Dierlijke eiwitten of whey eiwit

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by toney View Post
    Als leucine inderdaad de doorslaggevende stof / amino is???dan scoord ei eiwtten het hoogst volgens die link van jou en vlees een stuk lager!!!maar ik ga me er eens in verdiepen hoe of wat
    Waarom zou dat zo raar zijn? Enig idee hoeveel ei-eiwit er nodig is om tot 200 kcal te komen? Luister ik verdedig deze shit niet, ik plaats alleen een link waar je de leucine verhoudingen kunt zien (nee, ik was zelf niet bij de onderzoeken heheh), maar lees het dan wel in de juiste context. Schijnt toch lastig te zijn
    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Originally posted by pescatore View Post
      Is ook, had het puur over eiwitsynthese (ofja ik had er er zelf niet over maar... you get the point) Goeie cocktail is altijd optimaal natuurlijk, er is meer te doen dan gainen natuurlijk in je lichaam
      Nee, eigenlijk begrijp ik hem niet. Waarom zou dat voor de eiwitsynthese anders zijn?
      Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Ja het word nu een hele studie en inderdaad gewoon keihard trainen en terug naar basis is het beste!!maaaar me vraag was in eerste instantie of carnivor shake van muscle meds meer spieropbouwend is als whey?.en over leucine plantaardig?? in die link vorige pagina)staat dat leucine ook in vlees voorkomt en vis enz

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
          Nee, eigenlijk begrijp ik hem niet. Waarom zou dat voor de eiwitsynthese anders zijn?
          Hmmm, moet in herhaling vallen: *schraapt keel* kennelijk, aldus dhr Norton zijn PhD research, speelt de hoeveelheid leucine die aanwezig is in een profiel een essentiële rol hierin. Voor details lijkt het me handiger de onderzoeken door te nemen. Of het waar is weet ik natuurlijk nooit 100% zeker maar ik vind iemand die een PhD in Nutritional Science heeft een redelijk goeie plek om mijn betrouwbaarheidsvlaggetje in de aarde te planten.

Comment

Vanaf 04:20 een kleine samenvatting

BioLayne Video Log 14 - Re-inventing the wheel with nonsensical supplements - YouTube

Comment

@TS; whey is alleen nuttig met het ontbijt en rondom je training. Het is een stuk sneller dan andere eiwitten, en puur daarom is het op die tijdstippen nuttig. Op andere tijdstippen neem je het beste gewoon normale dierlijke eiwitten (vlees, vis, ei, zuivel, ect).

Uitgebreidere, maar uiteindelijk nutteloze uitleg:
              Een eiwit is opgebouwd uit veel verschillende aminozuren. Die aminozuren kun je onderverdelen in 2 groepen: essentieel en niet essentieel. Essentiële eiwitten kan het lichaam niet zelf aanmaken, en daarom heb je ze nodig. Niet alleen dat, je hebt ze ook in de juiste verhoudingen nodig.

Een menselijk eiwit (bv uit je spier) is opgebouwd uit verschillende aminozuren. Die aminozuren vormen samen een keten. Stel dat het menselijk eiwit er zo uitziet: AABBCCD, dan heb je het nodig dat eiwitten uit je voeding erop lijken. Stel dat de eiwitten uit ei er zo uitzien: ABBCCE, dan lijkt die er veel op. Dan is het voor het lichaam nuttig, en kan je het gebruiken voor spieropbouw.

Stel dat de eiwitten uit mais er zo uitzien: AAB, dan is dat nutteloos. Het is incompleet. Stel dat granen er zo uitziet: CCDD, dan is dat ook incompleet. Maar voeg je ze samen, dan heb je alsnog AABCCDD, dat lijkt heel veel op die van het mens. Samen zijn ze dus wel nuttig en kan je ze gebruiken voor spieropbouw.

En tjah, daarnaast heb je dan ook nog andere aminozuren, zeg maar QQZZYY. Voor spieropbouw zijn ze compleet nutteloos, zelfs als je ze goed combineert. Maar voor je haar, botten, ect heb je ook eiwitten nodig. Daar zijn die voor.

Omdat het moeilijk is om de juiste combinaties te zoeken, is het makkelijker om gewoon dierlijke eiwitten te combineren. Dan zit je altijd goed.
              En hoe nuttig ze zijn, kun je aflezen aan de biologische waarde van een eiwit. Google er maar eens op, er zijn genoeg lijstjes te verzinnen.

