oke, herinner me nu die maizena/dextrose discussie weer.
    Zal me is een tijdje aan de manier zoals jij het nu zegt houden!
    Dextrose tijdens de training was verder geen probleem he?
    Thx

Comment

Originally posted by sf01 View Post
      p
      Whey na de training zal wel je spierschade beperkt houden.

Is dat zo? Of is het kwaad al geschiedt door de trainingsbealsting?

Comment

tja ik dacht... ik geef de whey na de training voorstanders nog wat :P
        Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by Maasproductions View Post
          oke, herinner me nu die maizena/dextrose discussie weer.
          Zal me is een tijdje aan de manier zoals jij het nu zegt houden!
          Dextrose tijdens de training was verder geen probleem he?
          Thx

dextrose tijdens de training is idd geen probleem, alleen zou ik zelf het laatste kwartier van de training niet meer nemen.
          1e Masters Superbody YBF 2011!
          Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
            Is dat zo? Of is het kwaad al geschiedt door de trainingsbealsting?

tja....de spieren zij nu eenmaal beschadigd en als je goed getraind hebt flink ook, de cortisol en GH doen dan direct hun reparerende werk.......alle echt kapotte amino's en spiereiwitten worden afgebroken en vervangen door nieuwe hele amino's.

Ik vraag me werkelijk af waarom mensen dat niet willen.....

Comment

GH is dan misschien wel fijn na je training... maar cortisol niet -> hartstikke catabool.
              Breekt vet en eiwitten af.

En voor herstel heb je niet alleen bouwstoffen (eiwitten) nodig, maar ook energie.
              Het lijkt mij dat energie herstel altijd voor spierherstel gaat (blijven kunnen rennen voor de leeuw die je wil opeten gaat hoger dan herstellen zodat je morgen weer kan rennen, zeg maar
              Fear is the mind killer

Comment

pas 8 uur na je training weer anabool? Lijkt me heel sterk.
                Daarnaast... er zit niks tussen katabool en anabool. Je bent of anabool of katabool.

Het is ook precies waarom je na je training snelle carbs neemt, en daarna (uurtje later) een flinke maaltijd.
                Tegen de tijd dat de snelle carbs op zijn... komen er alweer nieuwe voedingstoffen.

De Whey weet je bloedsuiker ook echt niet (langdurig) op peil te houden -> komt gewoon van je vetreserves. Dus je bent dan nog katabool.

Whey na de training zal wel je spierschade beperkt houden. Maar niet je glycogeen aanvullen.
                Het blijft een interesse discussie of whey vooraf genomen, niet voorziet in de amino's tijdens en na de training. Dat zou het nut van whey achteraf (voor deze functie) teniet doen.
                Dan neem je enkel nog whey achteraf om de opname van carbs te bevorderen.

Er zit niks tussen katabool en anabool...hmmm
                katabool is afbreken en anabool is opbouwen of opgebouwd.
                Om anabool te worden moet je eerst alle bouwstoffen en brandstoffen volop voorradig hebben.
                Dat is een proces dat uren duurt. Stel dat je er minimaal 2 maaltijden voor nodig zou hebben, dat is dan al zo'n 6 uur in totaal voor je weer geheel anabool bent.

ookal eet je een kilo suiker in 1 keer op sf, dan nog ben je niet anabool, dat kan je echt wel vergeten.
                Hoeveel glutamine levert dat dan? en hoeveel creatine? en hoeveel stikstof? en ik kan wel een flink rijtje stoffen gaan opzoeken die je nodig hebt om knap anabool te zijn en te kunnen trainen.
                Dat haal jij echt niet uit een flinke dosis suiker, sorry maar het is de bittere waarheid.
                Dus echt zet het nou uit je hoofd....het werkt niet om direct anabool te worden.
                Plus, als je een flinke dosis suikers neemt en gelijk weer gaat trainen dan ga je nog harder je spiereiwitten afbreken en consumeren, had je je eiwitten genomen in combi met bijvoorbeeld maize dan had je je spieren kunnen sparen.

Je hebt echt ook je herstellende bouwstoffen nodig. En die heb je harder nodig dan de suikers die je trouwens toch al in je systeem hebt zitten........
                als je heel erg hard carbs nodig hebt na de training dan ben je gewoon vergeten goed te eten voor de training.

Comment

kay... misschien dat ik dit verkeerd zie... maar in mijn ogen:

- anabool: er is meer beschikbaar, of er komt meer beschikbaar dan verbruikt wordt. bloedsuikerniveau dreigt te hoog te worden -> glycogeen aanvulling, spieropbouw, vetopslag vindt plaats.

- catabool: er is minder beschikbaar dan wordt verbruikt. bloedsuiker dreigt te laag te worden -> glycogeen wordt aangesproken, vetten worden als brandstof gebruikt, uiteindelijk zal spiereiwit afgebroken worden.

Op het moment dat jij na je training dextrose neemt -> suikerspiegel omhoog. Meer energie beschikbaar dan dat nodig is -> anabool. Dit is ook waarom je vetverbranding stopt. Dat is een catabool proces.
                  Je lijf hoeft niet eerst de hele glycogeen voorraad aangevuld te hebben. En de aminozurenpoel, etc etc.
                  Glycogeen aanvulling is al een anabool proces. Het duidt er namelijk op dat er een surplus is. Dus kan afgetapt worden om je glycogeen aan te vullen.

