weekje toppen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• weekje toppen

heey, ik heb nu +- 3 maanden getraind en ik wil deze week gaan toppen dus meer gewicht minder reps, nou zat ik te denken de week hierna moet ik dan een week rust nemen ?? een week cardio of een week op oud tempo verder ??? en hoe denken jullie over een week toppen ???
    alvast bedankt

Een weekje toppen kan best, en kan ook zeker een leuke verandering zijn. Maar zou daarna wel een week rust nemen, omdat 1RM pogingen een flinke aanslag zijn op je lichaam.

Comment

kan zeker wel. Hoeft niet perse een rustweek vind ik na die tijd... Als je bijv borst 1x per week traint, en je maxtop de bench, dan ben je geen rustweek nodig. Ik max zelf ook wel eens tussendoor en zoveel last heb ik er niet van.

succes
      Trainingslog Farmboy:

Comment

Heb je gelijk in, maar ik kreeg de indruk van de topic-starter dat hij op bijna alles wilde gaan toppen en dan lijkt me toch verstandig wat extra rust in te lassen. Als je op 1 oefening topt heb je inderdaad geen rustweek nodig.

Comment

ik nam inderdaad aan dat hij wilde toppen op de grote 3. Anders kun je wel iets langer rust nemen...
          Trainingslog Farmboy:

Comment

Als je drie maanden onafgebroken traint kan er wel een rustweekje vanaf. Ik heb begrepen dat je na elk schema (6-8 weken) wel een week rust moet inlassen, dus die lijkt me wel op zijn plaats.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

heey nou vanavond had ik me eerste avond dat ik ging maxen, kheb me borst schouders en triceps gepakt, en inderdaad ik wil alle spiergroepen toppen.ik had al wat mensen gesproken in de sportschool die zeiden of rust of heel licht trainen. rust lijkt mij wel het beste, woensdag ga ik benen rug en biceps pakken en vrijdag hetzelfde als vandaag en de maandag erop het zelfde als woensdag en dan een week rust denk ik...
              bedankt voor de zoverre reacties

Comment

Ik zou gewoon in de week na het toppen gewoon weer je oude schema oppakken en weer verder gaan. Ook na het toppen zijn je spieren na een week wel weer hersteld.

grts

Comment

Originally posted by chopmhal View Post
                  heey nou vanavond had ik me eerste avond dat ik ging maxen, kheb me borst schouders en triceps gepakt, en inderdaad ik wil alle spiergroepen toppen.ik had al wat mensen gesproken in de sportschool die zeiden of rust of heel licht trainen. rust lijkt mij wel het beste, woensdag ga ik benen rug en biceps pakken en vrijdag hetzelfde als vandaag en de maandag erop het zelfde als woensdag en dan een week rust denk ik...
                  bedankt voor de zoverre reacties
                  Hoe kan je nou toppen als je 3 spiergroepen per dag pakt dan?
                  Als je eerst met je borst gaat toppen kan je zoewiezo niet meer met je schouders het maximale eruit halen!!!

En ik zie ook dat je met je rug en biceps samen wilt toppen, Gaat natuurlijk ook niet lukken!!!

Zou het toch anders aanpakken als ik jou was!! (als je perse wilt toppen dan).

Ik zou gewoon een keer een weekje 1 spiergroep per dag pakken en dan het maximale eruit halen!

grtz.
                  Shut Up And Squat!!! Status: Cutten

Comment

Originally posted by fitnessfreak View Post
                    Hoe kan je nou toppen als je 3 spiergroepen per dag pakt dan?
                    Als je eerst met je borst gaat toppen kan je zoewiezo niet meer met je schouders het maximale eruit halen!!!

En ik zie ook dat je met je rug en biceps samen wilt toppen, Gaat natuurlijk ook niet lukken!!!

Zou het toch anders aanpakken als ik jou was!! (als je perse wilt toppen dan).

Ik zou gewoon een keer een weekje 1 spiergroep per dag pakken en dan het maximale eruit halen!

grtz.
                    dus bijvoorbeeld, maandag borst dinsdag schouders woensdag triceps donderdag rug vrijdag biceps ?
                    het klinkt idd wel logischer maar ik ben nu al op deze manier begonnen, miss dat ik dat dan over 2 maanden kan proberen ?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X