worden kleiner?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• worden kleiner?

Ik heb op een vechtsport site gelezen dat het heel belangrijk is om te rekken voor het fitnessen, omdat anders je spieren korter worden.
    Is dit echt zo? :S
    en zo ja, wat voor rek oefeningen?
    17 jaar, 1.71m, 63 kg.

domme vraag of weet niemand het antwoord??
    17 jaar, 1.71m, 63 kg.

Comment

door zware krachttraining worden inderdaad je spieren korter... en rekoefeningen zullen ze op de sportschool wel weten toch? suc6

Comment

Ben er niet van overtuigd dat je spieren korten worden, el minder soepel.
        Als ze korter worden zou je op een gegeven moment niet meer kunnen lopen of je armen bewegen.
        Who's the Chef

Comment

Ze worden wel steviger en kleiner, maar korter denk ik ook niet. Als ze echt korter zouden worden zou je ze niet kunnen uitrekken, ze zouden scheuren. Rekken lijkt me verder wel goed hoor, daar niet van.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Je spieren worden nooit korter!!! Of je botten moeten krimpen of krom trekken o.i.d..
            De rekbaarheid van een spier kan wel veranderen! Als je KT doet en je rekt niet kan de lenigheid van de spier afnemen. Voor vechtsporten is lenigheid zeer belangrijk rekken tijdens KT is dus voor iemand die ook aan vechtsport doet zeer belangrijk.
            Rekken voor blessure preventie tijdens een warming-up is niet zinvol. Het kan zelfs averechts werken. Het kan er zelfs voor zorgen dat je 30% van je kracht in de spier verliest voor ongeveer 30 min..
            Ik rek zelden of nooit maar dat is meer omdat ik rekken niet leuk vind.

grts

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
              Je spieren worden nooit korter!!! Of je botten moeten krimpen of krom trekken o.i.d..
              De rekbaarheid van een spier kan wel veranderen! Als je KT doet en je rekt niet kan de lenigheid van de spier afnemen. Voor vechtsporten is lenigheid zeer belangrijk rekken tijdens KT is dus voor iemand die ook aan vechtsport doet zeer belangrijk.
              Rekken voor blessure preventie tijdens een warming-up is niet zinvol. Het kan zelfs averechts werken. Het kan er zelfs voor zorgen dat je 30% van je kracht in de spier verliest voor ongeveer 30 min..
              Ik rek zelden of nooit maar dat is meer omdat ik rekken niet leuk vind.

grts
              Inderdaat,het is een fabel dat spieren korter worden door trainen.
              oldpride.nl

Comment

Ze worden dikker
                een gladde aal blijft altijd glad.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X