'zwaar' ondergewicht.

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 'zwaar' ondergewicht.

Hallo,
    ik ben 19 jaar oud, meet 1m73 en weeg amper 45kg, véél te weinig dus, ik zou zéér graag verzwaren, zelf ben ik super gezond, alleen ben ik zoals men zegt van magere mensen, zéér actief. Ik wip uit mijn bed, ben al direct bezig met vanalles en nog wat, 'vrolijk' zou je het kunnen noemen. Tijdens de dag ben ik altijd als ik stil moet zitten op de banken altijd aan het wippen met m'n benen, enorm actief, en als ik moet eten moet dit snel gaan, niet veel tijd hiervoor.. Alles gaat snel bij mij, ik leer snel, denk snel, beweeg snel, ..
    enkel vrees ik dat ik niet genoeg energie opneem. De dokters zeggen 't zit in je genen, maar je zou toch moeten proberen verzwaren, dus heb ik een half jaar lang 'nutridrink' gedronken, zo'n papje met 150kcal/100ml. Dronk er in het begin 6/dag (tot ik iedere keer moest overgeven ervan), dan 3, nu geen meer, ben toen een paar kilo's bijgekomen..
    Iedere keer ik probeer te verdikken en veel begin te eten, merk ik dat ik bijkom, na een paar kilo te zijn bijgekomen, begin ik me 'vol' te voelen en heb ik geen hongergevoel meer en dan wil ik wel nog eten, 't lukt me gewoon niet meer of ik begin te wurgen.

Wat ik nu zoal eet per dag:~
    *4 sneetjes brood met salami / dag (2 's ochtends 2 's avonds)
    *Na 1e lesblok koop ik altijd een chocoladekoek (heb altijd ENORM honger dan)
    *mijn bord 's middags eet ik altijd uit (schoolrestaurant), zo'n 200g vlees, een goeie portie aardappellen, groentjes
    *'s avonds eet ik regelmatig wel eens gekookt erbij en dit is dan bv 2 loempia's, etc.
    *Als je het voeding kan noemen, drinkt regelmatig een glas cola, een pintje,
    en een paar kopjes koffie / dag.

Kan iemand me een paar tips geven om bij te komen, zonder 'vol' te zitten na enige tijd?? Papjes, smerige sopjes, vitaminen, etc ik probeer alles.

Originally posted by Yarule View Post
    Hallo,
    ik ben 19 jaar oud, meet 1m73 en weeg amper 45kg, véél te weinig dus, ik zou zéér graag verzwaren, zelf ben ik super gezond, alleen ben ik zoals men zegt van magere mensen, zéér actief. Ik wip uit mijn bed, ben al direct bezig met vanalles en nog wat, 'vrolijk' zou je het kunnen noemen. Tijdens de dag ben ik altijd als ik stil moet zitten op de banken altijd aan het wippen met m'n benen, enorm actief, en als ik moet eten moet dit snel gaan, niet veel tijd hiervoor.. Alles gaat snel bij mij, ik leer snel, denk snel, beweeg snel, ..
    enkel vrees ik dat ik niet genoeg energie opneem. De dokters zeggen 't zit in je genen, maar je zou toch moeten proberen verzwaren, dus heb ik een half jaar lang 'nutridrink' gedronken, zo'n papje met 150kcal/100ml. Dronk er in het begin 6/dag (tot ik iedere keer moest overgeven ervan), dan 3, nu geen meer, ben toen een paar kilo's bijgekomen..
    Iedere keer ik probeer te verdikken en veel begin te eten, merk ik dat ik bijkom, na een paar kilo te zijn bijgekomen, begin ik me 'vol' te voelen en heb ik geen hongergevoel meer en dan wil ik wel nog eten, 't lukt me gewoon niet meer of ik begin te wurgen.

