Hoe en wat van spotten

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoe en wat van spotten

Laat ik maar eens een poging doen iets nuttigs bij te dragen Aangezien er veel over oefeningen gesproken wordt zie je weinig terug qua het hoe en wat dat er soms bij komt kijken. Namelijk assistentie van anderen.

In de sportschool zie je vaak mensen die partial ROM's doen, Negative herhalingen. Ze laten bijvoorbeeld bij het bankdrukken de stang zakken en hebben hun vriendjes tillen de stang weer omhoog.

Maar wat is nu een echte goede Spotter? Hoe oefen je dit? Waar moet je opletten als een Spotter? Is een spotter niets meer dan een trainingsmiddel zoals veel jongens op de sportschool doen bij het bankdrukken? Of is het meer een hulpmiddel om bij een laatste setje te gebruiken als je een nieuw gewicht probeerd? Een psychologisch steuntje waardoor je onbewust bereid bent nog die ene herhaling eruit te persen omdat je weet toch lichte ondersteuning te ontvangen om nog dat beetje er uit te persen.

Zoveel vragen, maar zo weinig antwoorden besproken. Dus ideaal om eens wat dieper in de rol van een spotter te duiken lijkt mij.

een spotter is een beetje van beide. Je hebt een spotter nodig om over een drempel heen te durven stapper want met een spotter erbij kan er weinig fout gaan. Hij/zij is er dan altijd bij als je voorbij het punt van spierfalen wilt trainen. Je kunt door een spotter eindelijk zwaarder gaan dan normaal en dus voor extra kracht gaan trainen.

een goede spotter is iemand waar je op moet kunnen vertrouwen. Het beste zou zijn als het je eigen trainingsmaat is! Deze persoon ken je goed, is ongeveer even sterk en die kun je vertrouwen!

De spotter moet eigenlijk alleen maar stand by staan tot het moment van spierfalen optreed. Daarna kan hij je helpen nog 1 of 2 extra reps eruit te persen. Spotters die teveel meehelpen zijn waardeloos. Dan had je net zo goed lichter kunnen trainen. Spotters die meer aandacht hebben voor de mooie meiden op de loopband en weglopen terwijl jij 100 kilo of meer ligt te banken zijn levensgevaarlijk!!

Ben dus kieskeurig met het vinden van een spotter!
    Geniet, en drink met maten!

Comment

prachtig geformuleerd sterkste ophaler !
      Inderdaad zeker bij den bench press . Het uitheffen is ook heel belangrijk. Scheelt al direct 1 of 2 extra bewegingen. Ik heb geen vaste spotter maar zal altijd iemand nemen die al jaren traint. Ook bij squatten is dit heel belangrijk. Bij die laatste rep een extra KOMAAN naar boven helpt je echt.
      Van sommige mensen kan ik niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
        Spotters die meer aandacht hebben voor de mooie meiden op de loopband en weglopen terwijl jij 100 kilo of meer ligt te banken zijn levensgevaarlijk!!
        Dat zijn pas echt loze gasten!! Die komen alleen maar om kontjes en tieten te kijken!! En trainen ho maar!!

grts

Comment

Die zijn idd triest.
          Trainen en na de training kan je ouwehoeren
          Who's the Chef

Comment

Gelukkig trainen er lelijke wijven bij mij op de sportschool hahahaha!
            Geniet, en drink met maten!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X