methilfenidaat Adhd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ja dat klopt idd wel volgens mij patricia. volgens mij zat het zo dat adhd'ers een bepaald stofje niet aanmaken die niet-adhd'ers wel aanmaken. en dat wordt aangevuld door dit medicijn, maar teveel van dat stofje is ook weer niet goed en dan wordt je hyper. zo iets was het geloof ik maar ik weet niet of het ook zo is, ben geen expert

Comment

Indicaties

Onderdeel van een uitgebreid behandelprogramma (met inbegrip van psychologische, opvoedkundige en sociale maatregelen) voor ADHD (aandachtstekortstoornis met hyperactiviteit) bij kinderen van 6 jaar en ouder en adolescenten indien alleen orthopedagogie onvoldoende blijkt te zijn.
      Verder alleen voor Ritalin: Narcolepsie.
      Terug naar boven
      Contra-indicaties

Cardiovasculaire aandoeningen (ernstige hypertensie, hartfalen, arteriële occlusieve ziekte, potentieel levensbedreigende aritmieën, angina pectoris, hemodynamische significante congenitale hartziekte, cardiomyopathie, myocardinfarct en kanalopathie). (Voorgeschiedenis met) ernstige type 1 bipolaire stoornis die niet goed onder controle is. Hyperthyroïdie. Glaucoom. Feochromocytoom. (Anamnese van) anorexia, psychotische symptomen, ernstige depressie, suïcidale neigingen, manie, ernstige stemmingsstoornis, schizofrenie of psychopathische/borderline persoonlijkheidsstoornis. Cerebrovasculaire aandoeningen, cerebraal aneurysma, vasculaire afwijkingen zoals vasculitis en beroerte. Voor Medikinet CR: an-aciditeit van de maag met pH > 5,5.
      Terug naar boven
      Zwangerschap/Lactatie

Teratogenese: Bij de mens, weinig gegevens. Bij dieren aanwijzingen voor schadelijkheid bij hoge doseringen. Farmacologisch effect: Neonatale cardiorespiratoire toxiciteit, met name foetale tachycardie en ademnood zijn gemeld. Advies: Gebruik ontraden.
      Overgang in de moedermelk: Ja. Advies: Gebruik ontraden.
      Remember the pain you feel today, will be the strenght you feel tomorrow!!!!!

Comment

ik neem wel een mentos als je het niet erg vind
        Remember the pain you feel today, will be the strenght you feel tomorrow!!!!!

Comment

Originally posted by diasog View Post
          Als het helpt dan is het natuurlijk prima, maar de bijwerkingen vind ik soms maar apart. Trouwens wat ik wel 'raar' vind, ik zocht op remeron en het is voor depressie en voor jeuk. Lijken mij 2 verschillende dingen zo op het eerste oog?

Haha, jeuk heb ik niet.
          Het is ook antidepressiva maar wordt veel voorgeschreven aan adhd-ers.
          Mijn gevoel 'vlakt'niet af, maar de kermis in mijn kop is meestal een stuk minder .
          Ik heb meerdere medicijnen geprobeerd maar dit werkt voor mij perfect.
          Vaak wordt ritalin voorgeschreven maar dan krijg je zo'n dip dat je alsnog antidepressiva erbij moet gaan slikken.
          Dus word je een wandelend medicijnvat
          DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by diasog View Post
            Ja dat klopt idd wel volgens mij patricia. volgens mij zat het zo dat adhd'ers een bepaald stofje niet aanmaken die niet-adhd'ers wel aanmaken. en dat wordt aangevuld door dit medicijn, maar teveel van dat stofje is ook weer niet goed en dan wordt je hyper. zo iets was het geloof ik maar ik weet niet of het ook zo is, ben geen expert
            Ah oke, ik heb ook geen idee joh...
            Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
              Zit ook een groot verschil tussen het medicijn, of het gebruikt wordt door een ADHDer of door iemand zonder ADHD, toch? Zonder ADHD wordt je er hyper van, met ADHD rustig?
              Klopt.
              Dat geldt ook voor ritalin, dat veel als partydrugs door niet-adhd-ers wordt genomen/gesnoven.
              DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by rainman View Post
                Haha, jeuk heb ik niet.
                Het is ook antidepressiva maar wordt veel voorgeschreven aan adhd-ers.
                Mijn gevoel 'vlakt'niet af, maar de kermis in mijn kop is meestal een stuk minder .
                Ik heb meerdere medicijnen geprobeerd maar dit werkt voor mij perfect.
                Vaak wordt ritalin voorgeschreven maar dan krijg je zo'n dip dat je alsnog antidepressiva erbij moet gaan slikken.
                Dus word je een wandelend medicijnvat
                Ja idd als het doet wat het moet doen bij je, beter 1 ding dan tig dingen.

