proteine

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• proteine

Ik ben nog niet zo goed op de hoogte van al die pro-shakes,dus ga ik nu waarschijnlijk afgaan als een gieter, maar wat is nu eigenlijk het grote verschil tussen een proteine poeder en een whey-proteine poeder? En wat gebruik ik het beste?
    getting back in shape...

Proteïne is een andere benaming voor eiwit. Eiwitshakes heb je in 2 varianten. Whey shakes, en Caseïneshakes. Whey shakes bevatten whey eiwit, wat weg lekt bij het maken van kaas. Dit bestaat nog niet zolang en blijkt de snelst opnemende eiwit die bestaat. Na het trainen is een wheyshake dus goed voor snel herstel, en s'ochtends kun je het nemen om snel veel eiwitten binnen te krijgen. Caseïne is een eiwit dat veel trager werkt, en zit in producten als kaas, vlees, vis, kip, kwark, noten en soja. Caseïne is voornamelijk zeer goed voor het slapen gaan omdat het zo langzaam werkt. Je lichaam kan dan gedurende de nacht de eiwitten opnemen voor herstel. Overdag eet je ook eiwitrijke producten als bovengenoemde.

Je lichaam kan ongeveer 30 gram eiwit per 3 uur verwerken. Of daarbij verschil is tussen whey en caseïne weet ik niet.

Veel succes!

Grtz.
    VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

mooie uitleg dav

wat je het beste kan nemen is aan je zelf ik zou voor de why gaan voor na je training.
      de avond eiwitten haal ik uit kwark
      Who's the Chef

Comment

De shakes zijn er van meerdere producten, dus niet alleen whey en caseine. In sommige zit zelfs kippe-eiwit en ei-eiwit. Ik zou zeker gewoon voor de whey gaan. En zoals been als zegt voor het slapen gaan gewoon uit de kwark halen..

Grtz..
        Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.

Comment

Eiwitten worden niet opgenomen als hele eiwit moleculen maar als afzonderlijke aminozuren (de bouwstenen van het eiwit).
          Meestal staan er op de verpakking van eiwit produkten het amminozurenspectrum. hiermee kun je de verschillende produkten vergelijken.
          Whey proteïne is de meest gebruikte soort door krachtsporters.

Een aanvulling op de post van dav1t0;
          Naast de 2 soorten proteïne die hij noemt is er nog een. Dit zijn de plantaardige eiwitten.
          Deze zijn leuk als je vegetarier bent maar ze hebben een lage biologische waarde. Dat wil zeggen dat er maar weinig van wordt opgenomen. Ook het amminozuren spectrum wijkt veel af van wat het menselijk lichaam nodig heeft.

gr

Comment

Dat klopt inderdaad, in brood zit zelfs eiwit. Erg veel ook nog. Je hebt er alleen niks aan want je lichaam kan dit niet gebruiken om spieren mee op te bouwen.
            VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

witte boterham met pindakaas is een ander verhaal ...

ff ot; ik zou gaan voor een whey concentraat of isolaat of een combi hiervan... Tip; revolution whey shake, lekker en relatief goedkoop... Ikzelf heb ff moeten zoeken voordat ik tevreden was met me shake want er zitten toch wat gore en smaakloze tussen... die van performance is trouwus ook lekker ... suc6

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X