Crash tijdens training

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Crash tijdens training

Vandaag waren de benen aan de beurt. Heb momenteel NoxiPro (paar weekjes).
    Heb 1 afgestreken scoop gemixt met 300ml water. 20 minuten later was ik in de sportschool.

De eerste 2 oefeningen + warmups (Squat + SL Deadlift) gaan prima.
    Maarja... toen kwam de Leg Press. Ik heb gewoon bijna 20 minuten gedaan om mijn 4x10x185 te doen. Tussen de sets door was ik gewoon doodmoe, constant hijgen en uitpuffen en moest de hele tijd gapen. Dit hield intotaal een half uurtje tot 45 min aan. Daarna ging het langzaam aan weg.

Is mijn dosering dan te hoog/te laag misschien? Ik kan niks vinden via Google o.i.d. over een crash/dip tijdens de training.

Iemand een idee?

Thanks.

depleted en verhoogde GH levels....... dan krijg je gaaaaappp....
    beter een KH houdend drankje drinken tijdens het trainen of vooraf goed opladen de hele dag voor de training.
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by T-Buser View Post
      Vandaag waren de benen aan de beurt. Heb momenteel NoxiPro (paar weekjes).
      Heb 1 afgestreken scoop gemixt met 300ml water. 20 minuten later was ik in de sportschool.

De eerste 2 oefeningen + warmups (Squat + SL Deadlift) gaan prima.
      Maarja... toen kwam de Leg Press. Ik heb gewoon bijna 20 minuten gedaan om mijn 4x10x185 te doen. Tussen de sets door was ik gewoon doodmoe, constant hijgen en uitpuffen en moest de hele tijd gapen. Dit hield intotaal een half uurtje tot 45 min aan. Daarna ging het langzaam aan weg.

Is mijn dosering dan te hoog/te laag misschien? Ik kan niks vinden via Google o.i.d. over een crash/dip tijdens de training.

Iemand een idee?

Thanks.
      De reactie op Noxipro schijnt nog al te verschillen. De een krijgt een zware crash, de ander knalt de hele dak door. Vermoedelijke kun jij je onder de former scharen.
      The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Over dat KH houdend drankje. Gewoon 30gr dextrose verdelen over 2 bidons? Of meer/minder dextrose.
        Nu neem ik het na de training in samen met de whey. Moet ik het dan tijdens en na doen of alleen tijdens?

Comment

Misschien langer wachten tot je gaat trainen? Ik ga altijd pas drie kwartier later naar de gym toe als ik iets genomen heb, dan begin je zeg maar terwijl je er in zit

Comment

Originally posted by T-Buser View Post
            Over dat KH houdend drankje. Gewoon 30gr dextrose verdelen over 2 bidons? Of meer/minder dextrose.
            Nu neem ik het na de training in samen met de whey. Moet ik het dan tijdens en na doen of alleen tijdens?
            ja 30 gram tijdens de training, oplossen in een liter water. Na de training niet nodig, daar heb je dan liever tragere carbs die wat gelijk lopen met je whey.

Comment

Originally posted by goldsgym View Post
              Misschien langer wachten tot je gaat trainen? Ik ga altijd pas drie kwartier later naar de gym toe als ik iets genomen heb, dan begin je zeg maar terwijl je er in zit
              Ik neem een uurtje voor de training een shake met whey en maizena. Lekker...

Comment

Heb je heel lang rust gehouden tussen die setjes? Ik heb bij noxi altijd dat als ik langer dan 5 minuten niks doe de crash er al aan komt.. En mijn beste ervaring is om noxi pas 15 minuten voor de training te nemen, dan begint hij net met aanslaan en is de crash over het algemeen minder.
                Pain is temporary, Pride is forever

Comment

Originally posted by goldsgym View Post
                  Ik vind het juist nice dat ik tussen mn sets "nieuwe energie" krijg, gedeeltelijk placebo waarschijnlijk maar hervind echt mn kracht met een pre-WO dit tijdens de training inslaat.
                  189 94KG 12%, Goal: 100KG 10% || DL: 3X145 BP: 3X92.5 SQ:3X120
                  Obsessie is niets meer dan een woord wat luilakken gebruiken voor mensen met toewijding.

