Ik kom niet van buikje af.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ik kom niet van buikje af.

Hallo iedereen,

Ik ben een jongen van 16 jaar oud, 1,76m lang en weeg 64 kilo.

Ik zit nu al ongeveer een jaar bij een sportschool maar ik zie de laatste tijd nauwelijks resultaat. Van kleins af aan was ik best gezet en was daardoor erg onzeker. Ik hoopte dat dit door het fitnessen minder zou worden. In het begin merkte ik wel verschil; mijn buik werd platter en mijn borst en armen werden gespierder.

De laatste weken ga ik 3 à 4 keer per week naar de sportschool, 2 uur per keer, maar ik blijf dat 'buikje' houden. Op de sportschool doe ik erg veel aan cardio; rennen, roeien, steppen, en zo'n loopband met 2 banden. Ik heb ondertussen een erg goede conditie, maar dit is niet de rede waarom ik naar de sportschool ga. Ook doe ik aan kracht maar dit in mindere mate omdat ik eerst van het vet afwil, en ik wil niet dikker ogen. Elke keer als ik naar de sportschool ga doe ik mee aan het 'buikspier kwartiertje'. Ik merk wel dat mijn buikspieren flink zijn gegroeid, maar omdat er nog een laagje vet overheen zit lijkt het net of ik dikker ben geworden. Mijn bovenste buikspieren zijn wel zichtbaar, maar het probleem vormt zich bij de onderste buikspieren, daar zit het probleem gebied.

Ik drink al vanaf mijn 13e liters water per dag, ik ben het gewend om te drinken. Ook houd ik erg van groente en fruit, dus aan mijn voeding en eetgewoonte kan het denk ik niet liggen. Ik eet 3 maaltijden per dag met af een toe een snack tussendoor maar ik let erg goed op wat ik eet.

Ik wil graag van mijn buikje af en zelfverzekerd met een platte buik/'6-pack' de zomer in. Ik ben erg onzeker en durf me ook niet zonder shirt te tonen.

Heeft iemand tips voor mij want ik begin aardig de moed op te geven...
    Ik hoorde van een vriend van me dat aminozuur een goed hulpmiddel is, heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedant voor de reacties.

Stijn

Heb je je voedingsbehoefte uitgerekend + bekijk je eetpatroon. Sticky's ook gelezen?

en tis toch 5 minimaal per dag maaltijden?
    + hoe train je je cardio?
    Last edited by Pieterman; 11-04-2009, 17:58.

Comment

Originally posted by Pieterman View Post
      Heb je je voedingsbehoefte uitgerekend + bekijk je eetpatroon. Sticky's ook gelezen?

en tis toch 5 minimaal per dag maaltijden?
      + hoe train je je cardio?
      Nee ik heb mijn voedingsbehoefte niet uitgerekend, waar kan ik dat vinden?
      Sticky's heb ik gelezen ja, maar ik kan er weinig wijs uit maken wat ik nou fout doe.
      Ik bedoel 3 maaltijden per dag, met er tussendoor fruit en liga's.

Ik doe vaak 15 minuten loop band; speed interval met 14,0 en rust 7,0
      Dan nog 15 minuten crosstrainer
      Met die treat climber ofzo (die 2 loops band) een kwartier op 6,4 ( het hoogst).
      En dan nog eventueel roeien of fietsen.

Comment

...jij hebt nog veel te leren als je nu nog maar 3 gewone maaltijden eet met tussendoortjes als liga's. Liga's bouwen geen spiermassa kerel!
        Ik zou nog maar eens een keertje de stickies lezen!
        Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
          ...jij hebt nog veel te leren als je nu nog maar 3 gewone maaltijden eet met tussendoortjes als liga's. Liga's bouwen geen spiermassa kerel!
          Ik zou nog maar eens een keertje de stickies lezen!
          Ik eet 's ochtends 2 boterhammen met vaak kaas,
          kleine pauze (11.00) appel + liga
          Grote pauze (12:30) 1 boterham ham, 1 boterham pindakaas
          Na school (16:00) vaak 2 stuks fruis; banaan, kiwi
          En 's avond een warme maaltijd.

Wat is hier niet goed aan dan ?

