polar hartslagmeter

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• polar hartslagmeter

Ik heb dus een polar F11 gekocht een 2-tal maand geleden. Dit merk is toch redelijk bekend vanwege zijn degelijkheid zou ik zo denken

Weet iemand of ze wel degelijk betrouwbaar zijn, en dan doel ik vooral op de fitnesstest.

toen ik pas begon met cardio had ik een fitnheidslevel van 38 wat me net in de average groep plaatste. Wat volledig normaal kan zijn aangezien ik al een tijdje niet de meest sportieve mens was geweest. Maar nu na 2 maand cardio 4-5 en soms zelfs 6 keer per week. Waar de horloge aangaf dat ik goed aan het trainen was, is mn ownzone gedaald naar 37 (gisteren gemeten).

Ben ik dan slecht bezig of moet ik niet al te veel aandacht besteden aan die meting? (want ik voel me wel fitter)

Ik zou me als ik jou was maar eens goed verdiepen in de handleiding van dat apparaat wat je gekocht hebt! Waarschijnlijk staat ie niet goed ingesteld op je lichaamsstats waardoor je meting niet correct verloopt. Bij dat soort apparaten moet je vaak lengte, gewicht en leeftijd invoeren. Klopt dit allemaal?
    Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
      Ik zou me als ik jou was maar eens goed verdiepen in de handleiding van dat apparaat wat je gekocht hebt! Waarschijnlijk staat ie niet goed ingesteld op je lichaamsstats waardoor je meting niet correct verloopt. Bij dat soort apparaten moet je vaak lengte, gewicht en leeftijd invoeren. Klopt dit allemaal?
      ja dit klopt, dit vroeg hij allemaal toen ik het voor de eerste keer inschakelde, en heb het allemaal juist ingevuld.

Comment

polar is nochtans van redelijk goeie kwaliteit. Maar of dit echt perfect je fitheid niveau kan meten......daar heb ik zo mijn twijfels bij....

grtz
        getting back in shape...

Comment

vandaar de vraag.

ik dacht dat fitheid gemeten werd op basis van hartslag in rust, maar ik zou het wel heel erg raar vinden als ik op 2 maanden tijd achteruitgang heb geboekt. Ik verwacht geen wonderlijke vooruitgang ofzo maar een kleine vooruitgang of gewoon stilstand zou logischer zijn. Zeker bij mensen die weinig of geen sport doen zou de vooruitgang in het begin toch merkelijk moeten zijn??

Comment

Als je vooruit gaat in je cardiotraining is het logish dat je conditie ook verbetert,maar ik heb het hier niet over krachttraining,wel over cardiotraining want krachttraining draagt niet echt veel bij tot de conditie.

grtz
            getting back in shape...

Comment

ja daarmee ook dat ik zei dat ik 4-5 en in het begin zelfs 6 keer per week cardio deed. Zou ik toch vooruitgang gemaakt moeten hebben?

Comment

Als je voordien niks deed zou je inderdaad na 2 maanden cardio al een enorme vooruitgang moeten hebben geboekt,wat je ook hebt gedaan zoals je zelf zegt.
                Conclusie;of er is iets deftig mis met dat horloge of je gebruikt het verkeert.

grtz.
                getting back in shape...

Comment

Ik vind het altijd moeilijk met dergeljike apparaten hoe te bepalen of ze accuraat genoeg zijn!

Ik merk het bijvoorbeeld met digitale bloeddrukmeters op mijn werk dat ze toch wat lichte tot matige afwijkingen vertonen tov het oerdegelijke en zeer betrouwbare analoge tensimetingen (misschien niet het juiste voorbeeld).
                  En dat zijn toch peperdure digitale meters die accuraat zouden moeten zijn. Maar toch.., het blijft wel lastig om te bepalen of ze wel echt betrouwbaar zijn. Nou is het met digitale bloeddrukmeters zo dat je ze om het jaar moet doormeten en opnieuw moet ijken..

Nou weet ik niet hoe het zit met prijsklasse en accuraatheid met die hartslagmeters. Zijn ze niet te controlleren ofsow? het blijft lastig maar ik denk ook dat je moet luisteren naar je lichaam.., je merkt zelf wel of je een betere conditie krijgt en zoals jezelf al aangaf is dat je fitter word en misschien merk je wel dat je het langer uithoud dus dat is opzich positief.

het gaat niet makkelijk om zelf je eigen polsslag te checken tijdens een cardio-oefening maar ik merk wel dat mijn hartslag in rusttoestand wel langzaamsgewijs zakt en ik denk zelf dat ook een gepaart gaat met het krijgen van een betere conditie.

Het blijft lastig zoals ik al zij. Ik ben bang dat je je misschien te veel laat beïnvloeden door zo'n metertje die misschien wel door verkeerde afstelling of onnauwkeurigheid niet goed werkt en dat je daardoor de verkeerde info krijgt van zo'n apperaat. Ik kan het mis hebben hoor maar geef mij maar de ouderwetse analoge methodes wat onmogelijk gaat tijdens de training uiteraard. Laat je goed voorlichten en neem desnoods contact op met de ditributeur van zo'n meter als je je twijfels hebt of er niet uitkomt., en misschien. en daarbij denk ik ook dat het een prijstechnisch iets is., hoe duurder hoe accurater., das meestal zo het geval met dergelijk apparatuur.
                  Last edited by FENDER; 27-11-2007, 03:56.
                  Hijs fijn!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X