WMZ of dextrose na training?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Mcvk View Post
    Super Dyno, op zo'n antwoord had ik niet gerekend

Ik denk dat ik mag zeggen dat de basis qua voeding en bepalen van voedingsbehoefte in orde is, dan zijn dit dus de puntjes op de I. Ik ga mezelf eens even een poosje vermaken met mijn voedingsschema

Is het overigens niet zo dat jou verhaal een beetje afbreuk doet aan IF. (ben ik overigens zoiezo niet voor) Als ik zie wat voor hoeveelheden suikers er soms in 1 keer weggewerkt worden door mensen die IF doen, dan lijkt me dat dit toch ook zorgt voor meer glucose dan dat je lichaam om kan zetten en daarmee dus zorgt voor meer vetopslag?

Interesting story
    Bij IF (zoals martin berkhan van leangains het aanraadt), ga je trainen (Je neemt wel 10g bcaa voor je training) en plan je dan al je maaltijden in de acht uren na het trainen (maakt gebruik van hogere en snellere glycogeen opslag. deze is extra hoog om dat je A) 16 uur niet hebt gegeten en B) net hebt getraind). de grootste maaltijd direct na het trainen en elke paar uurtjes erna nog een meal.

Als ik de standaard maaltijden van martins clienten zie, dan zijn dit post workout vaak 300-400g vlees, een hoop groenten, een bak cottage cheese en een lading pasta, rijst of aardappelen (of andere kh bron). Er komt dus in 1x een enorme klomp eten in je maag. (vaak 1500 kcal in één maaltijd). Het afbreken (met behulp van enzymen) van deze voeding duurt uiteraard veel langer bij een grote maaltijd als bij een kleine.

De tijd die je lichaam nodig heeft om een kleine maaltijd (500 kcal) te verwerken is misschien 3-4 uurtjes (ook afhankelijk van WAT je eet). Maar die grote brok van 1500 kcal in één maaltijd duurt wellicht 10 uur of misschien langer.

De afgifte van aminozuren en glucose blijven dus relatief constant.
    (mits je niet 1500 kcal aan crap eet die snel verteerbaar is en veel suikers bevat).
    IF kan werken of falen. het hangt af van de invulling.

IF is een andere manier van tijdsindeling van je voeding die sommigen bevalt. Maar het dieet zelf valt of staat voornamelijk met de invulling van het dieet zelf (productkeuze).
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Als 's avonds laat veel carbs eten dik zou maken dan was ik allang een vetklep geweest.

Ik train in niet-vakantie tijd vrijwel enkel 's avonds en ik schuif altijd na me training zo'n 80-120g carbs naar binnen. In totaal is het vaak toch zo'n 800-1000kcal die ik dan wegwerk, dus wees maar niet bang dat je vetter gaat worden hierdoor. Als je het wel zou worden is dat niet te wijten aan die carbs 's avonds, maar eerder aan je schema an sich.
      "Straight outta gym"

Comment

Top uitgelegd weer!

Om nog iets toe te voegen, die kei harde insuline pieken door simpele suikers zijn killing voor je eigen groei hormonen.
        Mind is everything.

Comment

Mooie post Dyno! Helder uitgelegd

Originally posted by resike View Post
          Top uitgelegd weer!

Om nog iets toe te voegen, die kei harde insuline pieken door simpele suikers zijn killing voor je eigen groei hormonen.
          Dat wist ik ook niet
          Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
            Mooie post Dyno! Helder uitgelegd

Dat wist ik ook niet
            Feeding-induced increases in insulin do not suppress secretion of growth hormon

Feeding-induced increases in insulin do not suppress secretion of growth hormone?

Insulin Inhibits Growth Hormone Signaling via the Growth Hormone Receptor/JAK2/STAT5B Pathway

Insulin Inhibits Growth Hormone Signaling via the Growth Hormone Receptor/JAK2/STAT5B Pathway

algemene info over GH:
            Growth Hormone
            ------------------------------

More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Even voor deze voedings kneus.. waar valt vitagro nou onder dan na je training te nemen? Is dat nou juist goed of slecht?
              Een dag niet getraind...

Comment

Domme optie , whey chocomelk en wat oats
                You gotta love yourself ! If you've been training for more then a year and your afraid to show your muscle then ... WHY are you doing it for ? Thats like being a millionaire and still homeless Kali Muscle

The upper back is the new chest Defranco

Comment

Originally posted by frankey View Post
                  Even voor deze voedings kneus.. waar valt vitagro nou onder dan na je training te nemen? Is dat nou juist goed of slecht?
                  Vitargo is een zeer snel opneembare koolhydraat. Of dit goed of niet goed is, is afhankelijk van de hoeveelheid. En of deze hoeveelheid past op dat moment (wat weer afhankelijk is van de rest van het totale schema).

Jij zit in een cut (sowieso niet volle glycogeen voorraden), en relatief laag in koolhydraten. Die 50g die jij na de training neemt worden door je spieren opgezogen (glycogeen aanvullen).

Comment

Oke, goed dus maar geen beter optie ?
                    Een dag niet getraind...

Comment

Ik ben van mening als je wilt cutten of lean wilt blijven, je na het opstaan en na je workout weg moet blijven van carbs aangezien je gh dan juist het hoogst is. Bcca/amino's direct na het opstaan en direct na je workout. 30 to 45 min daarna pas je carbs. Heb het niet over bulken en/of je helemaal carb loaded bent.
                      Mind is everything.

Comment

Ik ben van mening als je wilt cutten of lean wilt blijven, je na het opstaan en na je workout weg moet blijven van carbs aangezien je gh dan juist het hoogst is. Bcca/amino's direct na het opstaan en direct na je workout. 30 to 45 min daarna pas je carbs. Heb het niet over bulken en/of je helemaal carb loaded bent.
                        Van meningen groei je niet .

Maar als je je maaltijd (met carbs) een half uur/uur/3 uur na je training neemt heb je dezelfde anabolische reactie. Het zal niet veel uitmaken.

Ik ga ook niet zitten mierenneuken om wel of niet binnen zoveel tijd carbs te eten etc. Ik controleer mijn voedingsschema, en niet andersom; het moet wel leuk blijven. Als je je schema voor 95% op orde hebt dan zul je met de juiste training als een speer gaan. We zijn niet allemaal bodybuilders.

Comment

Ik ben van mening dat het stom is om blind te staren op 1 detail
                          Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Top uitgelegd weer!

Was mij ook onbekend, dankjewel

WMS is overigens wel een complex koolhydraat, even afgezien van de micro-nutrienten en voedingsvezels is dit wel een goed koolhydraat op zichzelf? heb nog 1,5 kg staan volgens mij haha.

Dyno, wat betreft het IF, top uitgelegd! Toch zie ik op andere fora mensen die IF uitvoeren en daarbij hele bakken serials, snoepgoed, ijs en dergelijke wegwerken. Die zijn dan toch totaal verkeerd bezig?
                            'Aut Viam Inveniam, Aut Faciam'

Comment

Ja die doen IF IIFYM style, supergezond hoor

Comment

Originally posted by quibus View Post
                                Ja die doen IF IIFYM style, supergezond hoor
                                En dan nog vooral wijzen naar anderen hoe ongezond zij bezig zijn met drugs- en alcoholgebruik !
                                "Straight outta gym"

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X