Tijdsduur Pre-workout

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by generation_iron View Post
    'ergogenics' daar zeg je al genoeg mee.. typ er eens creatine in en kijk hoeveel tegenstrijdige artikelen je krijgt.

misschien kankerverwekkend, ja misschien ook niet... belachelijk.
    Vrijwel alles wat groei stimuleert is indirect kankerverwekkend. Meer groei, meer celdeling, en dus meer kans op een foute celdeling (die vervolgens niet opgeruimd wordt door het lijf). Dus het is ook een beetje maar net hoe het in een onderzoek geïnterpreteerd wordt.
    Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Jeetje wat een verhaal, en niet eens relevant

Even in één makkelijke en beknopte zin: Bij langdurig gebruikt word het effect er niet minder op en ik moet de eerste nog tegenkomen die hierdoor nierschade heeft opgelopen.
      Waarom niet relevant?
      The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Originally posted by rainman View Post
        Volgens 'Ergogenics'mag je het bij erg warm weer niet gebruiken omdat je er dan van kan overlijden.

Een paar jaar geleden stopten eredivisie clubs ook met creatine omdat het misschien kankerverwekkend zou kunnen zijn.

Ach, valt allemaal reuze mee.
        Het is niet volgens Ergogenics, maar volgens bepaalde wetenschappers. Ergogenics meldt het gewoon, zij doen niet zelf onderzoek.

12. Kan ik creatine ook gebruiken bij warm weer?

Sportwetenschappers adviseren atleten het gebruik van creatine bij hitte te staken, en in ieder geval geen intensieve inspanningen te verrichten bij hoge temperaturen als ze creatine gebruiken. Toen halverwege de jaren tachtig coaches in teamsporten zich realiseerden dat het aantal sporters dat 's zomers op het veld bezweek verminderde als de sporters voldoende dronken, liep het aantal sterfgevallen op sportvelden terug tot praktisch nul.

Maar, ontdekten onderzoekers, toen in de jaren negentig de creatine de sport veroverde, zijn de sterftecijfers weer gaan stijgen. Creatine laat het lichaam meer vocht vasthouden zonder dat het lichaam dat extra water kan gebruiken. Daardoor kunnen sporters een tekort aan water hebben zonder dat ze het in de gaten hebben.[18]

Intensieve inspanning, hitte en creatine gaan niet samen, concluderen onderzoekers. Ze adviseren daarom sporters het gebruik bij hitte minimaal een dag voor de training of wedstrijd te staken.

bron: http://www.ergogenics.org/crea.html
        En ook daar moet een kanttekening bij; het is niet de creatine maar het drinken van te weinig water tijdens inspanning bij warm weer.
        I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
        - Dave Tate

Comment

Ja klopt.

Maar zij plaatsen het wel dus dan is het voor de meeste lezers 'volgens Ergogenics'.
          En zou gewoon te weinig water bij hitte (zonder creatine) bij die mensen ook tot de dood geleid hebben?
          DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by rainman View Post
            Ja klopt.

Maar zij plaatsen het wel dus dan is het voor de meeste lezers 'volgens Ergogenics'.
            Als een krant een artikel plaatst over een minister die is opgestapt dan is het niet de krant die het beweert. Die maken het bekend aan de lezers. Kleine nuance en hetzelfde geldt ook voor Ergogenics. Zij plaatsen de bevindingen van de onderzoekers en wat deze adviseren.

Daar komt nog bij, dat artikel stamt uit 1999. In 2007 werd het volgend gepubliceerd door Ergogenics:

De totale hoeveelheid vocht in het lichaam neemt toe, en die toename is statistisch significant. De hoeveelheid vocht in de cellen neemt ook toe, maar die toename is statistisch niet significant.

Het is dus onwaarschijnlijk dat creatinesuppletie ervoor zorgt dat je niet meer goed kunt zweten. Sinds creatine populair werd is het aantal sporters gestegen dat in de VS tijdens hitte in de problemen kwam. Dat gebeurde echter ook in een periode waarin het stimulerende kruid Ephedra sinica populair was. Kennelijk veroorzaakte het inmiddels verboden Ephedra de beroertes op de sportvelden - en niet de creatine.

bron: Sportvoeding | Ook bij hitte werkt creatine prima

En zou gewoon te weinig water bij hitte (zonder creatine) bij die mensen ook tot de dood geleid hebben?
            Te weinig water drinken terwijl je wel vocht verliest leidt sowieso tot complicaties.
            I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
            - Dave Tate

Comment

Originally posted by Kevster View Post
              Waarom niet relevant?
              Dank u!

Comment

Ik heb gisteren dus sinds een paar maanden weer een UB workout gedaan zonder pre-workout. Dronk tijdens mijn workout 2x zoveel water

En ik kon eindelijk weer eens gelijk slapen. De laatste tijd was ik zo gefocust en energie vol na de training.

