Groei ik nog wel?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Groei ik nog wel?

Naar aanleiding van mijn topic bij foto's over mezelf hier wat vragen.

IK sport nu al een jaar fanatiek waarvan 7 maanden in de sportschool. ben wat vet kwijtgeraakt en pure spiermassa bijgekomen. Ik eet opzich voldoende eet normaal voor een hollandse gezonde jongen zit wel aan mijn dagelijkse behoefte en neem daarbij na de training ook is een eiwitshake om mijn tekorten aan te sterken. ga ik meer eten moet ik meer naar de wc dus een te hoge stofwisseling vermoed ik

Nu heb ik het gevoel dat ik niet meer echt groei. zie niet echt vooruitgang. aangezien voeding en rust de basis tot het groeien. zoek ik daar het eerste de problemen.
    ik slaap opzich vrij regelmatig 5/7 avonden lig ik er rond 10 uur in ivm werk en slaap meestal minimaal 8 uur. nu dacht ik dat het misschien aan mijn voeding lig omdat ik net aan mijn behoeftes zit.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen, en heb ik de vraag goed geformuleerd.

oke... ik kom denk ik wat tekort aan koolydraten en dus aan calorien...

http://img134.imageshack.us/img134/1...766bp43yt3.jpg
    Last edited by Beachboy; 01-12-2007, 21:36. Reason: http://img134.imageshack.us/img134/1674/922450766bp43yt3.jpg

Originally posted by Posseltje View Post
    Naar aanleiding van mijn topic bij foto's over mezelf hier wat vragen.

IK sport nu al een jaar fanatiek waarvan 7 maanden in de sportschool. ben wat vet kwijtgeraakt en pure spiermassa bijgekomen. Ik eet opzich voldoende eet normaal voor een hollandse gezonde jongen zit wel aan mijn dagelijkse behoefte en neem daarbij na de training ook is een eiwitshake om mijn tekorten aan te sterken. ga ik meer eten moet ik meer naar de wc dus een te hoge stofwisseling vermoed ik

Nu heb ik het gevoel dat ik niet meer echt groei. zie niet echt vooruitgang. aangezien voeding en rust de basis tot het groeien. zoek ik daar het eerste de problemen.
    ik slaap opzich vrij regelmatig 5/7 avonden lig ik er rond 10 uur in ivm werk en slaap meestal minimaal 8 uur. nu dacht ik dat het misschien aan mijn voeding lig omdat ik net aan mijn behoeftes zit.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen, en heb ik de vraag goed geformuleerd.
    Post je voedingsschema eens, dan wordt daar gegarandeerd naar gekeken. En verder zit je geloof ik rond een jaar op een dipje, ikzelf heb dat in ieder geval wel even gehad. Dan lijkt alles even stil te liggen, maar nu ga ik weer als een kanon door de sportschool. Geduld blijft magisch. Maar zoals je al zei, snelle stofwisseling, dus dan moet je meer eten dan de gezonde hollandse jongen. Veel meer. Maar ik verval in herhaling: post je voedingsschema eens, en dan komt dat in orde.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

zal even een huidig voedingsschema maken wat ik op een dag eet

Oke ik zit dus denk ik toch flink eronder :| terwijl ik voorheen opzich nog redelijke resultaten hiermee haalde

Iemand simpele koolydraten toeoeging?

na training neem ik vaak een Mars als kleine beloning om zo maar te zeggen ben ik vergeten te vermelden. maar dat is niet alledagen en haal ik het nog niet :$. Ik ben GEEN grote eter. heb niet zovaak veel honger.
      Last edited by Beachboy; 01-12-2007, 21:40.

