Tennis goede cardio??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tennis goede cardio??

Tja,

De vraag is natuurlijk kan ik tennis en/of squash als cardio gebruiken.??

En dan ook met name in de cut.

De auteur kan niet aansprakelijk worden gesteld voor typ en of schrijf fouten.

Originally posted by moscomau View Post
    Tja,

De vraag is natuurlijk kan ik tennis en/of squash als cardio gebruiken.??

En dan ook met name in de cut.
    Ja, dat kan. Het ligt er uiteraard aan hoe intensief en hoe lang je speelt, maar je zit met tennis al snel op een gemiddelde hartslag rond de 120-130 waarbij je je vetverbranding aanspreekt.

Bij squash liggen die waarden hoger, rond de 150-160 schat ik (afhankelijk van intensiteit, getraindheid, leeftijd, lichaamsbouw) met uitschieters naar boven.

Geloof het of niet, maar er bestaat sinds een tijd zoiets als "cardio tennis", een vorm van cardiotraining gebaseerd op tennis. Google maar eens op "cardio tennis site:nl".

Comment

heb cardio tennis ff op youtube bekeken..........zucht....

Laat mij dan maar gewoon met zn tweeen tennisen.

Wel zo over zichtelijk.

De auteur kan niet aansprakelijk worden gesteld voor typ en of schrijf fouten.

Comment

Je schijnt je gewrichten met tennis behoorlijk te mollen. (vooral die in je rechter schouder off course). Voor fitness is het nou juist van belang soepele gewrichten te hebben. Aan de andere kant . . Dit gebeurt waarschijnlijk pas na jaren lang intensief te hebben getennist. Af en toe recreatief tennissen kan lijkt mij geen kwaad. Zelf slik ik glucosamine voor soepele gewrichten. Is ook wel een aanrader.

Succes ermee.

Comment

Moet kunnen, maar of het echt een gruwelijke vorm van cardio is, volgens mij niet.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X