leucine

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• leucine

Ik heb dit uitgeprobeerd omdat het de eiwitsynthese zou vergroten:
    Door toevoeging van extra Leucine wordt gezorgt voor een nog snellere spieropbouwende werking. Leucine kan onafhankelijk van het hormoon insuline de eiwitsynthese stimuleren. Het toevoegen van 5 gram leucine aan een maaltijd of eiwitshake, vergroot de spiereiwitsynthese met 50% tot 70% en verbetert de proteine-opname met 500%.

Maar als ik het meng met mijn eiwitshake word ie heel erg dik en bijna ondrinkbaar. Iemand ervaring mee?

Gewoon water extra water toevoegen aan de shake als je in cut bent. In bulk, doe er dan wat melk bij.

Leucine pak ik zelf altijd standaard, het behoord tot standaard supplementen. Goed spul, merk het verschil goed.

Comment

hoeveel ml water of melk voeg jij toe? en is ie dan nog steeds heel dik?

Comment

40 gram isolaat whey (bijvoorbeeld) 300-400ml water/melk. Dan de Leucine erbij en dan is het gewoon drinkbaar. Probeer het maar uit, je zult zien dat het goed te doen is.

Comment

Oke bedankt voor de tip. Ik gooi de whey en de leucine tegelijk in mijn beker en daarna de melk pas. Misschien dat het hem daarin zit. Ik doe het morgen op jou manier.

Comment

Originally posted by MBFCU View Post
            Oke bedankt voor de tip. Ik gooi de whey en de leucine tegelijk in mijn beker en daarna de melk pas. Misschien dat het hem daarin zit. Ik doe het morgen op jou manier.
            Niet echt slim, gooi eerst even de melk erin en daarna pas de poeders. Als de poeders onderop liggen en daarover komt melk zul je resten blijven houden in de beker. omdat ze blijven plakken.

Comment

Originally posted by Hermandad View Post
              Niet echt slim, gooi eerst even de melk erin en daarna pas de poeders. Als de poeders onderop liggen en daarover komt melk zul je resten blijven houden in de beker. omdat ze blijven plakken.
              Hmm, ik doe het ook altijd zo: eerst poeders, dan de rest. Werkt prima.
              Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Merk hierbij wel op dat eiwitsynthese niet hetzelfde is als opbouw van spiermassa.

Comment

wat word er precies mee bedoeld dan?

Comment

Originally posted by Hermandad View Post
                    40 gram isolaat whey (bijvoorbeeld) 300-400ml water/melk. Dan de Leucine erbij en dan is het gewoon drinkbaar. Probeer het maar uit, je zult zien dat het goed te doen is.
                    Doe het ook zo, vond het eerst ook helemaal niet te drinken, maar went wel..
                    Valt me ook op dat als ik het tijdje laat staan, bijv ik maak mn shake thuis voor training en drink hem na training op, dat ik het minder smaak dan als ik hem meteen zou drinken...

Btw, 2 studies over leucine en eiwitsynthese:
                    http://jn.nutrition.org/content/136/2/533S.abstract
                    http://ajpendo.physiology.org/conten....2011.abstract
                    Last edited by Triple Aces; 01-11-2011, 22:18.
                    Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105

Comment

Eiwitsynthese is niets anders dan de vorming van eiwitten uit aminozuren. Dat kunnen allerlei eiwitten zijn van antilichamen tot de vorming transporteiwitten. Door eiwitten en aminozuren in de voeding of de supplementen gaat de eiwitsynthese omhoog. Ook met leucine. Leucine kan dan in gunstige gevallen bijdragen aan de vorming van spierweefsel.
                      Wat ik dus bedoel te zeggen is dat het verhogen van de eiwitsynthese lang niet altijd ten gunste is van de opbouw van spierweefsel maar ook ten goede komt aan andere processen die vragen om eiwitten.

Comment

dubbele post.

Comment

Jammer dat het alleen abstracts zijn. Als je echt een studie wilt gebruiken als bron om je kennis te vergroten, lees dan hele onderzoeken en kijk kritisch naar de uitvoering van het onderzoek. En lees er zoveel mogelijk.
                          Voor het geval je het niet wist, Pubmed is een goede site waarbij je ook gericht kunt zoeken naar studies waarvan je ook de full text kunt lezen. Vaak zie je abstracts van pilots, die zijn minder betrouwbaar dan een volledig onderzoek en worden vaak als vooronderzoek gebruikt om te controleren of meettechnieken wel werken e.d..

Comment

Iemand ervaring met hica-max?

Comment

De eerste heb ik fulltext al gebruikt hoor, 2e is iets recenter en daardoor wellicht nog niet fulltext gratis verkrijgbaar?

Wat ik uit eerste kon opmaken is dat leucine in de cel paar stoffen triggert die initiëren voor de translatie. En zo dus in verhoogde concentratie in de cel voor verhoogde eiwitsynthese zorgt.
                              Maar zoals jij zegt, eiwitsynthese, das voor aanmaken van alle soorten eiwitten... Maar in de onderzoeken zou het wel gaan om eiwitsynthese in spiercellen, waar niet alle soorten eiwitten worden aangemaakt toch? dus kans dat het in de spiercel voor herstel wordt gebruikt lijkt me iets hoger?
                              Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X