Comment

Originally posted by Kevster View Post
                  Waarom niet relevant?
                  Ik vraag waarom je creatine niet onafgebroken kan gebruiken, krijg ik een reply met uitleg over de werking van creatine.. geen antwoord op mijn vraag. Je had bijv kunnen zeggen dat er onderzoeken zijn die nierschade etc aantonen bij langdurig gebruik.. of dat er meer kans is op kankerverwekking..
                  Last edited by generation_iron; 07-02-2014, 14:50.

Comment

Originally posted by JivaJo View Post
                    Dank u!
                    Hij verdedigd je niet hoor, heeft gewoon moeite met begrijpend lezen. Astu!

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                      Het is niet volgens Ergogenics, maar volgens bepaalde wetenschappers. Ergogenics meldt het gewoon, zij doen niet zelf onderzoek.

En ook daar moet een kanttekening bij; het is niet de creatine maar het drinken van te weinig water tijdens inspanning bij warm weer.
                      +1
                      Er staat heel veel tegenstrijdige info op ergo, het ene onderzoek verklaard de ander nietig. Ergo word vaker als uitgangspunt genomen ook al worden bepaalde onderzoeken totaal verkeerd geïnterperteerd. Goed voorbeeld van Rainman met creatine gebruik tijdens hoge temperaturen; Creatine werd hier als boosdoener bestempeld terwijl de doodsoorzaak een tekort aan vocht was.

Feit is dat er gewoon ontzettend weinig gevallen bekend zijn die schade opgelopen hebben door crea. Zo nu en dan komt er over heel de wereld 1 geval tevoorschijn waarbij het gebruik van crea aan gelinkt word. Oorzaak is dan zelfs niet aantoonbaar aan crea te wijten, zo zijn er creagebruikers bekend die nierschade hebben opgelopen maar ook dianabol etc gebruikten.. tja..
                      Last edited by generation_iron; 07-02-2014, 14:58.

Comment

Mwah, ik denk niet dat jij persé in het middelpunt van de aandacht hoeft te staan als er een reactie op een topic wordt gegeven. Er zijn nog meer mensen die deze posts lezen en misschien wel iets aan die informatie hebben namelijk, aan je avatar te zien ben je vrij gevorderd, ik nam dus aan dat je dit al wist.(werking van crea dan!) En wel degelijk heb ik antwoord gegeven op de vraag, binnen mijn kennis gebied dan wel.
                        Wanneer je het niet eens was met het antwoord, had je ook de vraag kunnen verduidelijken in plaats van super stoer reageren?

De argumenten welke gegeven worden door jou op reactie als Kevster zijn niet geheel van toepassing trouwens... Nierschade bij de onderzoeken is naar boven gekomen in gevallen waar te weinig water werd gedronken en het hele kankerverwekkende achtergrondje achter creatine slaat nergens op... Hetgeen wat kanker verwekt is de verhoogde frequentie in celdeling. Alles waardoor cellen vaker moeten delen is kankerverwekkend, in de manier welke in het onderzoek wordt bedoeld dan weliswaar. Zoals de vraag aan het eind van de post misschien had doen vermoeden (dat is alleen als je erg goed ben in begrijpend lezen hoor!) was/ ben ik ook op zoek naar meer informatie.

Ik probeer niet wijsneuzerig of iets dergelijks te doen, maar kan niet tegen kortzichtige reacties.. Ik probeer alleen een positieve discussie op gang te krijgen, jou reactie deed mijn poging te niet en dat stoort mij.

@ TS - top dat je weer goed hebt kunnen slapen, weet ik dat! Zal ik doordeweeks geen Pre-workout nemen!

Comment

Originally posted by JivaJo View Post
                          Mwah, ik denk niet dat jij persé in het middelpunt van de aandacht hoeft te staan als er een reactie op een topic wordt gegeven. Er zijn nog meer mensen die deze posts lezen en misschien wel iets aan die informatie hebben namelijk, aan je avatar te zien ben je vrij gevorderd, ik nam dus aan dat je dit al wist.(werking van crea dan!) En wel degelijk heb ik antwoord gegeven op de vraag, binnen mijn kennis gebied dan wel.
                          Wanneer je het niet eens was met het antwoord, had je ook de vraag kunnen verduidelijken in plaats van super stoer reageren?

