Stretchen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Stretchen

Ik ben onlangs een artikel tegengekomen over stretchen en heb er daarna nog wat meer over opgezocht. Ikzelf doe het eigenlijk nooit (wel opwarmen met fiets en enkele opwarmsetjes voor elke spiergroep), en vroeg me daarom af of ik er niet beter zou mee beginnen.

Na een hele hoop artikels gelezen te hebben bleek dat de meningen nogal verdeeld waren (wat een verrassing...). Dus ik dacht, laat ik het maar eens aan de echte kenners vragen met ervaring . Wie doet het? Waarom (betere spierontwikkeling, blessures tegengaan)? Hoe?...

thx!
    @ ketIF

Ik doe wat statisch rek werk. Maar mijn opwarming staat meer in het teken van wat Foam Rollen voor de spieren die dan gebruikt gaan worden en wat mobiliteits oefeningen als rek werk. Ben je toch zo'n 5-10mins mee bezig en zorgt dat het bloed al aardig loopt.

Daarna gewoon beginnen met lichte opwarm sets van de oefening. Ik ga geen tijd verspillen aan fietsen of warm lopen.

Af en toe wat Extreme Stretches aan het eind van de work-out voor bepaalde spiergroepen zoals de borst en soms de rug en biceps.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
      Af en toe wat Extreme Stretches aan het eind van de work-out voor bepaalde spiergroepen zoals de borst en soms de rug en biceps.

Wat zijn Extreme Stretches? En hoe doe je dat?
      Want ik stretch ook wel maar ik heb vaak het gevoel dat ik maar wat doe...

Comment

Ik ben er te lui voor.

Comment

Ik heb een hekel aan stretchen... Deed het altijd wel braaf maar met DC is het onderdeel van je schema en nu kom ik er pas achter wat stretchen is... pijnlijk
          "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Ik stretch eigenlijk altijd wel naar elk setje, even de spieren aanspannen.

Comment

Heb er ook nooit echt zin in Ik moet mezelf altijd dwingen om toch minstens 10 minuten te fietsen als opwarming, daarna nog stretchen zal zwaar worden! dusja ik denk dat ik het af en toe gewoon eens ga proberen, zal wel zien of het iets doet bij mij

bedankt voor de reacties!
              @ ketIF

Comment

Een goede opwarming en een fatsoenlijke cooling down is wat mij betreft al genoeg. Stretching duurt mij te lang.
                Geniet, en drink met maten!

Comment

Ik doe het eerlijk gezegd nooit. Maar zou het eigenlijk wel moeten doen. Merk namelijk wel dat ik niet meer zo flexibel en lenig ben als dat ik gewend was.
                  Owner of the Iron Playground.

Comment

Ben het met DC weer intensief aan het doen. Lekker pijn lijden.
                    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X