Mijn Homegym

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 1. Het is jou gym, je kan doen wat je wil. Als je wil smijten met barbells, dumbells, gewichten etc. doe je dat gewoon. Je hoeft niet perse voorzichtig alles neer te leggen want het zijn niet een ander zijn spullen. Het zijn jouw spullen dus jij bent verantwoordelijk. Mocht er toch iets kapot gaan ofzo dan is dat jouw probleem. Oftewel lekker de gewichten laten vallen.
    haha herkenbaar

2. Je bepaalt zelf de muziek. Of dat nu operah is of death metal, maakt allemaal geen reet uit, jij kiest. Hoef ook niet te kloten met oordopjes, ik hang gewoon speakers op enzo dus ideaal.
    precies rotzooi op de sportschool kan ik soms echt niet uitstaan (meestal zet ik dan maar muziek op) maar ze hebben niet al mijn nummers die ik wil horen

3. Je bent niet gebonden aan bepaalde hygiene eisen/regels. Geen gezeik van verplichte handoeken en dat soort dingen. Als ik het dus bijvoorbeeld fijn vind om in me onderbroek te trainen is er niemand die me tegen houd.
    precies!

4. Niemand die me in de weg loopt. Ik kan altijd squatten, bankdrukken, wat dan ook, hoef nooit te wachten.
    je snapt me

5. Ik hoef me niet te storen aan betweterende arrogante beachboys die wel 90kg kunnen drukken, maar nog niet eens hun bodyweight squatten. En natuurlijk allerlei andere storende mensen, betweters enzo. De ijzerzaal is voor mij alleen en uiteraard personen die toestemming krijgen om er te mogen trainen zoals bijv. trainingspartner.
    vandaag nog hoorde ik toevallig dat 2 mensen aan het praten waren over mij en mijn trainingsmaatje dat we te zwaar trainde omdat ik hielp het gewicht omhoog te tillen (nog nooit gehoord van negatieve herhalingen op het eind van je training)

6. Of het nu kerstmis is of allerlei andere onzin, als ik wil trainen kan dat. De gym is altijd open. Of het nu onweert, vriest wat dan ook, niets kan je tegen houden. Je zit dus ook niet aan bepaalde tijden vast.
    haha was zeker kut vandaag om door dit weer te fietsen, lijkt meer heerlijk om thuis te trainen maar helaas geen ruimte

nog een voordeel je kan snel aan je eten weer beginnen om niet te lang katabool te zijn
    Calisthenics / Street workout

Comment

• ik heb alles effe snel doorgelezen ik ben echt jaloers, een eigen gym is zoooo stoer
      voor de rest zie ik meer voordelen dan nadelen, voor de rest hoef jij je gym lidmaatschap niet op te zeggen paar keer in de week/maand in een sportschool trainen is ook wel chill ja.
      ik kan niet wachten om de foto`s van het eindresultaat te checken.

ps ik deed laatst het oefening barbell bent over row mensen zaten me raar aan te kijken:P

anyways veel succes met alles
      Work it, make it, do it,
      Makes us harder, better, faster, stronger!

Comment

• Originally posted by abasinp View Post
        ik heb alles effe snel doorgelezen ik ben echt jaloers, een eigen gym is zoooo stoer
        +1
        heb de plaats, nu nog het geld en de effort er in steken.
        Getting stronger to fend off potential zombie attacks.

Comment

• Originally posted by abasinp View Post
          ik heb alles effe snel doorgelezen ik ben echt jaloers, een eigen gym is zoooo stoer
          voor de rest zie ik meer voordelen dan nadelen, voor de rest hoef jij je gym lidmaatschap niet op te zeggen paar keer in de week/maand in een sportschool trainen is ook wel chill ja.
          ik kan niet wachten om de foto`s van het eindresultaat te checken.

ps ik deed laatst het oefening barbell bent over row mensen zaten me raar aan te kijken:P

anyways veel succes met alles
          Met al die nieuwe nietsdoeners.. kijken ze je al raar aan, als jij alleen maar komt om te trainen

Comment

• Nog een voordeel inderdaad, thanks ijsblok :P Je kunt gelijk na de training aan je eten beginnen. Je hoeft niet eerst naar huis te fietsen. Abo op de sportschool blijf ik nog wel gewoon houden. Kost me 20 euri per maand voor onbeperkt sporten dus valt best mee. Oefeningen als bijv. leg extension en seated row wil ik toch wel graag kunnen blijven doen. Maar goed eer alles af is zijn we denk ik wel weer een hele tijd verder. Het mag duidelijk zijn dat ik het zwaar overschat heb hoe lang ik er voor dacht nodig te hebben.

