Beentraining en mountainbiken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beentraining en mountainbiken

Heren en dames,

Ik train momenteel volgens een slitschema.
    Ik train:
    borst-triceps-buik
    benen-schouder-buik
    rug-biceps

Grote spiergroepen 4 oefeningen
    kleine spiergroepen 2 oefeningen

Verder spin ik nog 1 avond 2 uur en mountainbike ik elke zaterdag of zondag.

Waar ik mee zit is dat ik door mijn beentrainingen aardig vermoeide benen overhoud. Bij spinning en mountainbiken worden namelijk mijn benenspieren ook al erg zwaar belast.

Is het mogelijk om het aantal beenoefeningen te verminderen? Ik was namelijk een tijdje terug geadviseerd om dit minimaal 4 oefeningen te doen.

Ik vraag me eigenlijk dus af of ik bij het spinnnen en biken mijn beenspieren niet al genoeg prikkel.

alvast bedankt voor de reacties!

n2
    Start: 123 kg Nu: 95,6kg (13,2% vet)

Nee die prikkel je niet genoeg.

4 compounds voor benen is meer dan genoeg, als je iets wilt skippen laat dan de iso's maar gaan. Squat, Legpress, Lunges en Step Ups zouden in princiepe al heel eind gaan. (Deadlift op rug dag) Elke keer variatie en je hebt denk ik vrij harde beentraining elke keer, heb je geen 10 oefeningen voor nodig.
    The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Probeer anders wat meer rust tussen benen en spinnen/mountainbike?
      The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Ik probeer het dan wel op dinsdag te plannen, maar eerst een weekje rust. Dat heb ik wel verdient!
        Woensdag spinning met zware benen is beter dan zondag met mountainbiken zware benen.
        Bedankt voor de reacties!
        Start: 123 kg Nu: 95,6kg (13,2% vet)

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
        X