leucine

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Dilios View Post
    Iemand ervaring met hica-max?
    Dit heeft niks met leucine te maken, ingredient daarin is leucic acid
    Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105

Comment

Originally posted by Triple Aces View Post
      De eerste heb ik fulltext al gebruikt hoor, 2e is iets recenter en daardoor wellicht nog niet fulltext gratis verkrijgbaar?
      Ik krijg de eerste nu ook als full text, gister lukte dat niet :S
      Of een artikel wel of niet zonder inlogcode te lezen is hangt af van hoe en waar er is gepubliceerd. Ik lees soms artikelen van 20 jaar oud die niet vrij te lezen zijn.

Wat ik uit eerste kon opmaken is dat leucine in de cel paar stoffen triggert die initiëren voor de translatie. En zo dus in verhoogde concentratie in de cel voor verhoogde eiwitsynthese zorgt.
      Ik heb het onderzoek even vlug gelezen, maar het komt er inderdaad op neer dat leucine een belangrijke rol speelt in de regulatie van de eiwitsynthese en op wat andere metabole processen. Translatie is altijd nodig om eiwitten te produceren, met behulp van stimulatie en repressie word de mate van translatie, en dus de productvorming, beïnvloed. Leucine lijkt direct en indirect zijn invloed te hebben op de rate van die translatie.

Maar zoals jij zegt, eiwitsynthese, das voor aanmaken van alle soorten eiwitten... Maar in de onderzoeken zou het wel gaan om eiwitsynthese in spiercellen, waar niet alle soorten eiwitten worden aangemaakt toch? dus kans dat het in de spiercel voor herstel wordt gebruikt lijkt me iets hoger?
      Eiwitsynthese is een algemeen proces, productie van allerlei soorten eiwitten. Ook in een spiercel worden vele eiwitten geproduceerd die niet direct bijdragen aan hypertrofie. En inderdaad wanneer je een verhoging van de eiwitsynthese ziet in spiercellen, zeker in combinatie met krachttraining, dan kun je er wel vanuit gaan dat dit ten goede komt aan het herstel en de bouw van spierweefsel.
      Wat ik bedoel te zeggen is dat een verhoging van de eiwitsynthese in een juiste context geplaatst moet worden.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
      X