Spierafbraak [algemeen]

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Spierafbraak [algemeen]

Hoi daar,

Heb de zoekfunctie gebruikt, kwam geen algemene spierafbraak topics tegen. Wel in verschillende topics, maar ik heb toch wat vraagjes over spierafbraak.
    Nu ik namelijk een paar keer een wat sterkere geur geroken heb. Geen idee of het een amoniak geur was, die geur herken ik nauwelijks. Misschien dat het komt door een wat ouder shirt (lol uiteraard was ik het wel altijd)/geur van wasmiddel. Toch zit ik er een beetje mee.

Wat vraagjes dus;
    - Hoe gaat spierafbraak precies in z'n werk?
    - Gebeurt het later tijdens de training of kan het ook na de eerste oefeningen al optreden (bijv. na het squatten)?
    - Hoe ga je het het beste tegen? Goede voeding snap ik, maar vandaag heb ik vrij laat getraind (rond 19;00 dus al heel wat kcal/eiwit/koolhydraat achter de kiezen tegen die tijd).

Zit niet in de cut ofzo, beetje op onderhoud nu nog even tijdens de zomer.

zolang je minimaal 2,5gr/kg lichaamsgewicht aan eiwit eet zal de spierafbraak meevallen. Je moet natuurlijk wel de vetten op orde hebben en voldoende trainen.
    Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
    Go heavy or go home!

Comment

zolang je training en je voeding goed is zou ik me niet te veel zorgen maken

je lichaam gaat niet zomaar spieren afbreken

De auteur kan niet aansprakelijk worden gesteld voor typ en of schrijf fouten.

Comment

Originally posted by Shredmaster View Post
        zolang je minimaal 2,5gr/kg lichaamsgewicht aan eiwit eet zal de spierafbraak meevallen. Je moet natuurlijk wel de vetten op orde hebben en voldoende trainen.
        2,5 is veel te veels om geen spierafbraak te hebben, gram per lichaamsgewicht zou al voldoende moeten zijn....

Comment

Over spierafbraak gesproken! Ik ga maandag 2 weken op vakantie..en ik kan daar helaas niks aan fitness of KT doen. Het is dan zegmaar niet zo dat ik dan spieren ga afbreken toch? Als ik gewoon op mn voeding ga letten enzo?

Comment

Jawel. Maar schade zal meevallen.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by cojones View Post
              2,5 is veel te veels om geen spierafbraak te hebben, gram per lichaamsgewicht zou al voldoende moeten zijn....
              Daar zijn de meningen dan over verdeeld. 1 gram per kilo lichaamsgewicht zou bij mij 97 gram eiwit per dag zijn. Dat is écht te weinig
              Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
              Go heavy or go home!

Comment

Als je een amoniak geur reukt wil het gewoon zeggen dat je te hoog in eiwitten zit, heeft niets met spierafbraak te maken.Spieren zul je verliezen als je niet meer traint of wanneer je aan het overtrainen bent.

Grtz
                snipke
                stil growing

Comment

Als je zweet naar ammoniak ruikt dan heb je een teveel aan eiwit in je lichaam dus dan moet je je eiwitcomsumptie beperken. Je lichaam geeft vanzelf aan wanneer je geen zin hebt in eiwit, als je zoiets hebt van; ik heb er geen trek in, neem het dan ook niet.

Eiwitafbraak tegen gaan:

Train volgens je schema. Heb je langer dan 3 dagen spierpijn dan heb je je spieren overbelast en gaat je lichaam eiwitten afbreken. Heb je minder of tot 3 dagen spierpijn dan heb je je spieren belast en ben je bezig met opbouwen mits je ook de juiste voeding tot je neemt.

MVG,
                  Jos.
                  Last edited by Bosweli; 19-07-2009, 11:07. Reason: wijziging spelfouten.

Comment

Sorry man maar dat 3 dagen spierpijn verhaal slaat nergens op
                    The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Ik heb net op een ander forum gelezen dat het een tekort aan Kh kan zijn....
                      Ik zelf heb geen flauw idee wat het wel kan zijn, het is wel verwarrend als de 1 zegt een eiwit tekort, en de ander zegt een KH tekort.
                      ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

ik heb regelmatig wel eens een (amoniak) scherp geurtje tijdens training.. Dus dit wil zeggen dat ik mn eiw moet beperken ?

Grtz

Comment

Originally posted by snipke View Post
                          Als je een amoniak geur reukt wil het gewoon zeggen dat je te hoog in eiwitten zit, heeft niets met spierafbraak te maken.Spieren zul je verliezen als je niet meer traint of wanneer je aan het overtrainen bent.

Grtz
                          snipke

Dat lijkt me inderdaad logischer hehe..
                          Maar wat is het gevolg van "te hoog in eiwitten" zitten..

Dan verbrand je dus (de overbodige) eiwitten. In welk opzicht is dat nadelig.
                          Ergens anders lees ik namelijk dat het ook spiereiwitten zijn.

EDIT; lees ergens anders ook dat je je koolhydraat dan op moet voeren.
                          Snap niet waarom mijn lichaam dan eiwit gaat gebruik als energie als ik vrij veel koolhydraat bij sommige trainingen al naar binnen had...
                          Last edited by little; 19-07-2009, 11:24.

Comment

kan niet meer wijzigen maar las 't trouwens hier ;
                            Ammonia zweet: goed of slecht?

(door google)

Comment

Schroef gewoon u eiwitinname wat naar beneden, tekort aan koolhydraten zou je snel merken als je aan het trainen bent en niet meer zo sterk bent en ik denk zelfs dat je een beetje duizelig zou worden als je zware compound oefeningen zou doen.

Een te kort aan kh dan zou je ook heel de dag moe zijn denk ik, want het zijn de carbs die u de energie geven.

Het verhaal van drie dagen spierpijn slaat op niks.

Grtz
                              snipke
                              stil growing

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X