zwakkere linker kant

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• zwakkere linker kant

Hallo,

Ik raak iedere training behoorlijk gefrustreerd, de reden is dat ik met links gewoon veel minder gewicht kan pakken dan met rechts. Ik denk dat iedereen een zwakkere kant heeft maar bij mij is het echt extreem. Als ik in de spiegel kijk dan is mijn rechterkant ook veel beter ontwikkeld.

de reden:
    Die is simpel, ik tennis al vanaf mijn 8ste jaar en doe dus alles met rechts. Daarbij heb ik mijn linkerarm en pols een keer gebroken en 6 weken gips is natuurlijk ook niet goed voor je spieren.

Nu komt mijn vraag: 'Hoe zorg ik ervoor dat links zo snel mogelijk net zo sterk wordt als rechts.

Momenteel doe ik het volgende:
    - Zoveel mogelijk losse gewichten pakken.
    - Ik pak niet zwaarder dan ik met links aan kan.

Heeft er iemand nog tips om links net zo sterk te krijgen als rechts?

Ik zou me er bij neer leggen dat er altijd een
    dominantere arm zal zijn omdat je rechtshandig bent. Van dit probleem hebben de meesten last, niet jij alleen. Mits het probleem extreem is (wat ik mij niet kan voorstellen) zou ik het hier bij laten, maar zeker niet anders geen trainen.

Maar zoals je zelf aangeeft is het wel extreem... doe dan maar wat extra isolatie oefeningen voor die ene arm met een iets zwaarder gewicht en wat meer reps. Maar ga absoluut geen samengestelde oefeningen doen waarbij je de ene kant zwaarder maakt dan de andere (je moet ook wel een enorme oen zijn wil je dat doen, maar ik neem aan dat jij dat zeker niet bent)!Succes!
    Last edited by de sterkste ophaler; 23-10-2007, 16:07.
    Geniet, en drink met maten!

Comment

Ja tennis is vrij bekend als het gaat om de ene kant sterker dan de ander. Wellicht kun je met links wat zwaardere gewichten gaan pakken en dan alleen de negatieven doen terwijl je rechts even niet traint of maar op onderhoud.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ja...dat is waarschijnlijk het enige advies wat er te geven valt. Door je dominante rechterarm en hevige tenniswedstrijdjes zul je waarschijnlijk wel even bezig zijn dit recht te trekken.
        Geniet, en drink met maten!

Comment

heb ik ook jah maar niet extreem, en volgens de fysio is dat ook bij mn benen het geval, hoewel ik mn benen nooit echt apart train, ja met lunches maar dan pak ik ook even zwaar, waarschijnlijk komt het gewoon door het voetballen

succes
          17 jaar, 1.71m, 63 kg.

Comment

Bedankt voor de reacties! Bij mij is het (denk ik) behoorlijk extreem. Van de week heb ik voor de gein mijn triceps getraind. Met rechts kon ik met 12 kg 4x8 uitvoeren en met links met moeite 4x8 met 8kg (dit was trouwens eenmalig en doe ik normaal nooit).

Momenteel pak ik zowel rechts als links hetzelfde gewicht (bij de triceps dus 8kg). Ik zal af en toe eens proberen om wat zwaarder te pakken en me dan meer te richten op de negatieven.

Comment

heb ik ook last van niet zo extreem maar volgens me vader komt het op later leeftijd goed hij had er ok last van

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X