geen kwark meer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• geen kwark meer

Omdat ons mam leuk heeft bedacht dat ik kwark zelf mag gaan kopen heb ik even een vraag. Ik wil als vervanger dus casseine nemen voor het slapen omdat dit beter zou zijn. Mijn oog is gevallen op deze:
    bodyenfitshop.nl/eiwit-toppers/body-fit-sportsnutrition/micellar-casein-superior
    Ze zeggen daar dat die 1500 gr is voor 60 shakes. Dit zou komen op 25gr per shake met daarin 22,5 gr eiwitten.

Dit leek me eigenlijk erg weinig t.o.v. de 50 gr in een bak kwark. Om 50gr ew krijgen moet ik dan gewoon een 55gr shake maken of wat raden jullie aan?

Klopt het trouwens ook dat je dit niet in een shake beker klaar kan maken of is dat onzin?
    "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

beste fitnessboer,

ik zou zelf gewoon aan de kwark blijven als ik jou was. Het lijkt imo beter om de langzame eiwitten uit normaal voedsel te halen dan uit shakes. Shakes zouden een goede aanvulling kunnen zijn. Fiets gewoon eens in de week naar de aldi of lidl en haal je voorraadje voor een week. Ben je ook nog eens sportief bezig. Een bakje kwark kost niks.

Succes ermee

Comment

een 25g shake is vrij weinig, maar het neerzetten van 60 porties por pot staat zo mooi. als je het als vervanging van een bak kwark neemt, dan zul je 50g moeten gebruiken, en haal je dus 30 porties uit 1 pot.

Je kan makkelijk 50g in een shakebeker doen en daar water aan toevoegen. nadeel van casseine is dat hij minder vloeibaar is als whey shakes, en soms een beetje klontert.
      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by shortys1985 View Post
        beste fitnessboer,
        Een bakje kwark kost niks.
        60-80 cent per 500g. Mij lijkt er niets mis met casseine. met kwark is verder ook niets mis.
        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

ik ben ook meer een voorstander van casseine, in kwark zitten er vaak ook koolhydraten waar je 's nachts niets aan hebt... ik heb deze casseine ook, doe vaak 30 gr casseine en 20 gr whey en 400 ml water voor het slapen. als je goed schudt heb je geen klonters

Comment

Er zitten inderdaad minder koolhydraten in een shake, in vergelijking met een bak kwark. Het is dus ook maar net hoe het in je schema past en of je die paar extra koolhydraten wel of niet voor lief neemt. Ik blijf voorstander van normaal voedsel.

Fitnessboer heeft nu wat reacties, waar hij zelf zn conclusies uit kan halen lijkt mij,

succes

Comment

Ik heb er ook nooit last van dat de shake dikker is of klonterig.
              Weet niet waar dat vandaan komt dat verhaal, maar ik heb het met geen enkele shake. Niet in een shakebeker kunnen klaarmaken is dus idd onzin fitnessboer.

Ik neem ook liefst casseïne met een schep whey voor het slapen gaan. Werkt optimaal.
              1e Masters Superbody YBF 2011!
              Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Moet er niet aan denken mn bakkie kwark voor het slapen over te moeten slaan...ik zou het gewoon zelf gaan halen, zo duur is het niet. Wel terecht dat je ma het niet meer haalt trouwens, die laat je toch niet elke week met halve kilo bakken kwark sjouwen?

Comment

haha arme moeder inderdaad

Comment

Als mijn moeder het gaat halen voor me dan moet ik eerst even 80kilometer rijden om het op te halen........ik hou het wel bij m'n shake.
                    1e Masters Superbody YBF 2011!
                    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Ik hou het denk ik toch bij casseine Gewoon 50gr eiwitten per shake aanhouden dus. Heb onderzoeken gelezen dat het wel degelijk beter zou zijn als kwark. Qua prijs maakt het ook niet zo dus ga voor de casseine. Bedankt he!
                      "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Neem je 50 gram? Dacht altijd dat 30 genoeg is..

Comment

Originally posted by Balancefit View Post
                          Neem je 50 gram? Dacht altijd dat 30 genoeg is..
                          En waarom?

OT: Ik zou het af laten hangen van de rest van mijn schema. Als je aan het cutten bent sowieso caseine, bij bulken kan je rustig kwark eten.
                          'Half men, half animal, all dead!'

Comment

Of gewoon 1 schep caseine (25gr) in halve liter melk, dan kom je toch ook al aan zo'n 40gr eiwit
                            Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105

Comment

En dan heb je nog steeds lactose erin zitten. IMO het grootste voordeel van casseine t.o.v. kwark is dat het geen lactose bevat. Ga dus geen melk erbij drinken :P

Een casseine shake met 50 gram eiwit, dat is zo'n 55 gram poeder, kost €0,91 trouwens

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X