Vermoeidheid na trainen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vermoeidheid na trainen

Tegenwoordig ga ik meestal s'morgens trainen (rond 10 uur). Als ik terug kom ben ik meestal behoorlijk vermoeid.
    Nu zeggen jullie, dat is logisch want je hebt gesport. Het is niet dat ik lichamelijk helemaal kapot ben maar voel me gewoon duf en heb weinig energie. Als ik No explode gebruik dan heb ik hier meestal geen last van.

Na mijn training pak ik altijd een combinatie van 25 maltodextrine en 25 gram dextrose. Een half uurtje later pak ik een whey shake.

Is dit heel normaal en hebben hier meer mensen last van of kan ik hier wat aan doen. Vind het maar irritant omdat ik eigenlijk mijn scriptie moet schrijven maar omdat ik zo moe bent komt het er niet van.

Ik heb juist als ik 's ochtends train een geweldige energie de rest van de dag. Tijdens de training kan ik wel minder pakken qua gewicht, maar energiedip heb ik 's ochtends geen last van. 's Middags veel meer.
    Dat je die dip niet hebt met no-explode zal waarschijnlijk liggen aan de lading caffeïne die erin zit. Als ik wat moe ben maar echt wil stappen neem ik het ook nog wel eens voor het stappen, als pre workout product merk ik er niks van en het is zonde om te laten staan.

Probeer anders eens wat suikerwater tijdens de training te drinken. Hou je wat meer energie gedurende de training, goed voor je cortisol, en wellicht helpt het ook tegen je dip.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Bedankt voor het advies, denk alleen niet dat het gaat helpen. Heb vanmorgen tijdens de training aan de gatorade gezeten (zit volgens mij ook redelijk wat suiker in).

Maargoed ga het toch maar proberen. Kan ik het beste druivensuiker of gewone suiker pakken? En hoeveel gram moet ik ongeveer bij 500 ml water doen (weeg 85kg)?

Als iemand anders een andere tip heeft om mijn dip te voorkomen dan hoor ik natuurlijk graag! Ben ik trouwens de enigste die hier last van heeft?

Comment

Originally posted by gais_der_german View Post
        Bedankt voor het advies, denk alleen niet dat het gaat helpen. Heb vanmorgen tijdens de training aan de gatorade gezeten (zit volgens mij ook redelijk wat suiker in).

Maargoed ga het toch maar proberen. Kan ik het beste druivensuiker of gewone suiker pakken? En hoeveel gram moet ik ongeveer bij 500 ml water doen (weeg 85kg)?

Als iemand anders een andere tip heeft om mijn dip te voorkomen dan hoor ik natuurlijk graag! Ben ik trouwens de enigste die hier last van heeft?
        Wat bij mij werkt is goed en veel eten van te voren wat ik heb begrepen is dat niet de juiste manier, maar bij mij werkt het

Comment

Caffeine caps!

Comment

Originally posted by Santino88 View Post
            Caffeine caps!
            Is natuurlijk een optie, maar lijkt me niet echt goed voor mijn lichaam en rikketik.

Comment

Gatorade bevat ook wel wat suiker. Als ik suikerwater maak doe ik dat met dextrose en dan een gram of 100 op 1,5l. Is wat meer dan er in totaal in je gatorade zit geloof ik.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Is het enkel na je training of heb je er wel es meer last van?
                vb. ook op niet trainingsdagen?
                getting back in shape...

Comment

Nee, het is enkel na de training.

Het is geen pfeiffer of zoiets...

Comment

Dan lijkt het me echt gewoon een carbtekort. Ontbijt wat meer en drink eventueel tijdens de training nog wat suikerwater. Probeer eens of dat werkt.

sigpic

Comment

Ik voel me vaak sterker en gevuld met energie (zowel na het trainen als tijdens het trainen) als ik 3 kwartier tot een uur voor het trainen een koolhydraten maaltijd eet... Ik weet dat het bij iedereen anders is, maar voor mijn gevoel helpt het dus mischien bij jou ook...
                      Train With The Will To Die

Comment

Ik ga als ik me duf voel een half uurtje buiten lopen. Tis gek dat de buitenlucht zo verfrissend kan werken..en guess what...?? It's free!
                        Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                          Dan lijkt het me echt gewoon een carbtekort. Ontbijt wat meer en drink eventueel tijdens de training nog wat suikerwater. Probeer eens of dat werkt.
                          Ik heb vanmorgen een uur voordat ik ging trainen 50 gr brinta, 50 gr havermout, whey, een handje frambozen, 300 ml melk, een schep whey en 2 volk. boterhammen met hagelslag gegeten.

Het lijkt me dat ik dan voldoende kh binnen heb gekregen, toch? Ik ga eerst het suikerwater proberen en mocht dat niet lukken dan ga ik mijn kh opvoeren.

Frisse lucht is natuurlijk ook nog een optie. Al fiets ik altijd al naar huis toe .

Comment

Ik denk dat je gewoon meer moet slapen als je de kans daarvoor hebt zoniet dan iets lichter trainen denk ik?
                            Last edited by Alopecia; 03-02-2008, 17:55.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X