Verder nog een nadeel, het kost je in eerste instantie meer geld, maar op langere termijn ben je goedkoper uit als een abo op de sportschool. Tegen die tijd is dat dus ook weer omgegaan in een voordeel. Kortom, een homegym is zo slecht nog niet mensen.

@ Falstyr: 4e verdieping van een flat is dan wel weer nadelig. Zeker als powerlifter/strongman. Wat dat betreft is een schuur/garage ideaal. Of als je op jezelf woont met een leuk optrekje zou je er een aparte kamer voor moeten reserveren. Een van de eisen waar mijn toekomstige woning aan moet voldoen is dan ook voldoende ruimte op de begane grond (ofwel in het huis ofwel in een schuur/garage) voor een homegym. En het liefst natuurlijk zo compleet mogelijk. Maar tot nu toe zijn dat helaas alleen nog maar dromen. :P
            Last edited by jordy; 06-01-2010, 23:38.
            Owner of the Iron Playground.

Comment

• Flat waar ik in zit is OUD en die oude woningen hebben gewoon beton en stevige vloeren. Het houdt me gewichtsboom met 370-400kg aan schijven op zijn plek en alles. Dus ik kan voorlopig nog wel even door met zwaar trainen hoor

Comment

• thuis is lekker trainen

"openingstijden kunnen aan alle andere activiteiten worden aangepast"

helaas ff geen centen voor extra spulletjes

super want geen wachttijden omdat een ander het apparaat dat je nodig hebt bezet houdt

en idd eigen stimulerende muziek

heb weleens gelezen dat de juiste muziek tot aan 10% extra activiteit kan bijdragen
                Soms moet er iets gebeuren voordat er iets gebeurt.

Comment

• Is de ruimte groot dan waarin je gaat bouwen.
                  Moet je wel een redelijke schuur hebben

Comment

• Nee niet echt, maar in principe heb je naar mijn mening niet veel nodig. Wat kun je beter aanschaffen? Een fly machine, of een squatrack? Een curl machine? Of gewoon losse dumbells?

Kortom, gewoon basic houden en veel ijzer. Kom je al een heel eind. Als je een squatrack hebt, bench, losse barbell(s), verstelbaar en eventueel een vast aantal dumbells, kabelstation voor lat pulley en die je ook kan gebruiken voor tricep oefeningen, chin en dip toepassingen. Dan heb je eigenlijk het meeste en belangrijkste al. Andere machines zijn leuk voor aanvulling, maar niet perse nodig. Enigste machines die ik eventueel nog wel er bij zou willen zijn leg extension, leg curl, en seated calf raise machine. Maar voor de rest, kun je hier perfect een tijd mee vooruit.
                    Owner of the Iron Playground.

Comment

• Een Power Rack is de basis. Daarin kun je veilig squaten, benchen etc. Je kan dippen vanwege de bijgeleverde steunen en zo ook chinnen/optrekken. Zet je de vangers buiten het rek heb je meteen juiste hoogte om gewicht uit te tillen voor militairy/overhead presses en dergelijke.

Dan een bankje, een 2.20m barbel, een 1.8m barbel, dumbell halters en lading schijven aan gewicht. En een box van 2-3 verschillende hoogten.

Een werkend kabelstation zou ik ook leuk vinden. Kun je meteen alles mee qua variaties voor iso's. Tricep push down, rope tricep pull down, je kan er biceps mee doen op die manier, lat pull down, seated rows, cable side raises, face pulls etc. Is meer een luxe. Ik zou hem voor triceps en Face Pulls willen.

Leg Extention/Leg Curl machine zou leuk zijn. Maar de onderstaande leg press ook.
                      http://www.treadmillscentral.com/images/520.jpg

Comment

• Dat is echt de eerste keer dat ik zo'n leg press zie, is dat aanzienlijk beter dan een schuine?
                        Groeten

Comment

• In die positie trekt de zwaarte kracht meer aan de gewichten. Je kan dus met minder gewicht hetzelfde resultaat boeken als de andere leg presses. En het neemt op die manier weinig ruimte in en je hebt een extra quad oefening. Want ik vind lunges en bulgarian split squats fucking....kut :P

Comment

• Originally posted by Falstyr View Post
                            Dan een bankje, een 2.20m barbel, een 1.8m barbel, dumbell halters ...
                            Waarom heb je 2 maten nodig van barbell?
                            Getting stronger to fend off potential zombie attacks.

Comment

• Ja je hebt ook veel apparaten in elkaar met een fly boven en onderin voor je benen dus gewoon ff een interieursverzorgster laten komen XD hahaha

Comment

• Originally posted by dfuse View Post
                                Waarom heb je 2 maten nodig van barbell?
                                Ik denk voor curlen n 180cm makkelijker in evenwicht is? Anders zou ik het ook niet weten...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X