FitnessCentrum

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• FitnessCentrum

hallo,Ik ging dus ff kijken voor een beter sportschool en wat dichter in de buurt .In mij school Zit een fitnesscentrum,ik dus ff kijken en vragen ff getraint daar, Komt zown instructeur naar me toe die had de grootste praatjes daar gt het niet om maar hij zij dat je voor meer massa minimaal 15 of 20 herhalingen moet maken nu is mij vraag dan verbrand je toch alleen maar mij is gezegt dat tussen de 6en 8 herhalingen voor kracht en Spiermassa is .

Conclusie : wat is nou het ideale Aantal herhalingen en sets

Kreeg die fitnessinstructeur zijn diploma bij een pak peperkoek??
    Je moet tussen de 2 en de 7 reps maken voor kracht en tussen de 8 en 12 voor massa. Meer reps dan 12 maken is goed voor je spieruithoudingsvermogen en je cardiovasculaire conditie.
    Per spiergroep moet je tussen de 12 en de 15 sets maken voor groei. Dus ongeveer 3 oefeningen per spiergroep van 4 sets.
    Deze fitnessinstructeur moet eerst eens terug de boeken in duiken!
    Geniet, en drink met maten!

Comment

Het ideale aantal reps en sets wisselt per persoon, maar wat doorgaans wordt aangehouden is 6-12 voor massa. Beste werkt om veel af te wisselen, af en toe hoog en af en toe heel laag. Trainen met 20 reps om aan te komen is mij onbekend. Ik ken iemand die zo traint en die noem ik voor het gemak S. Paak. Die is er echt niet breder van geworden.
      Last edited by GeneralIx; 31-01-2008, 16:58.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

oke ,wou het ff ceker weten bedankt voor het andwoord die kerel had zulke kapso niet normaal!!!

Comment

Op het moment train ik ook op 20 herhalingen...en setjes tot t echt goed vol zit(5 a 6). Als je jarenlang alleen piramide traint van 12-10-8-6 is dat volgens mij wel even een shock voor het systeem en potentieel de weg naar meer massa. En t is natuurlijk de manier om door een plateau heen te komen.
          of ben ik dan misgeïnformeerd?

Comment

Voor de afwisseling kan het altijd. Maar of het trainen met 20 reps an sich massa zal bouwen, betwijfel het.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Een shock to the system is altijd goed. Maar de basis moet altijd sterk en solide zijn! Als je normaal traint moet je de basisregels in acht nemen en 6 tot 12 reps aanhouden voor massa.
              Geniet, en drink met maten!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X