Met dextro komt die insuline piek. Insuline piek is een anabool verschijnsel. Het zorgt er namelijk voor dat de surplus uit het bloed een plek krijgt.

Dit is ook waarom je snel na je training wel fatsoenlijk moet eten -> de eerste boost gaat maar even mee, voor hij op is. Je wilt niet weer terugzakken naar catabole staat.
                  Last edited by sf01; 28-03-2011, 16:02.
                  Fear is the mind killer

Comment

GH is dan misschien wel fijn na je training... maar cortisol niet -> hartstikke catabool.
                    Breekt vet en eiwitten af.

En voor herstel heb je niet alleen bouwstoffen (eiwitten) nodig, maar ook energie.
                    Het lijkt mij dat energie herstel altijd voor spierherstel gaat (blijven kunnen rennen voor de leeuw die je wil opeten gaat hoger dan herstellen zodat je morgen weer kan rennen, zeg maar

Nee cortisol breekt alleen eiwitten af, geen vetten. De GH breekt vetten af.
                    Je wil juist dat de beschadigde eiwitten verdwijnen en knap worden opgebouwd met nieuwe eiwitten. Daarvoor heb je de cortisol en GH nu eenmaal nodig.

Als nou energie aanvulling voor zou gaan op herstel, waarom maakt ons lichaam dan op dat moment zoveel cortisol en GH aan.........die 2 gaan altijd hand in hand.(ook als je slaapt, dus maar niet langer dan een 30 minuten slapen steeds en een klein lepeltje dextro nemen om de cortisol en GH tegen te houden...?)

Je energie om te blijven rennen voor de leeuw komt in eerste instantie uit vetten niet uit spieren, dat is pas aan de orde als je te lang moet spirnten boven de ideale HF en boven je zuurstof systeem of wanneer de vetten aanvoer niet toereikend zijn.
                    gelukkig hebben we die situatie niet bij een trainig van max 5 kwartier, waarin we tot maximaal 600 tot 1000 cal gebruiken van de ongeveer 3000 die we opgeslagen hebben, naast het deel vet wat we beschikken en verbranden voor energie.., dus waar heb je een tekort aan energie waardoor je dextro nodig zou hebben? Ik zie het niet.

Comment

het aanvullen van glycogeen is denk ik niet eens zo zeer urgent, als wel dat je lijf na het trainen extra goed in staat is om glycogeen aan te vullen. Je maakt hier gebruik van door juist dan meer carbs te nemen.

Het is echt voor het eerst dat ik iemand hoor zeggen blij te zijn met cortisol. En dat het juist de 'beschadigde' amino's weg zou voeren. Heb hier nog nooit iets over gelezen. Voor mijn idee is cortisol altijd onwenselijk (qua spiermassa groei in ieder geval)
                      Als jij niet met een lege maag gaat slapen... zal een verhoging van cortisol nog een tijd uitblijven. Sterker nog, cortisol schiet juist en vooral bij het ontwaken omhoog.

Maar een van de hoofdredenen om dextro na je training te nemen... is om insuline te spiken en daarmee cortisol te verlagen. Die spike in insuline kun je op dat moment hebben doordat je spieren energie zullen opslurpen die beschikbaar komt (glycogeen) en daardoor geen vet wordt.
                      Fear is the mind killer

Comment

hier wordt allemaal gesproken van whey voor en na de training.

ik heb echter een aantal keer gelezen dat je het ook voor het ontbijt en voor het slapen gaan moet nemen.
                        wat is hier van waar?
                        is dit een keuze of nodig?
                        “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

Whey is de enige soort 'snelle' eiwit en die heb je nodig om uit katabole (afbrekende) staat te komen.

Dat is dus direct na de training en na het opstaan.

Verder zou je een schepje door je kwark kunnen roeren voor extra eiwitten in de nacht.

Comment

Originally posted by Viranelly View Post
                            Whey is de enige soort 'snelle' eiwit en die heb je nodig om uit katabole (afbrekende) staat te komen.

Dat is dus direct na de training en na het opstaan.

Verder zou je een schepje door je kwark kunnen roeren voor extra eiwitten in de nacht.

Veel doen de schep whey in de kwark voor de smaak, de meeste eiwitten in de whey worden vastgehouden in de gel die de casseïne vormt. Beter zou zijn eerst een shake van whey te nemen, hoeft niet veel te zijn, of je neemt BCAA en EAA(is nog beter) en een half uurtje er na een beetje kwark.
                            Dan heb je je amino's hoog gedoseerd in je systeem zitten als je je GH pieken hebt in je slaap.

Verder, na het ontwaken en na de training helemaal mee eens, snel uit katabole toestand komen.
                            Voor de training is een kleine shake ook zeer goed, eiwitsparend en eiwitsynthese verhogend.
                            Last edited by marnop; 02-04-2011, 21:02.

Comment

ok, en hoe wordt de whey het best en snelst opgenomen?
                              ik hoorde dat je het het best kunt nemen met water direct na de training en dan 30 tot 45 minuten daarna een koolydraatrijke maaltijd.
                              klopt dit??
                              “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

voor degenen die zeggen dat na het trainen je behoefte aan eiwitten het grootst is:

Als je je whey shake voor het trainen neemt heb je ze tog ook daadwerkelijk na je training in je bloed? Aangezien whey na 1,5 uur opgenomen word. Dit zou dan tog optimaal zijn?

correct me if im wrong!
                                If you do what you always did, you will get what you always got !

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X