Comment

Originally posted by marnop View Post
                    ja 30 gram tijdens de training, oplossen in een liter water. Na de training niet nodig, daar heb je dan liever tragere carbs die wat gelijk lopen met je whey.
                    Het enige wat je gedurende een training zou moeten nemen is water, zodat je gehydrateerd blijft. Als je goed eet voor je training dan heb je al de benodigde macros beschikbaar in je systeem en is die dextrose tijdens de training overbodig. Tenzij je langer dan 1,5 traint.
                    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                    - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                      Het enige wat je gedurende een training zou moeten nemen is water, zodat je gehydrateerd blijft. Als je goed eet voor je training dan heb je al de benodigde macros beschikbaar in je systeem en is die dextrose tijdens de training overbodig. Tenzij je langer dan 1,5 traint.
                      ik zie zat jongens die in een dip raken tijdens de training op alleen water. En ook jongens die op 6000cal of meer per dag zitten, goed verdeeld over de dag met goede voeding.
                      Ik red het ook niet op alleen wat water, gebruik teveel energie in te korte tijd. Kom af en toe wel 3 of 4 x de man met de hamer tegen en dat ik sterretjes zie in een training. dus alleen water voor mij...no way.

Comment

Eens met Martin, gewoon een isotoon drankje tijdens de training nemen.

Comment

Het is afhankelijk van je glycogeen voorraad voordat je gaat trainen en de lengte van je training.

Als je laag zit en je traint lang dan kom je die man met de hamer tegen, ja. Wanneer je ervoor zorgt dat je de juiste carbs eet en niet 4 uur wacht voordat je de sportschool in gaat en je sessie duurt niet langer dan een uur, dan is dat niet voldoende om al die glycogeen te verbruiken. Je maaltijd is dan nog niet eens helemaal verteerd.

Als je de tank hebt volgegooid met voldoende brandstof om volgas 100 kilometers te rijden en je rijdt volgas 60 kilometers, dan heeft het weinig zin om die tank tijdens de rit vol te blijven gooien. Het is natuurlijk anders wanneer je 110 kilometers volgas gaat rijden, dat gaat niet lukken.
                          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                          - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                            Het is afhankelijk van je glycogeen voorraad voordat je gaat trainen en de lengte van je training.

Als je laag zit en je traint lang dan kom je die man met de hamer tegen, ja. Wanneer je ervoor zorgt dat je de juiste carbs eet en niet 4 uur wacht voordat je de sportschool in gaat en je sessie duurt niet langer dan een uur, dan is dat niet voldoende om al die glycogeen te verbruiken. Je maaltijd is dan nog niet eens helemaal verteerd.

Als je de tank hebt volgegooid met voldoende brandstof om volgas 100 kilometers te rijden en je rijdt volgas 60 kilometers, dan heeft het weinig zin om die tank tijdens de rit vol te blijven gooien. Het is natuurlijk anders wanneer je 110 kilometers volgas gaat rijden, dat gaat niet lukken.
                            als jouw benzinepompje niet meer dan 10 ltr per uur kan ophoesten en je gaat 12 liter per uur gebruiken dan.... vraag en aanbod, als de vraag groter wordt dan aanbod dan heb je een probleem, ook dan kom je de man met de hamer tegen, hoeveel glycogeen en vetten je ook opgeslagen hebt.

Geldt hetzelfde verhaaltje voor glycogeen/vetzuren als voor het ATP verhaal.

Comment

Originally posted by marnop View Post
                              als jouw benzinepompje niet meer dan 10 ltr per uur kan ophoesten en je gaat 12 liter per uur gebruiken dan.... vraag en aanbod, als de vraag groter wordt dan aanbod dan heb je een probleem, ook dan kom je de man met de hamer tegen, hoeveel glycogeen en vetten je ook opgeslagen hebt.
                              Zo werkt het menselijk lichaam niet op fysiologisch niveau. Als je gezond bent en goed hebt gegeten dan zit er meer dan voldoende glycogeen in de spiercellen en het is direct beschikbaar. Er is dus geen sprake van een zogenaamd "pompje" dat de glycogeen moet afleveren.

Het zijn meestal duursporters die last hebben van slinkende glycogeen voorraden:

Long-distance athletes such as marathon runners, cross-country skiers, and cyclists often experience glycogen depletion, where almost all of the athlete's glycogen stores are depleted after long periods of exertion without enough energy consumption. This phenomenon is referred to as "hitting the wall". In marathon runners, it normally happens around the 20-mile (32 km) point of a marathon, depending on the size of the runner and the race course.

bron: Glycogen - Wikipedia, the free encyclopedia
                              Dus als jij 3 of 4 keer die man met de hamer tegenkomt, dan vermoed ik dat er iets anders aan de hand is. Wellicht hypoglykemie?
                              - Dave Tate

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X