Slaapproblemen na zware trainingen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Slaapproblemen na zware trainingen

Hallo allemaal!
    Mijn eerste post is een vraagje over slaapproblemen. Als ik zwaar heb getraind heb ik de laatste tijd veel last met in slaap komen.
    Ik gebruik geen enkel supplement, let goed op wat ik 's avonds eet, weinig suikers in de avonduren, geen koffie enzo...
    Ik train dus helemaal naturel, en probeer alles te doen met voeding en training. Ik vindt het heerlijk om tot failure te gaan, en besef me wel dat ik dit volgens mij iets te veel doe....
    Ik heb al geprobeerd om op andere tijden te trainen (vroeger), maar dat is door mijn gezinssituatie gewoonweg niet mogelijk.
    Iemand een idee a. hoe het kan dat ik zo slecht in slaap kom en b. of er iets aan te doen is ofzo..
    Liefst naturelle oplossing uiteraard.
    ps. De reden dat ik helemaal naturel wil blijven is mijzelf ook nog niet helemaal duidelijk, maar tot dit moment ben ik tevreden over mijn vooruitgang en zie ik dus ook nog geen reden om supplementen te gebruiken, laat staan anabolen..

alvast bedankt!

Hoe lang ben je klaar met trainen als je naar bed ga?
    Als dat kort van te voren is kan dat het zijn.

Stress misschien?
    kan eigenlijk van alles zijn.

Wat je eraan kan doen...rustig aan doen voor je naar bed ga.
    Neem een warm bad bijv.
    Sponsored by:
    Inshapesupplements

Comment

hmmm, vraag me af wat de verklaring hiervoor kan zijn...
      ik zou het echt niet weten?
      Ik ben niet geboren om klein te zijn

Comment

Flinke inspanning van wat voor aard dan ook vlak voor het slapen gaat natuurlijk nooit goed doen hè.
        Oké dan er is één uitzondering, zeker voor mannen!

Maar goed, als je traint te dicht voor bedtijd zul je dat gewoon houden, is zowel naturel als chemisch eigenlijk geen oplossing voor. Enige mogelijkheid is meer tijd tussen trainen en slapen en zorgen voor een goed rustgevend bedtijd ritueel.

Comment

Originally posted by Shannasse View Post
          Flinke inspanning van wat voor aard dan ook vlak voor het slapen gaat natuurlijk nooit goed doen hè.
          Oké dan er is één uitzondering, zeker voor mannen!
          Dat was een steek onder water

Je lichaam maakt in de loop van de avond een stof aan die je hersenen verteld dat je moet gaan slapen. De aanmaak van deze stof gebeurt het beste als je tot rust komt. Dus span je een paar uur voor het sporten niet te veel in. Verder zou je homeopatische hulpmiddelen kunnen gebruiken om in slaap te komen.

gr

Comment

Dank vrienden voor de reactie. Ik heb gisteren weer even klein uurtje getraind, maar iets vroeger op de avond (van 8 tot 9) en alleen maar schouders en rug. Daarna ff lekker ontspannen in bad, kop thee erbij en ik sliep als een roos. Zit em dus echt in de tijd tussen trainen en bedtijd... Bedankt voor de reactie. Ik hou mijn schema ff zo, uurtje eerder trainen en laat jullie weten of het helpt!

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
              Dat was een steek onder water

Je lichaam maakt in de loop van de avond een stof aan die je hersenen verteld dat je moet gaan slapen. De aanmaak van deze stof gebeurt het beste als je tot rust komt. Dus span je een paar uur voor het sporten niet te veel in. Verder zou je homeopatische hulpmiddelen kunnen gebruiken om in slaap te komen.

gr
              Die stof heet melatonine, ik heb me hele leve al slaapproblemen, elke nacht. Maar sinds 2 weken heb ik die stof als supp en nu slaap ik goed
              VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Slecht kunnen slapen kan ook duiden op overtraining. Ben je de laatste tijd vooruit gegaan in kracht en massa? En heb je nog een goede eetlust?

Als je eetlust goed is en je gaat vooruit ben je niet overtraint en kan je deze reactie als niet geplaatst beschouwen.
                Groei, Groeier, Groeist

Comment

Originally posted by Creabeest View Post
                  Slecht kunnen slapen kan ook duiden op overtraining. Ben je de laatste tijd vooruit gegaan in kracht en massa? En heb je nog een goede eetlust?

Als je eetlust goed is en je gaat vooruit ben je niet overtraint en kan je deze reactie als niet geplaatst beschouwen.
                  maar toch vind ik het een zinvolle bijdrage!

gr

Comment

Het komt zeker door de tijd tussen het trainen en het slapen gaan. Jij bent misschien wel klaar met trainen, maar je lichaam is nog bezig met het herstel en tot rust komen. Daar heeft het zeker ook nog wel wat tijd voor nodig..

