Warming up in koude tijden langer? (hardlopen)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Warming up in koude tijden langer? (hardlopen)

Hallo,

Tijdens het hardlopen laatste tijd krijg ik steeds vaker last van mijn kuiten. De eerste keren had ik er niet veel last van maar nu krijg ik er steeds meer last van. Ligt dat aan de kou? Kan ik dit oplossen door een langere warming up te doen?

Bij mij op de sportschool zeiden ze dat ik teveel op mijn tenen rende maar dit is niet het geval.

Ik loop meestal 5 of 6 keer hard per week, de afstand verschilt per keer.

Ik hoop dat jullie kunnen helpen.

Groeten Martijn

Wellicht ligt het eraan dat de grond wat harder is als het kouder is. En anders zou een wat extensievere warming up kunnen proberen.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Opletten als het de achillespees is, die heb je snel overbelast met rennen. Ik weet niet hoe ver/lang je loopt, overgewicht, getraind of niet scheelt ook. En juiste schoenen zijn belangrijk natuurlijk.

Comment

Je kuiten doen zeer omdat ze idd niet goed genoeg opgewarmt zijn. De klappen die je kuiten moeten opvangen tijdens het hardlopen zijn enorm.
        Een goede cooling down, of rekken na het lopen is tevens ook aan te bevelen.
        Geniet, en drink met maten!

Comment

Prebeer idd beter op te warmen.
          Who's the Chef

Comment

Beter opwarmen, ligt aan de afstand of je kort moet rekken of zo'n 10 seconden moet rekken...

Zou het niet kunnen dat je overtraint raakt? Bij ons zijn er en behoorlijk aantal mensen uitgevallen precies door dit...

Mijn advies wacht is 3 daagjes en begin dan weer even rustig kijk of het weg is want blij je zo door rennen ga je gegarandeerd blesures krijgen!

Groeten

Comment

Oke bedankt allemaal!

@ steentje: overgewicht heb ik niet maar ik ben ook niet slank, ik doe nu 4 jaar ongeveer aan fitness en sinds 1 maand loop ik hard.

Ik loop meestal 5 of 6 keer per week hard, de afstand is meestal 4/5 km en 2 keer per week wat langer ongeveer 6/7 km. Mijn warming up duurd ongeveer 2,5 minuut wat dan denk ik te kort is. Naar hoeveel minuten moet ik mijn warming up verhogen?

Alvast bedankt,

Martijn
              Last edited by MartijnKooij; 19-11-2008, 19:21.

Comment

Zou dan eerder een minuutje of 5-7 warmlopen.
                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Als je een nu sinds een maand aan het lopen ben is de frequentie en de afstand echt too much...

Het is vaak een easy schema, maar de beginneners shema's met de loopjes van 2 min. snel 1 min. wandelen etc. zijn heel erg goed om een goede basis op te bouwen. Qua conditie als je benen.

Als je een km of 5 per keer loopt is 3 x in de week meer dan genoeg in deze fase. 2 dagen minimaal rust is volgens mij een must.
                  Je kan er ook 1 duurloopje uitgooien en er een interval tussen gooien. Met de voorkeur op zachte ondergrond.

MikeG

Comment

Qua warming up zou ik gewoon rond de 5 minuutjes doen, (10 % van mijn totale afstand vind ik altijd wel ok). Het rekken kan je idd beter achteraf doen.

Wat voor schoenen heb je...geen perry sport aankopen he... :-)

Comment

Ik denk hij nou wel inmiddels een marathon kan lopen
                      ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

hehe, inderdaad.

Zie nu pas dat het een eeuwe oude discussie is... tis vrijdag zal ik maar zeggen :-)

Comment

Bijna weekend... sweeeeeeeeeeeeeeeeeeeeet.
                          "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X