Hoezo geen plaatselijk vet verbranden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoezo geen plaatselijk vet verbranden?

Natuurlijk heb ik wel enige verstand van zake en weet ik dat plaatselijk vet verbranden een fabeltje is. Maar nu is mijn vraag: hoezo dan niet? Het lijkt mij namelijk onlogisch, dat als jij arm-oefeningen doet je je reserves van je buikvet aanspreekt, of iets in die richting. Kan iemand dit uitleggen?

grtz
    Live your days like they are your last

Energie wordt uit het bloed gehaald, en die energie wordt uit de reserves rondom het hele lichaam gehaald.

Trouwens is plaatselijke vetverbranding wel mogelijk met spullen als lipostabil, helios en targex.
    the one and only tabata overlord

Comment

De hersenen bepalen waar dat het vet vandaan komt dat je verbrand tijdens de training of je dieet.
      Meestal verlies je vetten over je gehele lichaam maar zijn er een aantal plaatsen waar het vet extra lang blijft hangen (onderbuik bij mannen en heupen bij vrouwen).
      Je algehele hoeveelheid lichaamsvet omlaag brengen is de enige mogelijkheid (niet natuurlijke methoden daar gelaten) om vet op plaatsen waar je het niet wilt hebben kwijt te raken.

grts

Comment

Duidelijk bedankt
        Live your days like they are your last

Comment

Weet niet meer waar precies, maar kwam in een wetenschappelijk artikel dat plaatselijk afvallen mogelijk is. Alleen niet helemaal zoals men oorspronkelijk dacht. En het voordeel is zo minimaal dat het nauwelijks nuttig is om te doen.

Zoals eerder gezegd verbrand je over je gehele lichaam aangezien de nodige energie overal vandaan gehaald wordt. Toch verbrand je op de plek waar je traint net iets meer dan op de plekken waar je niet traint. Dit omdat die plek het dichtste bij is en het meeste werk moet leveren, ook na de oefening nog eventjes door.

Maar zoals ik al zei. Het verschil is zeer minimaal te noemen.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
            Weet niet meer waar precies, maar kwam in een wetenschappelijk artikel dat plaatselijk afvallen mogelijk is. Alleen niet helemaal zoals men oorspronkelijk dacht. En het voordeel is zo minimaal dat het nauwelijks nuttig is om te doen.

Zoals eerder gezegd verbrand je over je gehele lichaam aangezien de nodige energie overal vandaan gehaald wordt. Toch verbrand je op de plek waar je traint net iets meer dan op de plekken waar je niet traint. Dit omdat die plek het dichtste bij is en het meeste werk moet leveren, ook na de oefening nog eventjes door.

Maar zoals ik al zei. Het verschil is zeer minimaal te noemen.
            Was nog geen 1 procent extra, en dan moest je minimaal 40minuten constant bezig zijn met crunches. Studie van kus mn kloten dus, kan best een meetfout geweest zijn...
            the one and only tabata overlord

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X