Vetpercentage en "natuurlijke kracht"

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vetpercentage en "natuurlijke kracht"

Hallo mensen,

Ik heb een paar jaar terug een twee jaar flink getrained (3-4 x per week) , en écht resultaat was niet te zien. Ik trok meer gewicht dan de meeste "grote" jongens, maar qua spiermassa (uiterlijk) bleef ik ver achter.

Nu is het zo dat veel leden van mijn familie, waaronder mijn vader en broer en ik, van "nature" al redelijk sterk zijn, maar ook nog eens een (naar normale begrippen) belachelijk laag vetpercentage hebben.

Mijn vader is 47, en heeft een vetpercentage (vp) van ongeveer 8 %, mijn broer zit op 7% en ik heb sinds mijn trainen een stabiele 3 tot 3,5 % .

Nu mijn vraag: Kán het zo zijn dat door dat lage vetpercentage en grotere "natuurlijke kracht" ik veel minder snel massa bouw?

Zo ja: wat kan ik doen om die massa toch redelijk snel te vergroten?
    Zo nee: wat doe/deed ik fout?

Ik deed alles wat volgens het boekje een flinke spiergroei stimuleert op het gebied van eten en trainen. Ik begin nu weer opnieuw met trainen, en wil nu echt resultaten gaan zien! De stimulans om verder te gaan is na twee jaar zonder enig zichtbaar(!) resultaat weg namelijk, en dat zou ik jammer vinden.

Help?

Grtz Erik V
    Achievements comes in cans, not can'ts.

Post je voedings schema maar eens dan!! Ik denk toch echt dat het daar aan heeft gelegen!! Je zal ook wel een hele hoge stofwisseling hebben dus dat betekend nog meer eten!!

grtz.
    Shut Up And Squat!!! Status: Cutten

Comment

hmm..eten..

Precies weet ik niet meer:S Is 4 jaar geleden. Maar ik nem extra eiwitten en dronk van die powershakes erbij. Verder at ik "gewoon" gezond.

Tegenwoordig eet ik al 6 tot 7 keer per dag... Moet ik daar bepaalde dingen aan toe voegen? En wat kan ik eten wat gewoon overal verkrijgbaar is?

Comment

Maar goed, hoe ik nu eet is niet veel anders dan toen, ik eet alleen nu 2-3x vaker dan eerst.

Hoe ik nu mijn dag door eet:

Ontbijt: 2 sneeën brood met kaas of filet american
        Glas vruchtensap

9.30: 2 sneeën brood met pindakaas / jam
        appel / banaan

11.30 2 sneeën brood, slaatje

12.30 appel / banaan

14.30 2 sneeën brood met kaas, filet american of ander vlees
        appel

16.30 2 sneeën brood met pindakaas / jam

19.00 avondeten, meestal vlees met óf pasta óf groente en aardappels

21.30 snacktime: divers, als et maar zoet is!

Verder drink ik een liter vruchtensap per dag en een litertje of anderhalf koffie to keep me going..
        Last edited by erikv; 13-01-2008, 13:03.

Comment

Je eet veel te weinig, dat is het hem. Dit is gewoon een megacutschema. reken je behoefte eens uit en ga hier 500kcal boven zitten. Kom je dan nog niet aan ga er nog 500 boven zitten. Als je dan nog niet aankomt moet je er nog 500kcal boven gaan zitten, net zo lang tot je wel aankomt.
          Je moet even de voedingssticky doorlezen, staat toch wel wat nuttige informatie in. Zoek ook even wat voedingsschema's van anderen op, dan heb je wat inspiratie over wat je zelf kunt eten, wat je nu eet is namelijk niet bijster goed.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

en ik maar denken dat et gezond was :P Bedankt voor de tip, ik zal es gaan kijken

Comment

ok..mijn behoefte is 3415 Kcal. Hoe kom ik er nu achter wat ik nu binnenkrijg? Kan ik door een kleine aanpassing meer Kcal binnenkrijgen?

Misschien stomme vragen, maar ik dacht echt dat ik goed at, en mijn werk laat me niet toe dat ik continu "zware" maaltijden kan eten...ik werk 10 uur per dag en ik heb maar één officiële pauze namelijk.

Comment

Originally posted by erikv View Post
                ok..mijn behoefte is 3415 Kcal. Hoe kom ik er nu achter wat ik nu binnenkrijg? Kan ik door een kleine aanpassing meer Kcal binnenkrijgen?

