Vraagje aan as gebruikers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vraagje aan as gebruikers

Gebruiken jullie als je met AS traint hetzelfde trainingsschema als dat je clean traint. Houden jullie het aantal sets en oefeningen gelijk ? En moet je ook dan de spiergroepen 1 keer per week aanpakken of niet ?

Je Herstelt sneller, maar in de regel ga je ook een stuk zwaarder trainen, dus kan je het best hetzelfde schema aanhouden met zwaardere gewichten. Als je voor de bulk gaat, maar met de keuze van je aas is dat niet het geval, anders zou ik zeggen ga voor de compound movements: squats, deadlifts, bench presses etc.

Grtz

Comment

Zowiezo basis-oefeningen doen, kort en zwaar.
      Met en zonder AS heb ik dezelfde trainingswijze en wissel met dezelfde frequentie.

Greets...
      Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

ik train ongeveer hetzelfde, maar je gaat automatisch zwaarder.

Comment

oja, en gewoon de spiergroep 1x per week, want ook met AS kan je overtrainen!

Comment

Originally posted by [b
            Citaat[/b] (Jack @ Jul. 23 2003,09:00)]oja, en gewoon de spiergroep 1x per week, want ook met AS kan je overtrainen!  
            Hoewel er mensen zijn die denken en zeggen van niet kan dit zeker wel ja.

Greets...

Comment

Gewoon het zelfde schema aanhouden, net wat Bruce al tikte, je gaat automatisch zwaarder trainen. Al vind ik tijdens een kuur [bedoel ik geen winny kuurtje mee] moeilijk om thuis te zitten ik wil dan alleen maar trainen maarja..... das niet verstandig

Grtzzzzz Ax
              DUM SPIRI SPERO

WE LIVE IN A WORLD FULL OF LAZY MOTHER FUCKERS!!

Comment

ok, ax. jack mag dan klein beetje in de buurt bij mij komen maar nou moet je niet meteen denken dat hij mij is!!!!!!!!
                hmmm... aan de as?

wat ik wel probeer is om te kuren op het moment dat ik ook van schema ga veranderen, ommdat je toch altijd weer wat beter groeit als je de zaak weeer helemaal omgooit
                een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Comment

Originally posted by [b
                  Citaat[/b] ]ok, ax. jack mag dan klein beetje in de buurt bij mij komen maar nou moet je niet meteen denken dat hij mij is!!!!!!!!
                  uuhhhhhh foutje........
                  Originally posted by [b
                  Citaat[/b] ]wat ik wel probeer is om te kuren op het moment dat ik ook van schema ga veranderen, ommdat je toch altijd weer wat beter groeit als je de zaak weeer helemaal omgooit
                  Volgens mij is dat een heel goed idee BRUCE dan krijg je gelijk een extra prikkel om weer te groeien.

Grtzzzzzz Ax
                  DUM SPIRI SPERO

WE LIVE IN A WORLD FULL OF LAZY MOTHER FUCKERS!!

Comment

Uit ervaring, het werkt

Greets...

Comment

Je wisselt best om de 6 weken van schema, as of geen as.

Hierover kan weer heel een artikel rond geschreven maar laten we het kort houden.

Je traint ofwel met lage intensiteit, meer sets per oefeningen en  meer oefeningen per spiergroep. Hierin ga je dus minder spiergroepen per dag trainen en bijgevolg elke spiergroep 1x/w.

Daarnaast kan je werken met hoge intensiteit, minder sets per oefening en minder oefeningen per spiergroep. Je kan dus in principe meer spiergroepen per dag trainen en zelfs elke spiergroep na 3 tot 5 dagen opnieuw trainen.
                      Een extreem schema ziet er als volgt uit:
                      Je kiest je 3 favoriete oefeningen voor elke spiergroep uit.
                      Op dag 1 doe je borst;rug;biceps;triceps en van elk je eerste favoriete oefening.
                      Dag 2 doe je schouders;traps;kuiten;quad; en hams.
                      Dag 3 is rustdag
                      Dag 4 is opnieuw borst;rug;biceps;triceps en van elk je tweede favoriete oefening.
                      ENZ...
                      Per spiergroep 3 opwarmings oef 12/8/6 en dan...
                      Per lichaamsdeel één oef met één RUSTPAUZE set bestaande uit 12-20 herhalingen.
                      Concreet wil dit zeggen : bvb dag 1 Borst db 30° drukken
                          Eerst opwarmen met lichte gewichten 12/8/6 herhalingen
                          Dan één RUSTPAUZESET bestaande uit het allerzwaarste gewicht waarmee je 6 herhalingen kan doen ( de laatste 2 herhalingen zijn goed van vorm, maar doen pijn als nooit voorheen). Dan rust je 15 diepe in- en uitademhalingen, pak hetzelfde gewicht en doe opnieuw 4 herhalingen, 15 diepe in- en uitademhalingen, en opnieuw 2 herhalingen.
                      In het kort dus 6+4+2 en we gaan werken naar 10+6+4. Elke volgende training van borst met db 30° drukken (na 9 dagen dus) doe je er minstens 2 herhalingen bij tot je bij 10+6+4 komt, dan doe je er gewicht bij.
                          Elke herhaling voor de borst doe je met snelle uitstoot en ZEER ZEER traag laten zakken op een gecontroleerde manier, echt traag, 6-10 tellen.
                          Op dezelfde manier doe je de andere spiergroepen.

In de beginfase zal je stukken minder gewicht kunnen heffen dan vroeger, juist omwille van het zeer traag en gecontroleerd laten terugkomen van het gewicht, maar dit verbeterd snel.
                      Elke training verhoog je het aantal herhalingen of het gewicht, dus het is een vereiste om een schema op te maken met de oefeningen voor de verschillende dagen en de gewichten en herhalingen die je op die oefening presteerde, zodat je volgende keer nog weet wat je minstens moet halen. Kom je op een plateau, verander dan die oefening voor die spiergroep en begin opnieuw.

Wat uiterst belangrijk is, is dat je na elke spiergroep ook een goede laaaaaange rek doet. bvb voor de borst een rek-fly op vlakke bank van 30 sec en werken naar 60 seconden. Dit werkt echt ongelooflijk naar groei van spiermassa, maar de rek moet voldoende zijn.

In principe kan je je spiergroep 3 x per 9 dagen trainen. Tel maar eens uit hoeveel groei-stimuli dit zijn op 1 jaar tijd.

Dit lijkt misschien wat verwarrend, maar ik zal hier later nog wel uitgebreider op terugkomen, indien de interesse er is

Het komt er dus op neer te werken naar beide schema's, ben je met het eerste schema bezig, schakel je stillaan over naar het andere. Voel je je goed met het tweede hou je dit wat langer aan, maar schakel tijdig over naar het vorige. Het heeft geen nut maanden na elkaar hetzelfde schema te volgen, vermits je de groeistimulus mist bij wisselen van schema.

Comment

Hmm, dat om de 6 weken wisselen zie ik niet zo zitten, train altijd met een hoge intensiteit, kort maar krachtig, max. 45min in de gym.
                        En iid het gewicht gaat omhoog in de kuur, maar goed ik kuur toch niet meer.

Comment

Over de duur ben ik het helemaal met geurt eens, maximaal 45 minuten werkt het beste.

Heb je overigens een reden om niet meer te kuren Geurt?
                          Bedoel was je het zat of iets?

Greets...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X