Last van rug

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Last van rug

Sinds een paar weken heb ik last van mijn onderrug. Ik heb hier wel ooit vaker last van en meestal gaat het vanzelf weer over. Als ik er last van krijg gebeurd dit meestal met tennis (service).

Ik ga vandaag weer even trainen en kijken of ik fansoenlijk een deadlift kan maken, hopelijk lukt dat.

Nu vroeg ik het me af of het verstandig is om extra de onderrug te trainen. Dit aangezien ik hier regelmatig last van heb. Of is het verstandiger om deze wel te trainen maar met lage gewichten?

ik heb ook een zwakke onderrug, na een serie deadlifts heb ik zo het gevoel dat ik in 2 ga breken. Ik gebruik voor alle zekerheid lagere gewichten. Ben de volgende dag toch ook stijf dan dus denk wel dat het nog effectief is

Comment

Originally posted by gais_der_german View Post
      Sinds een paar weken heb ik last van mijn onderrug. Ik heb hier wel ooit vaker last van en meestal gaat het vanzelf weer over. Als ik er last van krijg gebeurd dit meestal met tennis (service).

Ik ga vandaag weer even trainen en kijken of ik fansoenlijk een deadlift kan maken, hopelijk lukt dat.

Nu vroeg ik het me af of het verstandig is om extra de onderrug te trainen. Dit aangezien ik hier regelmatig last van heb. Of is het verstandiger om deze wel te trainen maar met lage gewichten?

Als je last hebt moet je gewoon even rustig aan doen.. gebruik je wel een belt? misschien wel handig als je last blijft houden van je onderug, geeft toch even wat extra steun.

Comment

Ik heb al een jaar geen deadlifts meer gedaan vanwege mijn zwakke rug. Ik heb voorlopig andere oefeningen in mijn schema gepast tot ik de deadlift weer kan. Gewoon je verlies nemen is mijn advies.
        Geniet, en drink met maten!

Comment

Ik heb ook altijd een zwakke onderrug gehad.

Heb erg veel profijt van back extentions & hyper extentions.

Als ik jou was zou ik rust nemen (alleen rug dan) totdat de pijn weg is en vervolgens een tijdje enkel back extentions & hyper extentions doen voor onderrug. Laat de deadlifts maar even voor wat het is.
          Last edited by Heineken; 03-01-2008, 09:20.
          Becoming a human juggernaut!!!

Comment

Ik heb er nu gelukkig geen last meer van .

Wat betreft een belt dragen: Dit doe je volgens mij alleen om meer gewicht te kunnen pakken. Ik wil met fitness bereiken dat mijn hele lichaam sterker word, ik heb het idee dat je met een belt minder je rug traind en daar is de deadlift toch voor bedoeld.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X