De argumenten welke gegeven worden door jou op reactie als Kevster zijn niet geheel van toepassing trouwens... Nierschade bij de onderzoeken is naar boven gekomen in gevallen waar te weinig water werd gedronken en het hele kankerverwekkende achtergrondje achter creatine slaat nergens op... Hetgeen wat kanker verwekt is de verhoogde frequentie in celdeling. Alles waardoor cellen vaker moeten delen is kankerverwekkend, in de manier welke in het onderzoek wordt bedoeld dan weliswaar. Zoals de vraag aan het eind van de post misschien had doen vermoeden (dat is alleen als je erg goed ben in begrijpend lezen hoor!) was/ ben ik ook op zoek naar meer informatie.

Ik probeer niet wijsneuzerig of iets dergelijks te doen, maar kan niet tegen kortzichtige reacties.. Ik probeer alleen een positieve discussie op gang te krijgen, jou reactie deed mijn poging te niet en dat stoort mij.

@ TS - top dat je weer goed hebt kunnen slapen, weet ik dat! Zal ik doordeweeks geen Pre-workout nemen!

Als je gewoon info wilt geven moet je mijn bericht niet citeren, dan ga ik ervanuit dat dit een response is op hetgeen wat ik vraag. Wat noem jij stoer reageren? Hoe oud ben je? Jij citeert mij, ik geef aan dat jou info niet relevant is. Het is aan jou of jij je dan beledigd gaat voelen en doen of je kan je post gewoon verhelderen.
                          Mijn antwoord naar Kevster was slechts een voorbeeld van een antwoord die je had kunnen geven (beter lezen) er staat nergens dat ik deze stellingen ondersteun, dat had je uit mijn andere posts wel kunnen opmaken, wijsneus.

En je kan doordeweeks gewoon pre nemen hoor, zolang je het maar vroeg genoeg inneemt. Heel lulverhaal over creatine maar je weet niet eens wat caffeïne etc. in pre workouts met je doen. Maw,iedereen kan knippen en plakken, maar het ook begrijpen is een tweede.
                          Last edited by generation_iron; 07-02-2014, 16:33.

Comment

Als je gewoon info wilt geven moet je mijn bericht niet citeren, dan ga ik ervanuit dat dit een response is op hetgeen wat ik vraag. Wat noem jij stoer reageren? Hoe oud ben je? Jij citeert mij, ik geef aan dat jou info niet relevant is. Het is aan jou of jij je dan beledigd gaat voelen en doen of je kan je post gewoon verhelderen.
                            Mijn antwoord naar Kevster was slechts een voorbeeld van een antwoord die je had kunnen geven (beter lezen) er staat nergens dat ik deze stellingen ondersteun, dat had je uit mijn andere posts wel kunnen opmaken, wijsneus.

En je kan doordeweeks gewoon pre nemen hoor, zolang je het maar vroeg genoeg inneemt. Heel lulverhaal over creatine maar je weet niet eens wat caffeïne etc. in pre workouts met je doen. Maw,iedereen kan knippen en plakken, maar het ook begrijpen is een tweede.
                            Zoals ik net zei, heb ik deels antwoord gegeven op de vraag, misschien niet volledig of was het niet de informatie welke jij en ik ook hoopten te krijgen... Ik voel me niet beledigd, ik snap je reactie(s) niet... dat is een wezelijk verschil. Ik beken dat mijn post niet geheel van toepassing was op je vraag, maar relevant was het wel, helemaal voor diegene die zich nog aan het inlezen zijn. Mensen wie nog niet zo wijsneuzerig zijn als ik... Mijn leeftijd is trouwens 24, vraag me af wat de relevantie hiervan is?

Waarom gelijk die toon... met je "wijsneus" en je gelul over wat ik wel en niet weet... Ik ben benieuwd naar de slaapervaringen van mensen wie later op de dag pre-workouts nemen. Ik kan namelijk alleen in het weekend vroeg op de dag trainen (dus mijn pre-workout nemen).
                            Knippen en plakken doe ik niet... Ik lees veel, omdat ik geen domme beslissingen wil nemen, lijkt me wel handig als ik dan iets begrijp en onthoud...

Comment

Kerel het is je vergeven, niemand heeft er wat als ik hierop ga reageren. We begraven de strijdbijl

Comment

Ik vraag waarom je creatine niet onafgebroken kan gebruiken, krijg ik een reply met uitleg over de werking van creatine.. geen antwoord op mijn vraag. Je had bijv kunnen zeggen dat er onderzoeken zijn die nierschade etc aantonen bij langdurig gebruik.. of dat er meer kans is op kankerverwekking..
                                Ik heb 3 posts van je gelezen en je hangt me nu al de keel uit.

Ik verdedigde hem wel. Ik vond zijn post best wel relevant. In de vraag of je creatine langdurig kunt gebruiken is het wel degelijk interessant om te weten hoe het werkt. Dat jij 1 + 1 niet kunt optellen hoef je niet te reflecteren op mensen die iets willen bijdragen aan het forum.
                                The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X