Originally posted by kline
View Post
methilfenidaat Adhd
Collapse
X
-
Ben het eens dat het labeltje ADHD heel snel toegekend word. Bij mij ook, maar gelukkig staken me ouders der een stokje voor en wilden niet dat ik aan al die medicijnen ging die helemaal niet nodig waren.
Ik was vroeger idd fucking druk, en pleuris irritant en soms snel aggresief etc, maargoed sommigen hebben gewoon wat meer energie etc. En soms is het nog dat er een confetti bom afgaat in me hoofd en dan ben ik alsnog niet te stoppen lol, maar het is al bijna nauwelijks meer. Je zou het nu never nooit meer zeggen. Zo ook bij een jongen uit me klas, die aan de ritalin en later concerta zat, waar later niks mis mee bleek te zijn.
Comment
-
Bedankt voor de reacties ik ben er eigenlijk wel blij mee dat ik het heb. 3 jaar geleden gestopt met fitness en luchtmobiel. In een uitkering terecht gekomen met meer adhd`rs omgaan van dat kwam niks doen en een beetje feesten drank en drugs gebruiken(geen remmingen). En op een gegeven moment zo in de shit zitten dat je dingen gaat doen die je normaal nooit zou doen impulsief zijn... Dus ik ben wel blij met mijn ritalin ik ben nu veel rustiger in mijn hoofd. en kan alles lezen. Bijwerkingen heb je van alles ook van coke of drank steroids. Ik ga nu wel weer full time sporten alleen nu wel met betaalde doping haha. En ik geloof er wel in dat adhd echt wat is. Alleen ik zie het juist als een voordeel met sport. Ik stop er ook mooi mee in de zomer. Bijwerkingen zullen bij mij wel mee vallen me lichaam heeft al wat antistoffen opgebouwd haha. Ik maak wel een foto van me lichaam eind juni en wat het nu is....
Comment
-
Trouwens ik ken speed wel, wel is geprobeerd en ik moet zeggen het is gewoon hetzelfde alleen is ritalin lager gedoseerd en minder schadelijk voor je neus en maagwand. En er zit geen accuzuur doorheen. En ritalin werkt niet depri ofzo speed wel. Maar ja het is ook troep maar ik denk als je snel moet Cutten dat ritalin echt wel werkt als je gewoon normaal blijft eten. Ik heb niet eens meer zin in suiker ofzo. Zelfs roken ga ik van over me nek. Oja en adhd'rs hebben een verminderd dopamine gehalte in hun lichaam. Vandaar dat er veel verslaafd zijn maar sport is de beste verslaving zegt Michael Phelps die het zelf ook heeft haha.
Comment
-
Originally posted by Whahaha View PostIk zelf ken mensen die wel ADHD hebben en van ritalin helemaal flipten. Hij kon niet slapen, concentreren en werdt nog drukker. Dus ligt het gewoon aan het invidu hoe het aanslaat.
@rainman
Vroeger bestond ADHD niet. Toen was iemand met ADHD gewoon een lastig kind. Ik vind dat de onderzoekers tegenwoordig alles willen verklaren. Maar dat is mijn mening. Maar als een invidu zich daardoor beter voelt moet hij gewoon de pillen nemen.
Comment
-
Heb zelf vroeger jaren ritalin, concerta en straterra genomen.
Heb er spijt van dat ik het genomen heb, was vroeger creatief energiek etc. tijdens het gebruik voelde ik mezelf als een zombie, nu ik gestopt ben met gebruik is dat minder maar het heeft wel de nodige 'schade' aangericht.
De reden dat jij niet moe wordt tijdens het rennen als je ritalin (methylfenidaat) neemt, is omdat ritalin sterk verwant is amfetamine en een sterk stimulerende werking heeft.
Misschien vindt je dit interessant om te lezen (bedenker van ADHD geeft toe dat het een fictieve ziekte is):
Voor zijn dood, gaf de ?bedenker van ADHD? toe dat het een fictieve ziekte was : Voeding en gezondheid ? aHealthylife.nl"Obsession is a word the lazy use to describe the dedicated"
Comment
-
Originally posted by GainYannick View PostHeb zelf vroeger jaren ritalin, concerta en straterra genomen.
Heb er spijt van dat ik het genomen heb, was vroeger creatief energiek etc. tijdens het gebruik voelde ik mezelf als een zombie, nu ik gestopt ben met gebruik is dat minder maar het heeft wel de nodige 'schade' aangericht.
De reden dat jij niet moe wordt tijdens het rennen als je ritalin (methylfenidaat) neemt, is omdat ritalin sterk verwant is amfetamine en een sterk stimulerende werking heeft.
Misschien vindt je dit interessant om te lezen (bedenker van ADHD geeft toe dat het een fictieve ziekte is):
Voor zijn dood, gaf de ?bedenker van ADHD? toe dat het een fictieve ziekte was : Voeding en gezondheid ? aHealthylife.nl
Pffff, dat van de 'ontdekker' van adhd is al eerder besproken en absoluut niet onderbouwd!
Dat ritalin troep is ,ben ik met je eens.
Maar dat medicijnen voor veel adhd'ers een uitkomst is, staat vast.
Maar laat trouwens maar, geen zin in weeeeer een adhd discussie .Last edited by rain; 19-02-2014, 20:18.DIVIDE ET IMPERA
Comment
-
Originally posted by GainYannick View PostHeb zelf vroeger jaren ritalin, concerta en straterra genomen.
Voor zijn dood, gaf de ?bedenker van ADHD? toe dat het een fictieve ziekte was : Voeding en gezondheid ? aHealthylife.nlHard work Pays off!