Wat ik nu zoal eet per dag:~
    *4 sneetjes brood met salami / dag (2 's ochtends 2 's avonds)
    *Na 1e lesblok koop ik altijd een chocoladekoek (heb altijd ENORM honger dan)
    *mijn bord 's middags eet ik altijd uit (schoolrestaurant), zo'n 200g vlees, een goeie portie aardappellen, groentjes
    *'s avonds eet ik regelmatig wel eens gekookt erbij en dit is dan bv 2 loempia's, etc.
    *Als je het voeding kan noemen, drinkt regelmatig een glas cola, een pintje,
    en een paar kopjes koffie / dag.

Kan iemand me een paar tips geven om bij te komen, zonder 'vol' te zitten na enige tijd?? Papjes, smerige sopjes, vitaminen, etc ik probeer alles.
    Nou...je zou sowieso al vaker per dag kunnen eten en dan ook proberen MEER te eten. Elke maaltijd een grote portie koolhydraten en zeker 40 gram eiwitten. Je zou eventueel ook je inname van goede vetten kunnen verhogen door meer vette vis te eten en eierdooiers.
    Geniet, en drink met maten!

Comment

om bij te komen is er maar 1 oplossing, vreten vreten vreten.

ipv die chocoladekoek neem dan paar extra boterhammen mee ofzo (als je dan toch zon honger hebt)

tussen middagmaal en avondmaal wederom paar boterhammen.

mss een weightgainer proberen ofzo, al ken ik daar niet veel van, daar zullen andere mensen wel mee helpen

Comment

Eerst maar even de regels lezen en netjes voorstellen in het juiste topic.

Groeten
        Been
        Who's the Chef

Comment

Hallo, gisteren heb ik weer eens een poging gedaan om veel te eten. Ook daadwerkelijk gelukt, ik ben samen met de maten naar de pizzahut geweest, en nen all-you-can-eat gegeten. Zeker 10 stukken pizza. Ook die avond nog eens een 4 tal sneden (wit) brood gegeten met salami, en nog wat chips, cola, chocolade tot ik goed vol zat .
          Toen ik deze morgen op de weegschaal stond en tot mijn grote trots zag ik 45,5 kg staan . (dus + 0,5; wanneer ik me altijd weeg..).

Nu zit ik weer met dit 'vol' gevoel en heb ik niet zoveel trek meer. Iemand hier een oplossing voor? Een joint roken telt niet als een oplossing .

Comment

Je moet proberen je voeding rustig aan op te bouwen niet van het een op het andere moment dat werkt niet.

Maak een mooi schema, kijk hier op het forum voor voorbeelden.
            Post jo schema en vermeld er bij wat je wil bereiken.

suc6
            Who's the Chef

Comment

Originally posted by Yarule View Post
              Hallo, gisteren heb ik weer eens een poging gedaan om veel te eten. Ook daadwerkelijk gelukt, ik ben samen met de maten naar de pizzahut geweest, en nen all-you-can-eat gegeten. Zeker 10 stukken pizza. Ook die avond nog eens een 4 tal sneden (wit) brood gegeten met salami, en nog wat chips, cola, chocolade tot ik goed vol zat .
              Toen ik deze morgen op de weegschaal stond en tot mijn grote trots zag ik 45,5 kg staan . (dus + 0,5; wanneer ik me altijd weeg..).

Nu zit ik weer met dit 'vol' gevoel en heb ik niet zoveel trek meer. Iemand hier een oplossing voor? Een joint roken telt niet als een oplossing .
              Goed bezig kerel!!

Niet dus!! Ik weet niet waar je mee bezig bent! Maar met veel eten wordt niet bedoeld dat je maar allerlei troep naar binnen moet proppen!

Een vol gevoel zou je nu wel hebben ja!! Met al dat vet in je lichaam!