Ze zijn alleen een beetje verwarrend: toen ze werden gemaakt, bestond er nog geen whey eiwit. Omdat ei hetgeen uit voeding is wat het meest op het menselijk eiwit lijkt, is ei destijds op 100 gezet. Een whey eiwit van bijvoorbeeld 130 houdt dus niet in dat het 130% is, maar het is gewoon een score.

Beetje begrijpelijk zo? Of is het alleen maar onduidelijker omdat het een grote (wazige) lap tekst is? Hoe dan ook, eiwitten combineren is het beste, en whey is hooguit nuttig met het ontbijt en na een training. Whey heeft een toegevoegde waarde als je voeding oke is, maar whey is geen superspul ofzo

Hmmm, moet in herhaling vallen: *schraapt keel* kennelijk, aldus dhr Norton zijn PhD research, speelt de hoeveelheid leucine die aanwezig is in een profiel een essentiële rol hierin. Voor details lijkt het me handiger de onderzoeken door te nemen. Of het waar is weet ik natuurlijk nooit 100% zeker maar ik vind iemand die een PhD in Nutritional Science heeft een redelijk goeie plek om mijn betrouwbaarheidsvlaggetje in de aarde te planten.
              Niet lullig bedoelt, maar begrijp jij het wel helemaal? Je antwoorden zijn zo moeilijk en omslachtig, terwijl er uiteindelijk maar niets anders staat dan wat mooie, maar vage woorden?

Comment

Niet lullig bedoelt, maar begrijp jij het wel helemaal? Je antwoorden zijn zo moeilijk en omslachtig, terwijl er uiteindelijk maar niets anders staat dan wat mooie, maar vage woorden?
                Ik ga geen onderzoeken overtypen, daarom verwijs ik je voor details naar de onderzoeken. Daarnaast is het eigenlijk een heel simpel verhaal, dus ik begrijp niet waar precies er vage woorden staan. Als je dan toch mensen van luchtledig gelul beticht noem dan man en paard met voorbeelden. Kennelijk is het erg lastig uit je strot te krijgen daar je er naast zit, als de informatie correct is iig.

Ik heb alleen links en info geplaatst meer niet. Het lijkt me toch echt een verhaal dat erg simplistisch van opzet is, het hele aminoverhaal. Kind kan de was doen, Patrieske moet kennelijk eerst voorwassen. Is niet erg, maar ik ga niet alles voorkauwen en constant the obvious staten.

Comment

Ik ga geen onderzoeken overtypen, daarom verwijs ik je voor details naar de onderzoeken. Daarnaast is het eigenlijk een heel simpel verhaal, dus ik begrijp niet waar precies er vage woorden staan. Als je dan toch mensen van luchtledig gelul beticht noem dan man en paard met voorbeelden. Kennelijk is het erg lastig uit je strot te krijgen daar je er naast zit, als de informatie correct is iig.

Ik heb alleen links en info geplaatst meer niet. Het lijkt me toch echt een verhaal dat erg simplistisch van opzet is, het hele aminoverhaal. Kind kan de was doen, Patrieske moet kennelijk eerst voorwassen. Is niet erg, maar ik ga niet alles voorkauwen en constant the obvious staten.
                  Stel je even aan zeg

Comment

Stel je even aan zeg
                    Ja kom op zeg, ik kan er weinig aan doen dat dhr Norton het met je oneens is (althans jij het met hem oneens was). Dan probeer je opeens te zeggen dat ik er geen reet van begrijp om het maar over een andere boeg te gooien, beetje gek niet? Zeker omdat het qua complexiteit redelijk brugklasmateriaal is...

Comment

Ja kom op zeg, ik kan er weinig aan doen dat dhr Norton het met je oneens is (althans jij het met hem oneens was). Dan probeer je opeens te zeggen dat ik er geen reet van begrijp om het maar over een andere boeg te gooien, beetje gek niet? Zeker omdat het qua complexiteit redelijk brugklasmateriaal is...

Comment

hators.

Comment

Originally posted by aktito View Post
                          hators.
                          Hahaha. Ja, wat moet ik hier nou mee man

Comment

Luecine speelt een grote rol!!wisten jullie dat leucine. de aanmaak van eiwitten in de spiercellen met 150% verhoogt!!! en Pescatore bedankt voor link

Comment

Originally posted by toney View Post
                              Luecine speelt een grote rol!!wisten jullie dat leucine. de aanmaak van eiwitten in de spiercellen met 150% verhoogt!!! en Pescatore bedankt voor link
                              Heb je hier een bron van? Zou ik graag wat meer over willen lezen.

Comment

Hahaha. Ja, wat moet ik hier nou mee man
                                mag ik je even hier aan herinneren ? TOPIC

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X