Comment
-
Originally posted by rainman View PostPffff, dat van de 'ontdekker' van adhd is al eerder besproken en absoluut niet onderbouwd!
Dat ritalin troep is ,ben ik met je eens.
Maar dat medicijnen voor veel adhd'ers een uitkomst is, staat vast.
Maar laat trouwens maar, geen zin in weeeeer een adhd discussie .
(...)niet onderbouwd is.
Klakkeloos gepubliceerd door de Telegraaf etc.
Wanneer je op het artikel klikt lees je dat de betreffende nieuwsbrenger het bericht blindelings gekopieerd heeft van een andere site … ahealtylive.nl een site over ‘gezonder leven’ met allerlei alternatieve tips en trucs. Nu ben ik 100% pro gezond leven en gooi ik qua alternatieve geneeswijzen het kind liever niet met het badwater weg, maar er is weinig medisch of wetenschappelijks aan deze site. Sterker nog, ze beweren- ondanks hun publicatie van dit artikel- dat ze wél geloven dat adhd bestaat en enpassant gebruiken ze het als een opstapje om zichzelf te promoten met een waslijst aan alternatieven voor medicijnen als ritalin… alternatieven die zij uiteraard kunnen bieden. Het artikel zelf hebben ze van een vergelijkbare alternatieve gezondheidsfreak uit Amerika
Shit,laat ik me toch weer overhalen mee te doen aan de discussie.Last edited by rain; 19-02-2014, 20:54.DIVIDE ET IMPERA
Comment
-
Originally posted by rainman View Postnog even mijn onderbouwing dat het artikel over'de ontdekker van adhd'
(...)niet onderbouwd is.
Klakkeloos gepubliceerd door de telegraaf etc.
Wanneer je op het artikel klikt lees je dat de betreffende nieuwsbrenger het bericht blindelings gekopieerd heeft van een andere site … ahealtylive.nl een site over ‘gezonder leven’ met allerlei alternatieve tips en trucs. Nu ben ik 100% pro gezond leven en gooi ik qua alternatieve geneeswijzen het kind liever niet met het badwater weg, maar er is weinig medisch of wetenschappelijks aan deze site. Sterker nog, ze beweren- ondanks hun publicatie van dit artikel- dat ze wél geloven dat adhd bestaat en enpassant gebruiken ze het als een opstapje om zichzelf te promoten met een waslijst aan alternatieven voor medicijnen als ritalin… alternatieven die zij uiteraard kunnen bieden. Het artikel zelf hebben ze van een vergelijkbare alternatieve gezondheidsfreak uit amerika
shit,laat ik me toch weer overhalen mee te doen aan de discussie.
(adhd) haha
Comment
-
Originally posted by Whahaha View Post@rainman
Vroeger bestond ADHD niet. Toen was iemand met ADHD gewoon een lastig kind. Ik vind dat de onderzoekers tegenwoordig alles willen verklaren. Maar dat is mijn mening. Maar als een invidu zich daardoor beter voelt moet hij gewoon de pillen nemen.
Ik kan je verzekeren dat het bestaat en ja, het wordt veel te vaak als diagnose gesteld, iedereen die een beetje druk is, heeft tegenwoordig maar ADHD. Zo werkt het niet. En dan heb je nog het verschil tussen ADD en ADHD. Maar goed, na een zeer moeilijke kindertijd werd bij mijn dochter uiteindelijk in 2 afhankelijke onderzoeken (door mij speciaal aangevraagd omdat ik niet zo'n snel stickertje op het kind haar hoofd wilde) ADD geconstateerd en sindsdien gebruikt ze Concerta. Een wereld van verschil voor haarzelf, haar concentratie, omgeving en sociale leven. Zelf noemde ze het destijds "ik heb nu kamertjes in mijn hoofd ipv een warboel en nu kan ik dingen daarin opruimen".
Ze heeft moeiloos haar VWO gehaald en studeert nu Communicatie. Dit heel beknopt omdat ik hier geen details wil vermelden over haar maar kom jij nu niet aan met "het bestaat niet" want je hebt werkelijk geen idee."Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 90kg 3x
Safety bar back extension:
- 40kg 4x
Push press:
- 61kg...-
Kanaal: Trainingslogjes
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Safety bar squat:
- 75kg 12x
One legged calf raise:
- 50kg 6x L en R
Superset met
Lu side...-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 100kg 1x
Qua kracht gemakkelijk, ervaar nog steeds kramp in kuiten, al zij het minder als eerst....-
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzWoensdag trainen overgeslagen, hopende dat vrijdag geheel opgeknapt zou zijn. Gedeeltelijk gelukt, alleen merk ik erge krampen rond m'n linker kuit /...
-
1 week geleden -
-
door ellengreen8160Trenabol Inj 1 Amp is a strong energy booster that is designed to enhance your strength, endurance, and overall workout performance. Engineered for athletes...
-
Kanaal: Lichaamsverzorging
1 week geleden -
-
door JellyhardBeste Builders,
Ben al ruim 10 jaar in de fitness zaal te bekennen en was altijd super fit en breed.
Nu heb ik vorig jaar een ongeluk...-
Kanaal: Kuren & resultaten
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzWeer wat grieperig / ziekjes afgelopen dagen, dus wat minder sets gedaan bij aantal oefeningen én hier en daar lager gewicht / RPE.
Training...-
1 week geleden -
-
door Stevenhackey➢ Product Name — Fairy Bread Farms Hemp Gummies Chemist Warehouse
➢ Main Benefits — Pain Relief & Reduce Stress!
➢ Composition — Natural...-
Kanaal: Algemeen
2 weken geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
SSB squat:
- 73kg 12x
One legged calf raise:
- BW + 32.5kg 18x
- BW + 32.5kg 8x
Superset...-