Ga eens een beetje lezen in de voedings sectie hier op Bodynet, Of was dit als geintje bedoeld??

grtz.
              Shut Up And Squat!!! Status: Cutten

Comment

Inderdaad. Hoogwaardige voeding eten en geen rommel!!!
                Verdiep jezelf in de voeding door de voedingssticky`s eens te lezen bijvoorbeeld.

grts

Comment

Dit is een bb-forum, junkfood is dus niet echt de bedoeling. Zou eerst even rondlezen op het forum hoe je behoorlijk aankomt, niet alleen vet dus.
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Junkfood, bier, jointjes. Waar gaat dit over? Serieuze sporters hebben niks te zoeken in de pizzahut! Een goeie Bb is tevens een goeie kok.
                    Geniet, en drink met maten!

Comment

dan moet ik maar eens wat kook lessen volgen:P weet net hoe ik een eitje moet koken

Comment

wat je wel kan doen en waar ik overigens geen ervaring mee heb, is een supplement nemen wat de honger drastisch verhoogt. Ik zag laatst zoiets op bodystore.nl maar er zullen er ongetwijfeld meer zijn.

als je dat heb, probeer dan elke 2 uur IETS te eten. Ook al zit je stampvol, loos dan een banaan en wat yoghurt naar binnen ofzo. begin met kleine maaltijden elke 2 uur van de dag (begin 'sochtends meteen nadat je opstaat en ga door tot 2 uur voordat je slaapt. Neem net voordat je slaapt een bak kwark of in jou geval misschien een half bakje is goed om mee te beginnen). Dit houd je metabolisme op gang en zorgt ervoor dat je lichaam op den duur vanzelf na 2 uur om eten gaat zeuren. Als je dit merkt, kun je de maaltijden wat vergroten. Ideaal zou zijn 500 kcal boven de dagelijkse behoefte te gaan zitten

ergens in de voedingssectie zit een voedingscalculator, daar kun je je behoefte berekenen. Ik denk alleen dat dit niet voor jou werkt. Toen ik dit deed, kwam ik op +-2500 kcal uit. Ik eet nou 4000 kcal per dag en ik ben in de afgelopen 6 weken maar 200 gram VET aangekomen daardoor (rest spier). Aangezien jij nog extremer bent dan mij, moet je zeker daar naartoe proberen te werken en dit vast te houden. Gewoon rustig elke week ofzo 100-200 kcal meer proberen te eten en 1 dag in de week junkdag. Dan houd je je niet 100% aan je schema maar eet je wat je lekker vindt en hoef je je niet vol te proppen. Dit zal alleen maar een positief effect hebben op je zwaar worden.

Voor de rest is een weightgainer wel aan te raden. Het lijkt me dat je dat vrij gemakkelijk binnen krijgt en toch een goede portie complexe koolhydraten in je lichaam zet.
                        Probeer ook eiwit/vet/koolhydraat in de verhouding 20/20/60 te eten en dan ongeveer 75% complexe koolhydraten en de rest simpele

Maar wel gewoon rustig opbouwen! heel veel succes
                        22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Hé merci, ik ga dit eens proberen, om de 2 uur iets eten. Heb ook vanalles in huis gehaalt,

* bananen (heb me laten vertellen dat dit vééél caloriën bevat)
                          * eieren, eet ik nu 1 geklutst eitje 's ochtends
                          * Pannekoeken (van die voorbereide, eet ik dan met 'n roomsaus)

(iemand nog van die ideetjes, rap, gezond, lekker en boordevol caloriën?

Je hebt een punt met te zeggen dat je metabolisme gewent raakt aan deze hoeveelheid eten, dus moet ik me er nu gewoon overzetten en dooreten..

Groensels,
                          yarule

Comment

Voor ontbijt naast je geklutst ei: havermout! Vezels, goede kh, goede vetten, best wat kcal. Superspul!
                            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ik neem aan dat je een uitgebreid onderzoek heeft gehad bij de dokter, bv bloed onderzoek, schildklier, of je bloedsuikerspiegel?
                              een gladde aal blijft altijd glad.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X