Misschien stomme vragen, maar ik dacht echt dat ik goed at, en mijn werk laat me niet toe dat ik continu "zware" maaltijden kan eten...ik werk 10 uur per dag en ik heb maar één officiële pauze namelijk.
                Je komt erachter door kcal te tellen kerel. Op de achterkant van elk product kijken naar de voedingswaarde en kijken hoeveel je ervan eet. Dat alles op gaan tellen en dan kom je er wel.
                Als je maar 1x echt kunt eten zul je melk en/of weightgainer shakes moeten gaan drinken.
                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Je hebt ook internetpaginas waar je de calorien op kunt zoeken zoals link en zoals general al zei shakes en eventueel energierepen mee naar het werk.
                  Last edited by antma; 13-01-2008, 16:22.

Comment

@erikv

Nu is het zo dat veel leden van mijn familie, waaronder mijn vader en broer en ik, van "nature" al redelijk sterk zijn, maar ook nog eens een (naar normale begrippen) belachelijk laag vetpercentage hebben.

Mijn vader is 47, en heeft een vetpercentage (vp) van ongeveer 8 %, mijn broer zit op 7% en ik heb sinds mijn trainen een stabiele 3 tot 3,5 % .

Hoe meten jullie dat vetpercentage?

Leef je nog wel met je 3 tot 3½%?

In principe is dit vetpercentage onmogelijk.

Comment

Originally posted by Body-Food View Post
                      Hoe meten jullie dat vetpercentage?

Leef je nog wel met je 3 tot 3½%?

In principe is dit vetpercentage onmogelijk.
                      Ja ik leef nog . Mijn vetpercentage is tijdens mijn trainen regelmatig gemeten door de eigenaar aldaar, en tussendoor met regelmaat door zo'n electrometer. In het begin kon zo'n apparaat mijn percentage niet eens meten omdat het onder de 3,5 % zat... (En mijn pa en broer hebben toen ook een keer gemeten met zo'n apparaat)

Maar ja..nu moet ik dus kilo's en kilo's aan gaan komen...ben benieuwd wat dát gaat doen voor mijn percentage
                      Last edited by erikv; 13-01-2008, 16:50.

Comment

Originally posted by erikv View Post
                        Ja ik leef nog . Mijn vetpercentage is tijdens mijn trainen regelmatig gemeten door de eigenaar aldaar, en tussendoor met regelmaat door zo'n electrometer. In het begin kon zo'n apparaat mijn percentage niet eens meten omdat het onder de 3,5 % zat... (En mijn pa en broer hebben toen ook een keer gemeten met zo'n apparaat)

Maar ja..nu moet ik dus kilo's en kilo's aan gaan komen...ben benieuwd wat dát gaat doen voor mijn percentage
                        Fijn om te horen dat je er nog bent. Dat apparaat kan alleen niet meten onder de 3½% als je jonger bent dan 18. Anders ben je op de verkeerde manier gemeten en denk je dat het zo laag is. Werden er ook plak electroden op de huid gebruikt bij het meten?

Als je inderdaad zo weinig vet hebt, dan moet je niet eten maar VRETEN
                        Maar wel de juiste producten op de juiste tijden.

Succes

Comment

Staat die tanita wellicht op de atleten stand? Dan gaan er namelijk een paar procent van je vetpercentage af. Een vriend van me deed eens gewoon en een keer atleten direct na elkaar, scheelde 4%!

sigpic

Comment

Ik laat vandaag een nieuwe verse meting maken met apparaat én schuifmaat voor de zekerheid Ik ben nu eigenlijk best benieuwd naar de uitslagen!

En ja, @ Bodyfood; Ik ben bang dat ik idd moet gaan bunkeren voor mijn doen!:P Maar met beleid. Ik vervang mijn liter vruchtensap voor een liter volle melk, elke keer dat ik eet zo'n reep erbij, om de dag vette vis ipv vlees en her en der wat eitjes erbij..

Is dat al een verbetering of moet ik het rigoreuzer aanpakken..?
                            Last edited by erikv; 14-01-2008, 00:04. Reason: het was 3 minuten over twaalf, dus de dag klopte nie meer :P

Comment

jij hou duidelijk vna veel brood eten, neem een bord brinta met een banaan in de ochtend
                              een dag niet getraind is een dag niet geleefd

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X