Grtz..
                    Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.

Comment

Algemeen:

Naarmate je lichaamsgewicht en postuur veranderen, zul je ook je matras moeten aanpassen.
                      In het algemeen slapen mensen vaak op een verkeerd matras, te zacht, te hard, slijtage, veren of foam etc...
                      Het matras wordt vaak onderschat door vele mensen voor een goede nachtrust. Mensen in een relatie kopen vaak één matras voor beide. Jij als man weegt stukken zwaarder dan je vrouw (in de meeste gevallen ) en zult dus ook op een ander matras moeten slapen.
                      Door de zware krachttraining zal je lichaam een goede ondersteuning nodig moeten hebben van matras en kussen voor de juiste lichaamshouding, waardoor je energie sneller uit je lichaam zal vloeien en dus ook zorgt voor een betere en diepere slaap wat weer beter is voor herstel.

Ik heb mijn matras 2 maanden geleden vervangen, omdat deze versleten was, Maar ben vervolgens overgestapt van een verenmatras naar een hardere foammatras. Wat ik merk is dat mijn nachtrust vele malen beter is, en 's ochtends bij het opstaan niet meer zo gebroken ben en geen pijntjes voel.

Misschien ook een vraag aan de anderen op wat voor matras (of waterbed) lig jij? En wanneer heb je voor het laatst je matras vervangen door een nieuwe...

Greetzzz J.

Comment

Ow ik heb daar al jaren last van. Het vreemde is dat ik de volgende dag, als ik die dag erna ubrehaubt wel train, want meestal thuis zonder gewichten, toch wel net zo hard train. Ik kom altijd laat thuis, na een lange dag school, ik ga eten en vervolgens naar de sportschool en dan ben ik rond 21.30 klaar. Mijn lichaan voelt aan als een chemische fabriek en dan maakt het niet uit of mn geest moe is, of ik eerst gechilled heb, huiswerk gemaakt heb, een film gekeken heb voordat ik ga slapen..maakt allemaal niet uit. Mijn lichaam brand en ik kan er soms gewoon niet door slapen, waardoor ik mn rust gewoon ook niet pak en waardoor mijn ontwikkeling daardoor, ook al heb ik het niet door(ik maak zeker goede vorderingen de laatste tijd), een achterstand oploopt. Tsja ik kan je belevenis alleen delen, want ik heb ook al vanalles geprobeerd.

gelukkig zijn het alleen maar periodes van een week of twee om de paar maanden, want anders zou ik het nooit kunnen volhouden. En ik vertik het om slaappillen te nemen~.

Comment

Hangt er inderdaad vanaf hoeveel tjd er zit tss het einde van de training en het slapengaan.
                          Tegen de tijd dat jij gaat slapen draait je "moter" nog te hoog in toeren.
                          Als je echt op geen ander moment kan trainen,probeer dan voor het slapen gaan zoveel mogelijk te ontspannen,(Heet bad,boek lezen,iets waar ge moe van komt.)en zeker niet zwaar meer eten.
                          Zoals crea zegt;kan ind ook overtraining zijn....indien zo neemt ge best 7-10dagen rust.
                          getting back in shape...

Comment

Originally posted by erwindezwart View Post
                            Hallo allemaal!
                            Mijn eerste post is een vraagje over slaapproblemen. Als ik zwaar heb getraind heb ik de laatste tijd veel last met in slaap komen.
                            Ik gebruik geen enkel supplement, let goed op wat ik 's avonds eet, weinig suikers in de avonduren, geen koffie enzo...
                            Ik train dus helemaal naturel, en probeer alles te doen met voeding en training. Ik vindt het heerlijk om tot failure te gaan, en besef me wel dat ik dit volgens mij iets te veel doe....
                            Ik heb al geprobeerd om op andere tijden te trainen (vroeger), maar dat is door mijn gezinssituatie gewoonweg niet mogelijk.
                            Iemand een idee a. hoe het kan dat ik zo slecht in slaap kom en b. of er iets aan te doen is ofzo..
                            Liefst naturelle oplossing uiteraard.
                            ps. De reden dat ik helemaal naturel wil blijven is mijzelf ook nog niet helemaal duidelijk, maar tot dit moment ben ik tevreden over mijn vooruitgang en zie ik dus ook nog geen reden om supplementen te gebruiken, laat staan anabolen..

alvast bedankt!

heb ik ook een tijdje gehad

maar wel heel kort, en was echt erg ..ong. veel spierpijn enzo..:S..maja ik vanzelf overgegaan =/

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X