hoe eiwitten gebruiken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• hoe eiwitten gebruiken

Hallo allemaal,

ik ben nieuw op dit forum en heb een vraag over trainen en het gebruik van eiwitten.

Ik ben een vrouw!

Ik ben 1.78 lang en weeg 70 kilo. Mijn leeftijd is 45 jaar. Ik ben niet helemaal onbekend met het trainen met gewichten. Ik wil graag wat meer spiermassa opbouwen en minder in vetpercatage zaken. Ik train nu 3 x per week en doe om de dag een trainings schema. Maandag rug en biceps. Woensdag borst, triceps en schouders. Vrijdag benen, dit is geen favoriet van mij om te doen. Ik houd hierbij een schema bij van de gewichten die ik gebruik. Ik doe daar tussen nog op donderdag en zaterdag of zondag wat stepworkouts of aerobics zonder gewichten. Ik gebruik hierbij de hardcore precision whey protein. Deze gebruik ik 1 keer per dag voor het trainen. Doe ik hier nu goed aan, of moet ik aan andere suplementen gaan denken.

Ik zou hierbij graag wat hulp willen..

Alvast bedankt
    Anja

smorgens en na je training

Comment

Meningen verschillen, s'morgens en voor het trainen.
      Na het trainen wil je koolhydraten en het kan wel 60 min duren voordat eiwitten zijn opgenomen.
      focus on progression at all times, so when you are able to, load the bar.

Comment

Mee eens, ik gebruik mn eiwitten ook voor de training. En dan n half tot 1 uur tevoren.
        Beter dan aanvullen van een tekort..

Comment

Ga nou eerst eens deftig naar je voeding kijken voordat je shakes gaat nemen. Als je nog niks over timing van eiwitten weet heb je je voeding blijkbaar ook nog niet op orde... In dat geval ben jij je geld flink aan het verspillen.
          "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Voeding is al genoemd, er zijn daarover sticky's op deze website. Voeding is de ene kant, maar je training is de andere kant. Je wilt meer spiermassa en je houdt de gewichten bij die je gebruikt. Verhoog je die ook, ik bedoel: train je steeds zwaarder? Benen trainen is juist mijn favoriet, het zet ook enorm veel spiermassa aan. Misschien is het handig om ook eens feedback over je schema te vragen.

Comment

Originally posted by Pallas View Post
              Voeding is al genoemd, er zijn daarover sticky's op deze website. Voeding is de ene kant, maar je training is de andere kant. Je wilt meer spiermassa en je houdt de gewichten bij die je gebruikt. Verhoog je die ook, ik bedoel: train je steeds zwaarder? Benen trainen is juist mijn favoriet, het zet ook enorm veel spiermassa aan. Misschien is het handig om ook eens feedback over je schema te vragen.
              Hallo Pallas,

Ik verhoog de gewichten zodra ik denk dat het kan. Zet erdan achter kan met halve kilo omhoog. Ik heb al een tip gekregen om ook de eiwitten ect uit mijn voeding te halen. Zoals met kip, eieren en ga zo maar door. Dat red ik helaas niet en daarom gebruik ik eiwitten uit een pot en verder let ik op mijn voeding. Ik eet dan wel kipfilet maar eieren daar ben ik niet dol op.Ik wil gewoon minder in vetpercentage maar ik hoef niet droog te worden alsof je met een wedstrijd met doet. Gewoon wat strakker in mijn vel voorzover dat gaat op 45 jaar. Ik doe mijn best en train thuis..Ik ga er toch vanuit dat als je iets doet dat je toch wel spiermassa opbouwt. Als je niets doet gebeurd er
              er ook niets.

Ik ben blij met jullie reactie
              Groetje

Comment

Originally posted by FitnessBoer View Post
                Ga nou eerst eens deftig naar je voeding kijken voordat je shakes gaat nemen. Als je nog niks over timing van eiwitten weet heb je je voeding blijkbaar ook nog niet op orde... In dat geval ben jij je geld flink aan het verspillen.
                Ik heb hier wat voedingsschema`s bekeken en ik denk dat ik er niet ver naast zit met wat ik eet. Het enige wat ik zie is dat ik meer eiwitten tot mij moet nemen. maar omdat ik ook de shakes gebruik wil ik niet te veel tot mijn nemen en daar zit ik mee. Hoeveel gram eiwitten heb ik nodig per dag?

Ik neem nu 1 shake eiwitten van 24 gram. ALs iemand dit weet of een advies heeft graag..

Groetjes

Comment

Als je jou gegevens + voedingsschema invult in het excel bestand kan je precies zien wat je nodig hebt.

Heel veel succes!
                  Unless you puke, faint or die, KEEP GOING!

Comment

Ongeveer 2 tot 3 gram maal je eigen lichaamsgewicht.
                    BP (95kg)
                    DL (100kg) (zit meer in maar vanwege ijzer in me bekken doe ik nog even rustig aan )
                    mp (55) kg

Comment

Originally posted by Edwin1986 View Post
                      Ongeveer 2 tot 3 gram maal je eigen lichaamsgewicht.
                      Dank je wel. Hier ga ik mee aan de slag

Comment

Originally posted by Femmy View Post
                        Als je jou gegevens + voedingsschema invult in het excel bestand kan je precies zien wat je nodig hebt.

Heel veel succes!
                        Dank je wel. Heb gelijk een kijkje genomen en hier kan ik wat mee. En nu er tegen aan.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X