Comment

Klopt.
                  Dat geldt ook voor ritalin, dat veel als partydrugs door niet-adhd-ers wordt genomen/gesnoven.
                  Ik heb een keer concerta op (ook een soort ritalin) en ik werd er goed rustig van, was voor een examenweek en ik heb geen adhd. zover ik weet althans

Comment

Ik zelf ken mensen die wel ADHD hebben en van ritalin helemaal flipten. Hij kon niet slapen, concentreren en werdt nog drukker. Dus ligt het gewoon aan het invidu hoe het aanslaat.

@rainman
                    Vroeger bestond ADHD niet. Toen was iemand met ADHD gewoon een lastig kind. Ik vind dat de onderzoekers tegenwoordig alles willen verklaren. Maar dat is mijn mening. Maar als een invidu zich daardoor beter voelt moet hij gewoon de pillen nemen.
                    Hard work Pays off!

Comment

Originally posted by Whahaha View Post
                      Ik zelf ken mensen die wel ADHD hebben en van ritalin helemaal flipten. Hij kon niet slapen, concentreren en werdt nog drukker. Dus ligt het gewoon aan het invidu hoe het aanslaat.

@rainman
                      Vroeger bestond ADHD niet. Toen was iemand met ADHD gewoon een lastig kind. Ik vind dat de onderzoekers tegenwoordig alles willen verklaren. Maar dat is mijn mening. Maar als een invidu zich daardoor beter voelt moet hij gewoon de pillen nemen.
                      Voor 1800 bestond alcoholisme ook niet, was alcohol zelfs een basisbehoefte.
                      Ach, alcoholisme willen onderzoekers ook gewoon verklaren.
                      Vroeger bestond adhd wel, maar toen konden ze het niet verklaren zoals ze dat na onderzoeken de laatste jaren wel kunnen.
                      Een prikkelstoornis was lastig aan te tonen vroeger.
                      DIVIDE ET IMPERA

Comment

Voor 1800 bestond alcoholisme ook niet, was alcohol zelfs een basisbehoefte.
                        Ach, alcoholisme willen onderzoekers ook gewoon verklaren.
                        Vroeger bestond adhd wel, maar toen konden ze het niet verklaren zoals ze dat na onderzoeken de laatste jaren wel kunnen.
                        Een prikkelstoornis was lastig aan te tonen vroeger.
                        Hahahaha ook maar beter ook, als je ziet hoe gasten zoals Pavlov hun onderzoek deden. Is dan eerder eind 1800, maar toch
                        Passion is: pushing yourself when no one else is around

Comment

Originally posted by Whahaha View Post

@rainman
                          ADHD is een neurologische afwijking... Dus of hier iets aan te geloven valt?

Comment

Originally posted by kline View Post
                            ADHD is een neurologische afwijking... Dus of hier iets aan te geloven valt?
                            Adhd-ers,…… verenigt u!!!
                            DIVIDE ET IMPERA

Comment

Originally posted by Patriciaaa View Post
                              Hahahaha ook maar beter ook, als je ziet hoe gasten zoals Pavlov hun onderzoek deden. Is dan eerder eind 1800, maar toch
                              Waar weet jij nou helemaal niks van af?
                              DIVIDE ET IMPERA

Comment

Adhd-ers,…… verenigt u!!!
                                Wilde eigenlijk niets zeggen... maar kon t toch niet laten... iets van een impuls die ik niet onder controle had haha

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X