Comment

Ik ben niet echt een voedingsexpert maar ik zie zo wel dat dit niet genoeg is, ik zou smorgens beginnen met een flinke bak muesli of brinta, eventueel met een banaan erbij.
        maak van die 250ml een halve liter
        Bij alle maaltijden kun je wel 4 brood van maken eventueel met ei/kipfilet etc. ofzo

ipv boterhamworst zou ik kipfilet nemen dubbel belegd eventueel, meer fruit eten eieren tussendoor

voor je gaat slapen flinke bak kwark

Ik denk dat je zo wel al een eind komt verdere aanvullingen zullen nog wel volgen.

succes,

Comment

Voer je koolhydraten s'morgens op. Havermout of brinta zijn de allerbeste bronnen. Eventueel zoeten met een eetlepeltje honing of bruine suiker. Neem er een goede eiwitbron bij (wheyshake bijvoorbeeld). Eet bij je banaan tussendoortjes ook wat eiwitten vriend! Vis of vlees uit blik is een goede optie. Je kunt ook een handvol noten eten.
          Geniet, en drink met maten!

Comment

lust geen havermout en brinta :$ handje noten neem ik af en toe. en vis uit blik lust ik ook niet echt=(

Comment

Zoals eerder is gezegd :Kh s'morgens opvoeren,kwark voor het slapen.En het beleg van je brood vervangen door 100 gr kalkoenfilet/kipfilet.
              Kijk ook naar je vetten zalm op brood 100 gr is ook een hele goeie optie.

en niet lusten,dat went wel gewoon doen desnoods begin je met 30 gr en bouw je het op,op een gegeven moment wil je niet meer zonder

Comment

Je eet ook wel een betje eentonig moet ik zeggen.
                Geen honger??
                Dat mot je ook trainen.

Zoals algezegd mag je beest wat meer eten.
                Eet tussen de middag lekker een halve liter yoghurt met cornflaks brinta en of havermout.
                Who's the Chef

Comment

Ik vind brinta ook niet lekker wat ik doe is mengen met veel water neus dicht en naar binnen gieten.

succes,

Comment

tja werken hea :P kan moeilijk ff in 15 mins een maaltijd bereiden. maargoed ik zal maar weer is wat yoghurt proberen toe te voegen. morgen even kijken welke beetje goed is in de winkel.. en de havermout en brinta lijkt me niet echt lekker.. heb wel is brinta geprobeerd maar dat werd zo'n drassig zooitje en niet te eten :$

Comment

Originally posted by Posseltje View Post
                      tja werken hea :P kan moeilijk ff in 15 mins een maaltijd bereiden. maargoed ik zal maar weer is wat yoghurt proberen toe te voegen. morgen even kijken welke beetje goed is in de winkel.. en de havermout en brinta lijkt me niet echt lekker.. heb wel is brinta geprobeerd maar dat werd zo'n drassig zooitje en niet te eten :$

Wie mooi wil zijn moet pijn lijden

Comment

tja krijg het echt niet door mijn keel.. iemand anders nog een idee voor koolydraat rijk voedsel?

Comment

aardappelen en bruine rijst.

Comment

Brinta is net als kwark als je er niet van houdt, leren eten. Havermout smaakt overigens heel anders, en die had je nog niet geprobeerd. Die levert ook wat meer kcal, zeker proberen dus. Verder eet je echt te weinig. Probeer elke maaltijd aan min 30gr eiwitten te komen. Maak dan een nieuw voedingsschema en ik denk dat je dan ook een hoop meer boterhammen pakt en dan kom je wel over je behoefte heen.
                            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Je kunt ook met noten een eindje komen. Pecannoten en amandelen zijn sterk aan te bevelen net als kastanjes en walnoten. Deze noten leveren plantaardige eiwitten die toch nog redelijk aansluiten op onze behoeftes maar ze bevatten ook enorm veel goede vetten zoals omega 3!

Ze kunnen je s'middags de extra calorieeen en energie geven die je nodig hebt om niet teveel spiermassa te verliezen. Ik denk dat General ook bedoeld dat jij water naar de zee aan het dragen bent. Je maakt meer kapot dan dat je opbouwd. Zorg voor extra energie als je besluit te gaan trainen die dag. En je begint al met energie laden vanaf het moment dat je opstaat!

Zorg dat de rest van je maaltijden uit kwaliteits eiwitten van dierlijke oorsprong en goede koolhydraten bestaat. En voldoende uiteraard!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X