Comment

Es kijken, te weinig vetten, te weinig eiwitten en te weinig calorieeen. Ow ja...en TEVEEL SUIKER.
            Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
              Es kijken, te weinig vetten, te weinig eiwitten en te weinig calorieeen. Ow ja...en TEVEEL SUIKER.
              Sorry dat ik zo amateuristisch doe, ik heb er nog weinig verstand van.
              Maar hoezo teveel suiker?

Waar vind ik BTW die stickies ? Ik had verkeerd gelezen toenstraks.

Comment

Stickies vind je in de subfora bovenaan (dus bijvoorbeeld bij dagelijkse voeding de rode topics bovenaan). Daar kun je lezen hoe een goed voedingsschema eruit zou moeten zien.

Daarnaast zou ik ook de stickies bij training eens doornemen, mijns inziens doe je te veel cardio en te weinig krachttraining.
                "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Je eet veel te weinig. Je lichaam is nu al zeker in "spaarstand" gegaan en verzet zich heftig om vet af te staan.

Je moet eerst weer goed gaan eten, weten wat je nodig hebt. Stel een goed schema op, met goeie producten. Ga er dan 500 kcal onder zitten en je gaat weer resultaat zien.

Je bent weer typisch een geval van, ik wil afvallen. Dus moet cardio doen en weiniger eten mannetje. Weet wat je doet, als je met je lichaam bezig bent, anders kan het bijna alleen maar fout gaan.

Suc6 en informeer je eens, door dingen te lezen. Hoe meer kennis je op doet, hoe zekerder je kunt zijn over je lichaam en voeding.

Comment

vriend.. hoe kun jij een buikje hebben als ik m'n buikspieren kan zien??:S

je bent maar 2 cm kleiner als mij..

en weegt 64 kilo,... ik plus/min 80 kilo :/

ik denk dat het niet aan je vetpercentage ligt maar dat je juist wat meer moet eten (de juiste voeding) zodat je spiermassa kunt opbouwen en dan buikspieren wat extra moet gaan trainen!

(ik kan het me teminste niet voorstellen, denk dat het tussen je oren zit)
                    19 jaar, 1.78 m, 88 KG, 14% BF

''I'm back''

Comment

Iedereen bedankt voor de reacties,

Het is me nu wel duidelijk dat het voornamelijk aan mijn voeding ligt,
                      Maar toch vind ik het moeilijk om zelf maaltijden op een dag samen te stellen en in te delen.

Overdag zit ik op school dus ik kan moeilijk om het uur iets eten, en het avondmaal heb ik ook niet in de hand.

Ik weet dat het veel gevraagd is, maar kan iemand misschien een soort dag schema voor mij samenstellen, ik zou dan een inschatting kunnen maken wat ik op een dag nodig heb.

Heel erg bedankt voor de moeite!

Comment

Zo werkt het hier niet. De bedoeling is dat je zelf aan de slag gaat met de informatie die hier op het forum te vinden is en een schema opstelt. Dit kun je dan posten om om commentaar te vragen en verbeteringen door te voeren. Lees die sticky over voeding nou eens goed door, daarin staat hoe je een schema op kan stellen. Daarnaast kun je inspiratie halen uit de voedingsschema's van andere leden en het commentaar daarop. Kost even wat moeite, maar daar leer je veel meer van.
                        "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by boxingpsyco View Post
                          vriend.. hoe kun jij een buikje hebben als ik m'n buikspieren kan zien??:S

je bent maar 2 cm kleiner als mij..

en weegt 64 kilo,... ik plus/min 80 kilo :/

ik denk dat het niet aan je vetpercentage ligt maar dat je juist wat meer moet eten (de juiste voeding) zodat je spiermassa kunt opbouwen en dan buikspieren wat extra moet gaan trainen!

(ik kan het me teminste niet voorstellen, denk dat het tussen je oren zit)
                          Scheelt nog al, 80 kilo bonk spier of 64 kilo fat only... Het ligt natuurlijk ook aan de bouw etc..
                          on the road to get huge

Comment

Heb je mischien wat aan.

Voedingsbehoefte.nl - Voedingsbehoefte berekenen, Informatie over voeding, trainingen en het maken van schema's

http://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/

heb hier zelf veel aan gehad.

succes verder

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X